Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det såg ju mest ut att vara lite designmissar som går att åtgärda.Här en snubbe med Vargen som pekar dom 'mindre bra' detaljerna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det såg ju mest ut att vara lite designmissar som går att åtgärda.Här en snubbe med Vargen som pekar dom 'mindre bra' detaljerna.
Hur länge orkar du? Hur länge orkar Stina? Hur länge orkar Kalle?

Hur länge orkar du? Hur länge orkar Stina? Hur länge orkar Kalle?
Det har ju snackats om Starken som en Motard. Idag dök det upp en demohoj på träningen inför Motard-SM i Strängnäs imorgon. Det tog inte många minuter så hade det skakats fram ett par fälgar och hojen byggdes snabbt om till Motard. Samtliga som testade var lyriska över hur lättkörd den var och effekten. I princip inget negativt. Men efter ca 30 minuter (varav till stor del inte maxeffekt) så var det roliga slut. Nu är Strängnäs en bana med mycket gaspåslag, men prognosen för batteriet verkar stämma med matematiken. Som referens får varje klass 2+ timmars träningstid på träningsdagen och ca 1,5h körtid på racedagen. Stark verkar alltså vara en riktigt bra hoj, men med körtid som dess stora utmaning.
Vilka kommer å köpa en Stark Varg?.?
Inte är de proffsen, dom får sina för olika lopp.. Stort sätt är de vanliga motionärer som kommer å köpa dom å då lär nog batteri tiden räcka till..

Ifall jag ägde mark bakom huset så att jag kunde bygga en egen bana skulle jag gärna ha en Varg så att jag kunde träna utan att störa grannarna. Dom bor dessutom tillräckligt långt bort för att dammet inte ska vara nåt problem.
Tänk att kunna köra ett träningspass på lunchen, även om det är över på 25 minuter.
Och andra sidan skulle man kunna bygga specialljuddämpare till en helt vanlig 450F så att den blir extremt tyst och inte stör grannarna.
Utöver det har jag svårt att se någon poäng med en Varg idag. Eller jo, en hoj med 80hk är ändå rätt ballt även man skulle vara tvungen att ha med sig ytterligare en annan hoj också till banan. Men då ska man ha gott om pengar.
Jag personligen tror mer på lättare enduro körning samt stigar än hårdkörning på cross bana..
De som de skulle funka är freestyle å inomhus korta sprint cross..
Funkar den inte för crossträning så funkar den ju garanterat inte för den som vill träna enduro.
Enduro är förvisso lägre tempo men i gengäld kör dom ju betydligt längre tid på sina träningspass.
Sprint cross? Visst, batteriet räcker ju för ett kort heat. Men hur tränar man då?
Noll koll på hur mycke man tränar då...
Kör enduro för höga nöjes skull å de kan vara flera timmar då..
Va jag förstår så kan man ställa effekten å i enduro så behöver man inte så mycke effekt.. Av va folk snackar om hur fort man kör slut på ett batteri har me hur mycke effekt man använder..
Ja, det gäller även med bränsledrivna fordon och det faktum att endurohojar har större tank än crosshojar borde säga dig någonting.
Större tank har väl å göra att man kör långlopp då... Cross heat är 45 min typ???. Vissa enduro tävlingar är närmare 3 timmar, men de finns tanklingor har jag hört.. Många lokala enduro tävlingar är 15-25 minuter långa varv å de går å tanka imellan varven...
Själv tankar jag aldrig fullt, å äldre modeller så bytte jag till cross tanken som va typ 2 liter mindre å även då inte full tank..
USA har standard 110V i vägguttagen. Det blir lite mera mek då laddaren inte verkar vara anpassade för det.en laddare som i sin tur behöver ett särskilt vägguttag.
Noll koll på hur mycke man tränar då...
Kör enduro för höga nöjes skull å de kan vara flera timmar då..
Va jag förstår så kan man ställa effekten å i enduro så behöver man inte så mycke effekt.. Av va folk snackar om hur fort man kör slut på ett batteri har me hur mycke effekt man använder..
SM i motocross är 30 min +2 varv. De flesta tävlingar har heat på 15-20 min. I Motard är heaten 12-15 min. Enduro har jag sämre koll på men storbank är främst för varvlopp eller långlopp där man vill minimera tankstoppen. Rena endurotävlingar kräver inte stortank.
Ja, vi kan väl konstatera då att den enda kvarvarande frågan verkar vara räckvidden?
På samma sätt som att det alltid är 70 mil enkel väg, 35 minusgrader och djupsnö när skotersläpet skall dras till ett ställe där det saknas elektricitet så verkar det i detta fall vara så att alla som kör denna typ av hoj kör minst fyra timmar i sträck på en bana bestående av lika delar kvicksand och 500 höjdmeter per varv.
Ett alternativ kan ju vara att dividera batteriets storlek med hur många sekunder man behöver ta ut effekt under ett varv. Någon ingenjör borde rentav nästan ha tänkt på detta när man konstruerade hojen. Kunde man ju tro.
Det blir kul att se när den är ute lite bredare och folk har fått provköra. Det har ju hänt förr att tvärsäkra åsikter har ändrats när man fått prova själv.![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |