Stark Varg

Point taken, ursäkta förvirringen. Fick Du möjlighet att provköra? Var det på butik eller vad hade annars ägaren att säga om sin hoj? Att gasen var trög antar jag gällde själva reglaget och inte motorresponsen?

Va hos återförsäljare... Dom ska ha provkörning senare... Hade läst att gasen skulle vara trög, men tyckte de inte va någe att diskutera direkt..
 
Va hos återförsäljare... Dom ska ha provkörning senare... Hade läst att gasen skulle vara trög, men tyckte de inte va någe att diskutera direkt..
Det vore ju kul om Du kunde få till en provkörning, förstahandsintryck är i vart fall för mig mer värt än alla dessa Youtube-klipp.

Jag såg på blocket för några dagar sedan att det var många ÅF som lagt upp annonser som utlovade leverans under 2023. Kanske börjar de ändå få upp farten i tillverkningen?
 
Det vore ju kul om Du kunde få till en provkörning, förstahandsintryck är i vart fall för mig mer värt än alla dessa Youtube-klipp.

Jag såg på blocket för några dagar sedan att det var många ÅF som lagt upp annonser som utlovade leverans under 2023. Kanske börjar de ändå få upp farten i tillverkningen?

Va snack om att låna/provköra en hel dag.. Vi får se när å hur de blir..
 
Det vore ju kul om Du kunde få till en provkörning, förstahandsintryck är i vart fall för mig mer värt än alla dessa Youtube-klipp.

Jag såg på blocket för några dagar sedan att det var många ÅF som lagt upp annonser som utlovade leverans under 2023. Kanske börjar de ändå få upp farten i tillverkningen?
Lingvalls i Gävle skulle förhoppningsvis få hem några före årsskiftet.Det var en demohoj därifrån vi provade.
 
Nu väntar jag med ”spänning” på länkar som med fakta underbygger insinuationer att Umeå skulle vara en underutvecklad landsorthåla utan P-hus och modern bilflotta…?

En snabb googling gav det här:
Sedan finns det parkeringshus som hör till företag och bostäder också.
En del hus har ju parkeringsgarage i källaren också
 
Jaha, är det vargtider nu ?

.. i alla fall för den här glada pojken som fått prova en 'varg' i norra kalifornien. Är det inte hojen som brinner så är det åtminstonne entusiasmen för den.


Som vi ser är det drag i den. Jag följer utvecklingen på avstånd kan vi väl säga. Jag önskar att jag var lika enturiastisk som den där pojken, men jag är nog rätt så indoktrinerad i förbränning, avgaser, koppling och gas, med det där underbara ljudet som helt enkelt talar till mig på sitt enkla encylindriga språk. Det lutar dock mot en provkörning, någon gång i framtiden ... Bara för att jag så nyfiken. Jag tänker INTE köpa en.
 
Jaha, är det vargtider nu ?

.. i alla fall för den här glada pojken som fått prova en 'varg' i norra kalifornien. Är det inte hojen som brinner så är det åtminstonne entusiasmen för den.


Som vi ser är det drag i den. Jag följer utvecklingen på avstånd kan vi väl säga. Jag önskar att jag var lika enturiastisk som den där pojken, men jag är nog rätt så indoktrinerad i förbränning, avgaser, koppling och gas, med det där underbara ljudet som helt enkelt talar till mig på sitt enkla encylindriga språk. Det lutar dock mot en provkörning, någon gång i framtiden ... Bara för att jag så nyfiken. Jag tänker INTE köpa en.
Var det inte du som satt och byggde modellbilar? Du torskar nog på en stark varg inom ett halvår?
 
Sen det där med bränder. Vad krävs egentligen för att Vargen ska börja brinna? Slå hål i batterihöljet som är av magnesium? (.. hur tjockt vet jag inte)

Eller finns det risk för intern kortis? Eller någon dålig trissa i batteriets kontrollkrets? Jag förstår att man är orolig för dessa bränder vi läser om eller ser på bilar som tuttat eld, till synes helt av sig själva. Jag har inget direkt produktivt att tillägga kring detta, mitt motto är att om det är kul så får brandrisken gärna stå bredvid och titta på. ?
 
Jag väntar fortfarande på en film som bevisar att den håller vad dom har lovat.

Det kan ju inte vara så svårt att få två personer som har kört jämnt tidigare på likartade hojar att köra mot varandra varav en på Varg och den andra på sin ICE.

