Vad fick dig att le idag?

Var ute o gick med vovven i morse o passerade en tomt där det bankade o svor. Blev ju nyfiken o tittade in bakom häcken.

Där står en ganska ny modell av Toyota uppställd på pallbockar o en lätt iriterad herre svor över det japanska högkvalitativa bygget brist på kvallite.

Frågade lite ursäktande vad kan felet vara?
ALLT DENNA JÄVLA SKIT BIL ÄR DET SÄMTA SKROT JAG HAR ÄGT, allt går sönder.

Men det är ju en Toyota! Sa jag

Det är skit Toyota var bra en gång nu är det ren skit. Sa mannen.

Min spaning i dag baserad på en bil.View attachment 486497
Företag startas av ingenjörer och när ingenjören går vidare tas företagen över av ekonomer !

20230708-161157.jpg

20230708-155836.jpg

Var ute o gick med vovven i morse o passerade en tomt där det bankade o svor. Blev ju nyfiken o tittade in bakom häcken.

Där står en ganska ny modell av Toyota uppställd på pallbockar o en lätt iriterad herre svor över det japanska högkvalitativa bygget brist på kvallite.

Frågade lite ursäktande vad kan felet vara?
ALLT DENNA JÄVLA SKIT BIL ÄR DET SÄMTA SKROT JAG HAR ÄGT, allt går sönder.

Men det är ju en Toyota! Sa jag

Det är skit Toyota var bra en gång nu är det ren skit. Sa mannen.

Min spaning i dag baserad på en bil.View attachment 486497
De har ju en hel del i programmet nu för tiden som är rebrandade Peugeot....

I valet mellan Peugeot och Toyota så tar jag Toyota 100 gånger av 100

Jag har aldrig sett en Toyota körandes omkring med påtejpade batteri cykkel-lysen för att elsystemet har havererat...

"Att vara kvinna är spännande. Man vet aldrig vilket humör man kommer ha om en stund och hur länge."

Uppspelat av min fru från en podd.

Jag tänker...
Att bo med en kvinna kan vara skräckinjagande. Man vet aldrig vilket humör hon kommer ha om en stund och hur länge.

Hon är enligt egen utsago inte normalt såhär som hon är just nu. Bara när hon ska ha, har eller har haft mens. (Dvs tre av fyra veckor. Vad är då att betrakta som normalläge?)

Om ni inte hör nåt från mig innan måndag. Be för min själ.

"Att vara kvinna är spännande. Man vet aldrig vilket humör man kommer ha om en stund och hur länge."

Jag tänker...
Att bo med en kvinna kan vara skräckinjagande. Man vet aldrig vilket humör hon kommer ha om en stund och hur länge.

Hon är enligt egen utsago inte normalt såhär som hon är just nu. Bara när hon ska ha, har eller har haft mens. (Dvs tre av fyra veckor. Vad är då att betrakta som normalläge?)

Om ni inte hör nåt från mig innan måndag. Be för min själ.
Det finns nog ingenting att le över med kvinnor. :/

En Lesbisk stå up komiker gjorde en hel bit om hur underbara och fantastiska kvinnor är jämfört med män, hur bra sexet var osv och avslutade med "så länge man inte bor med dom, jag delar hellre lägenhet med tre män än med en kvinna"

Hon fortsatte med att beskriva hur optimalt det var som lesbisk kvinna att dela lägenhet med en bög (vilket hon gjorde), "då är det åtminstonde en person i hushållet som är mentalt stabil över månaden och inte accepterar en massa skit i hopp om att få ligga"

Hon menade att bo med en bög hade gjort henne till en bättre männsika, för när hon kom hem och berättade för sin roomie hur hemskt hon hade blivit bemött både på affären och av baristan på starbucks så sa han "Du är inne i din bitch-week nu, med största sannorlikhet så är det du som är problemet"... Hon erkände att han nästan alltid hade rätt.

"Women, cant live without them, cant fucking live with them either!"

Undrar vilken typ av fordon som är överrepresenterade?
Närheten till 257'an "Bulten" gör det svårt att analysera.

Hastighetskameran in mot Vårsta från Tumba var en av de kameror som fångade flest fartsyndare i hela landet.
DelaFacebookTwitterEmailCopy LinkReddit
Hastighetskameran in mot Vårsta från Tumba är ett huvudbry för fartsyndare. I fjol registrerade fartkameran 799 personer som åkte för fort enligt statistik från Polisen som nyhetssajten Carup tagit del av. Det är en av de högsta i landet.

Även fartkameran mellan Rosenhill och Västerhaninge lyckades fånga 787 fartsyndare. Men de flesta håller hastigheten.

– För samtliga sträckor på de vägar som inte är i tunnlar har vi en mycket bra hastighetsefterlevnad – endast cirka fem procent kör fortare än gällande hastighetsgräns, säger Eva Lundberg, nationell samordnare för ATK-verksamhet på Trafikverket, till Carup.

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...