Beklagar. Din reaktion, som jag absolut kan föreställa mig, kan knappast du skyllas för. Det vore som att bli upprörd över att någon beklagar sig efter att ha tvingats utstå tortyren i självaste helvetets innersta cirkel.
Stygghansa skulle lika gärna kunna byta slogan till "bättre att försäkra hos oss än att drabbas av trafikförsäkringsföreningens straffavgift", för det är i princip den enda fördelen med att teckna försäkring hos dem. Noll hjälp vid skada, otrevligt bemötande samt värdelös och långdragen handläggning där de inte ens ids svara på kontaktförsök. Hade jag tvingats välja mellan att sätta pungen i maskinhammaren eller behöva ha med stygghansa att göra igen så hade jag ärligt talat valt det förstnämnda.
Som referens har ni här ett klipp på min maskinhammare in action:
Har "sålt" mer än ett av mina fordon till min sambo, bara för att omedelbart "köpa tillbaka" dem igen av just den anledningen. Och jag bojkottar sedan en tid tillbaka även Dina försäkringar just för att deras villkor uttryckligen tillät uppsägning vid avställning men vilket självklart nekades då jag försökte med hänvisning till särskilda villkor för årsförsäkring.
Jag kan ju tycka att det här är ganska glasklart då det inte nämner någonting om särskilda regler för årsförsäkring av mc men däremot för andra typer av försäkringar:
View attachment 488671
Men ja, Dina stod på sig och då kan de slippa ha mig som kund för allt jag bryr mig. Sålde den beröra hojen till sambon med avställning, tecknade ny försäkring in annat bolag och köpte tillbaka den med påställning. Som om jag bryr mig om att hojen får ytterligare en ägare, vill jag säga upp försäkringen så kan de lika gärna bara låta mig göra det då den enda följden blir att jag tycker sämre om ett bolag som tvingar mig till denna onödigt krångliga åtgärd.