Det kan ju inte heller vara svårt att visa hur länge batteriet räcker i normalt tempo (vid samma tillfälle när man håller tempo), batteriet i en GoPro räcker ju garanterat för att dokumentera en hel körning tills Vargen får torsk. (inget "jag värmde upp lite innan så säg att jag hade 82% när jag startade och så körde jag tills jag blev pinknödig och hade 48% kvar så då räknar vi på det" svammel, kör från 100% tills den bryter för låg spänning)

Då kan man ju dessutom köra på en bana som är representativ för hur banorna brukar vara, inte på en hårdpackad ihopsaltad stenmjölsbana, dom verkar IOFS vara vanliga i USA.

Men ingen verkar vara intresserad av att visa det?
 
ingen verkar vara intresserad av att visa det?
Jag är också mycket angelägen att få veta mer om hur länge man kan ha kul på Vargen innan det är dags att ladda. Vore intressant med nån som tog ut den fulladdad och körde typ cross eller nåt, och filmade hela tiden tills det blir laddags.
 
Jag väntar fortfarande på en film som bevisar att den håller vad dom har lovat.

Det kan ju inte vara så svårt att få två personer som har kört jämnt tidigare på likartade hojar att köra mot varandra varav en på Varg och den andra på sin ICE.

Det kan ju inte heller vara svårt att visa hur länge batteriet räcker i normalt tempo (vid samma tillfälle när man håller tempo), batteriet i en GoPro räcker ju garanterat för att dokumentera en hel körning tills Vargen får torsk. (inget "jag värmde upp lite innan så säg att jag hade 82% när jag startade och så körde jag tills jag blev pinknödig och hade 48% kvar så då räknar vi på det" svammel, kör från 100% tills den bryter för låg spänning)

Då kan man ju dessutom köra på en bana som är representativ för hur banorna brukar vara, inte på en hårdpackad ihopsaltad stenmjölsbana, dom verkar IOFS vara vanliga i USA.

Men ingen verkar vara intresserad av att visa det?

Ja, man undrar ju varför alla ska vara som katten kring het gröt i den här frågan. Det är trots allt den mest relevanta frågan som finns att besvara gällande Vargen.

Fick jag en Varg i min besittning kan jag lova dig att jag tämligen omgående skulle sätta den i händerna på den bästa förare jag hittar som får köra den tills batteriet är tomt på den värsta banan jag hittar.

Då vet man var gränsen går och de allra flesta kommer ju kunna köra ytterligare lite längre.
 
Då kan man ju dessutom köra på en bana som är representativ för hur banorna brukar vara, inte på en hårdpackad ihopsaltad stenmjölsbana, dom verkar IOFS vara vanliga i USA.

Men ingen verkar vara intresserad av att visa det?
Verkar ju iof vara asskönt att slippa alla djupa spår vi har
 
Ändå kul att någon satsar.
De flesta av oss tar väl troligtvis slut före batteriet, men håller med om att det är intressant med lite förstahandsinformation angående prestandan.
 
Vilka kommer å köpa en Stark Varg?.?
Inte är de proffsen, dom får sina för olika lopp.. Stort sätt är de vanliga motionärer som kommer å köpa dom å då lär nog batteri tiden räcka till..
 
Vilka kommer å köpa en Stark Varg?.?
Inte är de proffsen, dom får sina för olika lopp.. Stort sätt är de vanliga motionärer som kommer å köpa dom å då lär nog batteri tiden räcka till..

Ja säkert, men det var inte det dom lovade i reklamen för den...

"Batteriet orkar längre än dig"

Lovade dom inte 3 timmar endurotempo eller något sådant?
 
Ja säkert, men det var inte det dom lovade i reklamen för den...

"Batteriet orkar längre än dig"

Lovade dom inte 3 timmar endurotempo eller något sådant?

Reklam är ett lagligt sätt å få ljuga...

I reklamen sas det att Vargen skulle klara ett GP lopp å upp till 6 timmars mys enduro på stigar..

Jag själv tror aldrig på vad som sägs i reklamen.. Inte tusan köper jag vitapro eller maxulin eller annat skit..
 
Här en snubbe med Vargen som pekar dom 'mindre bra' detaljerna.


Och här kör han. Det låter som en elvisp under högspänning, men vi ser hur lynnig det är i Alpha-mode.

 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top