Extra chict med de stadsstekarkamoflerade banden.Svenska försvarsmakten camoflerar i alla fall sina tofflor
View attachment 484748

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Extra chict med de stadsstekarkamoflerade banden.Svenska försvarsmakten camoflerar i alla fall sina tofflor
View attachment 484748

Män kan vara så grymma. *styrkekram*Jag grävde fram mina försvars-flipflops enkom för Mackan, och han har inte ens gillat bilden ?
Alla inblandade parter har lika goda skäl att sprida propaganda. Både för de egna leden och fienden är det bra att låta dem tro att man har stora framgångar i kriget. Man kan därmed demoralisera fienden och stärka tilliten hos de egna.Sen är det skillnad på propaganda och nyheter.
Det ena är till för att påverka medan den andre är till för att informera.
OSINT Open source intelligenceAlla inblandade parter har lika goda skäl att sprida propaganda. Både för de egna leden och fienden är det bra att låta dem tro att man har stora framgångar i kriget. Man kan därmed demoralisera fienden och stärka tilliten hos de egna.
Någon opartisk information ska man nog inte räkna med från något håll.
Utan att veta vad "OSINT" betyder så måste ju ändå uppgifterna komma någonstans ifrån , och trovärdigheten bedömas av någon. Denne "någon" kan ju ha personliga motiv för att vinkla informationen på något sätt. Ryssarna kanske inte släpper ifrån sig information ö h t, så det mesta kommer antagligen från Ukraina/Nato.OSINT Open source intelligence
Du kan oftast med egna ögon granska det som sägs och hävdas.
Som exempel så har Ryssland förlorat 2002 st tanks sen de drog igång kriget. Vill du så finns det bilder/filmer på alla förlusterna.
Snubben i inlägg #9508 skriver vad det betyder direkt efter ordet OSINT. Kolla upp det inläggetUtan att veta vad "OSINT" betyder
Saker kommer från väldigt varierande källor. Privatpersoner, media, myndigheter, nätet, osv. Där information kan hämtas in öppet och därefter analyseras.så måste ju ändå uppgifterna komma någonstans ifrån , och trovärdigheten bedömas av någon. Denne "någon" kan ju ha personliga motiv för att vinkla informationen på något sätt. Ryssarna kanske inte släpper ifrån sig information ö h t, så det mesta kommer antagligen från Ukraina/Nato.
Men okej, Ryssland har förlorat 2002 tanks. Hur många har Ukraina förlorat? Utan att ha något att relatera till är siffran meningslös. Ibland talas det om att Ryssland förlorat 300000 soldater i kriget. Siffran låter orolig. Kan denna verifieras?
Trodde inte jag skulle säga detta men… Du har fan helt rätt Tammer! Du idkar källkritik.Utan att veta vad "OSINT" betyder så måste ju ändå uppgifterna komma någonstans ifrån , och trovärdigheten bedömas av någon. Denne "någon" kan ju ha personliga motiv för att vinkla informationen på något sätt. Ryssarna kanske inte släpper ifrån sig information ö h t, så det mesta kommer antagligen från Ukraina/Nato.
Men okej, Ryssland har förlorat 2002 tanks. Hur många har Ukraina förlorat? Utan att ha något att relatera till är siffran meningslös. Ibland talas det om att Ryssland förlorat 300000 soldater i kriget. Siffran låter orolig. Kan denna verifieras?
Förvånar mig noll att vi har flipflop men inte kängor, Sverige i ett nötskal.Svenska försvarsmakten camoflerar i alla fall sina tofflor
View attachment 484748
Förvånar mig noll att vi har flipflop men inte kängor, Sverige i ett nötskal.
Prioriteringar, har du gått i en Prideparad med kängor?
Ja, det är ett problem att försvaret skrotades och sedan skulle byggas upp på förekommen anledning, dom förråd av "gammalt skit" som rensades ur och kastades måste också byggas upp igen, och den politiska viljan har väl inte riktigt funnits.
Men nu tror jag IOFS att det är en annan kassa som har betalat mina flipflops, inte "Skobudget 06" eller vad som gäller nu...
Vad är din tes nu, Vänligen sammanfatta
Nog för att Reinfeldt är den statsminister som skadat Sverige mer än någon annan men vägen dit var redan påbörjad av Göran Persson, och jag minns inte att Stefan Löfven gjorde något rätt heller, och framför allt hörde jag (nästan 9 ingen protestera, och verkligen inte några av de sjuklöverpartiväljare jag känner till inom eller utom forumet heller.Min tes är "Det är inte för att jag har fått flipflops som det saknas kängor till repgubbarna"
Det är för att Särintresset Reinfeldt la ner försvaret
Oroväckande många "folkvalda" har varit beredda att ge bort både det ena och det andra men oroväckande ofta även det tredje...."Ett litet land har alltid en arme, sin egen eller någon annans."
Med tanke på att Ryssland terrorbombat Kiev i månader så tycker jag inte det är mer än rätt att Ukraina bombar tillbaka Rysslands huvudstad, fast det är ju bäst om de håller sig till militära och politiska mål. Ännu bättre at de dessutom visar på hur värdelöst luftförsvaret är i stan.De senaste drönarna som dykt upp i Moskva ser ut att vara den nyutvecklade ukrainska långdistansdrönaren kallad "Beaver".
Inga officiella bekräftelser ännu dock.
View attachment 484789
View attachment 484791
President Putin kommenterar händelsen och kallar den för ”terroristaktivitet” från Kievregimen, rapporterar den ryska tidningen Izvestija.
– Jag är oroad över försöken att framkalla en rysk motreaktion. Tydligen är det här uträknat: att provocera oss till att spegla handlingarna. Vi får se vad vi kan göra åt det, säger Putin under sitt besök i Moskva.
Putin påpekar att Ryssland riktat attacker mot militär infrastruktur i Ukraina, och hävdar att tisdagens attack skulle vara ett svar på detta.
För att inte tala om bombräderna mot Kiev om och om igen.Klippt6 från Xsprätten:
Bara mot "militär infrastruktur"?
Så HELA Bakhmut var "militär infrastruktur" då eller?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |