Hur många mil körde du i dag?

? Dagens tur i det underbara vädret samlade hela tre deltagare ? Jag visade trakterna där jag huserar med såklart fulvägar och lite Skogsmulle ? Vi avslutade med Sveriges billigaste lunch, 15:- per näsa ???

20230827_114722.jpg20230827_114856.jpg20230827_115052.jpg20230827_112416.jpg20230827_123627.jpg20230827_121224.jpg20230827_131407.jpg
20230827_125408.jpg

Idag blev det en liten runda på 10 mellan 7 och 9 i morse.
50/50 mellan grus och asfalt. Lätt att gilla sådana svängar.

Totalt i veckan landade vi väl på 50-nånting, med en majoritet jobbpendling. Går över förväntan med loket till CBR, men något är nog lite off, med tanke på att båda styrvikterna har vibrerat loss...

Jag ska inte säga att jag inte är avundsjuk, men...hur är det möjligt? I mitt fall: dels skulle huset förfalla, frun ta ut skiljsmässa och chefen se sig om efter en ny medarbetare, och barnen efter en ny far. Om jag var borta 40 mil en dag, nästa dag 70 mil osv. Suck. Är jag borta i tre timmar är familjen i upplösning, hinner i bästa fall fram och tillbaka till Norrtälje. Och då har jag en lista med ärenden som ska uträttas där. Apoteket, hälsokostbutiken, TV-spelsbutiken...hur gör ni?
40 mil är ju för fan en vanlig arbetspendling med en liten krok runt en sjö på vägen hem.
Beroende på familjesituation får man kompromissa och anpassa....eller...???
Om du prioriterar en TV-spelsbutik framför en enda mil hojkörning, då...ja....då har du en lång mental resa att göra om du verkligen någonstans innerst inne vill njuta av hojkörning.
Fast...det var en ickefråga, om man hellre åker till TV-spelsbutiken.....

40 mil är ju för fan en vanlig arbetspendling med en liten krok runt en sjö på vägen hem.
Beroende på familjesituation får man kompromissa och anpassa....eller...???
Om du prioriterar en TV-spelsbutik framför en enda mil hojkörning, då...ja....då har du en lång mental resa att göra om du verkligen någonstans innerst inne vill njuta av hojkörning.
Fast...det var en ickefråga, om man hellre åker till TV-spelsbutiken.....
Det man tycker om gör man mera! Vanligtvis mer än det som inte är lika intressant. :fakta
En motorcyklist gillar tiden i sadeln! :fakta
Sedan att det är många skitvägar norrut behöver inte betyda att motorcykeln stannar i garaget. :fakta Jag körde mer än en Tammer in i Finland med en kamrat i Tornedalen som ville visa några bra kurvor! :kär
Mindre buckligt förvisso jämfört med mina vägar här nere men jag har så många fler. Både kurvor och bulor! :hihi

Men vi är alla olika, jag har arbetskamrater som inte förstår detta med motorcykel. Så är man inte intresserad så blir det inte många mil i sadeln... ;)

I helgen blev det totalt cirka 60 mil. 30 mil tur och retur till Kinnekulle Ring. 2x15 mil på Kinnekulle Ring. Ena dagen i regn, andra dagen i sol.

Inte kört på några dagar, mest pga ont. I måndags transporterade jag dock ner en revere åt en kompis som flyttar ner från Värmland. Blev väl 55 mil ungefär med transporten hem ca 3 mil. Skitväder ner till Boxholm, men sen var det fint via Malexander, Österbymo, Ingatorp, Hjältevad, Sjunnen, Vetlanda, Landsbro, Ramkvilla, nästan Braås, Drev, Rottne, Växjö, Jät, Urshult och sen bara marschade jag ner till Listerlandet. Blev en stillsam tur på fina vägar. Ville inte stressa cykeln mer än vad ägaren gör, dvs inte alls. Olika upplevelse av vägarna förutom kontrasten mellan hojarna, därtill den ökade tidsåtgången. Besynnerlig körställning som plågade mig rätt ordentligt. Då vill man öka men det gick ju inte för sig. Åttiotalshondan missade inte ett slag på hela turen.
Bra mönster hjälper inte när däcken har några år på nacken, fick bli knapp styrfart i böjarna vid Laxåsjöarna i blötan.
Annorlunda upplevelse och kul med förtroendet. Ägaren är mycket noga med sina många prylar.

Bifogat

• 20230828_143251.jpg
    20230828_143251.jpg
    2.5 MB · Visningar: 17
Last edited:
25 mil idag. Blev till Oskarshamn, frugan bunkrar ljus hos Liljeholmen.
Vägen Vimmerby-Tuna-Oskarshamn rekommenderas.
Om du ska åka riktigt kul vägar så ska du svänga av vägen i Tuna mot Vena alternativt svänga av vid Tuna kyrka mot Hjorted. Min absoluta favoritväg :).

0, måste byta däck på moppen. De verkar ha hållit typ 1900 mil iaf vilket jag antar få räknas som bra.

Nästan 30mil på Ténérén idag..
Känner att jag vill hitta "nya", okörda, vägar så det blev lite kust tema, typ "skepp & hoj", ner mot st anna och gryts skärgård (östergötland).

Först färja vid Kvarsebo och Stegeborg och sen småvägar ut till Fyrudden som inte hade varit fullt lika roliga med R1an...
Lyckligtvis älskar gammel XTn att "tugga grus" ?

Stegeborg:
20230831_170202.jpg

Fyrudden:
20230831_170457.jpg

Screenshot_20230831_172337_Gallery.jpg

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back