Beats me...Inga argument som är ekonomiskt försvarbara, nej.
Samma gäller för övrigt med 95 vs 98. Varför köra 98 i en gräsklippare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Beats me...Inga argument som är ekonomiskt försvarbara, nej.
? Varför tog du upp just 98 då? ?Beats me...
Men va fan, 95 då? Varför tog du upp just 98 då? ?
Ett skäl förutom att 95/98 är satan och miljövänlig alkylat är Jesus+Greta så håller alkylaten förgasaren ren. I alla fall renare.Förutom argumenten "miljööön och avgaaaser", finns det något vettigt rationellt skäl att köra en gräsklippare på alkylat i stället för vanlig 98 oktan?
Något mindre hälsovådligt att andas in avgaserna. Och slipper etanolen som torkar ut membran och slangar. Men nej jag kör på vanlig 95 eftersom det finns på närmaste tankstället.Förutom argumenten "miljööön och avgaaaser", finns det något vettigt rationellt skäl att köra en gräsklippare på alkylat i stället för vanlig 98 oktan?
Jag blandar lite under året men innan säsongsslut blir det 100% alkylat för att slippa problem nästa år.Inga argument som är ekonomiskt försvarbara, nej.
Nej.Förutom argumenten "miljööön och avgaaaser", finns det något vettigt rationellt skäl att köra en gräsklippare på alkylat i stället för vanlig 98 oktan?
Morbror, som sålde, servade och reparerade dessa maskiner, sa att det var stor skillnad med sot och beläggningar beroende på vilken soppa som användes. Renare i de som körts på alkylat. I början var det problem med att årsgammal alkylat blev dålig. Nu är det tvärtom, puritanerna slår ju alkylat i hojen över vintern, konservering light.Förutom argumenten "miljööön och avgaaaser", finns det något vettigt rationellt skäl att köra en gräsklippare på alkylat i stället för vanlig 98 oktan?
Väntar fortfarande på att min fådda klippare från Biltema ska packa ihop. Har aldrig servat den eller tömt tank eller förgasare inför vintern och ändå startar den på ett par ryck varje vår.Jag blandar lite under året men innan säsongsslut blir det 100% alkylat för att slippa problem nästa år.
Min Klippo stod ute i snön hela vintern med soppakranen öppen och startade på andra rycket med fjolårets soppa som om den gått veckan innan.
"Ta pengarna eller defenestreras"?View attachment 484720
Kan det verkligen stämma att han bara fick 1,2 mil under tio års tid? Vem begår brott med livstid i straffskalan för 120k per år? Låter helt osannolikt, snubben tjänade väl bra på sitt vanliga jobb?
När du väl nappat behöver man inte betala så mycket.View attachment 484720
Kan det verkligen stämma att han bara fick 1,2 mil under tio års tid? Vem begår brott med livstid i straffskalan för 120k per år? Låter helt osannolikt, snubben tjänade väl bra på sitt vanliga jobb?
Svarar den från tomgång är det H är den trög från tomgång är det L.Jag har kört några trädgårdsmaskiner idag och trimmern smäller när jag backar av på gasen. Min tolkning är att det blir för mager blandning på delgas. Kan det stämma?
Ska man feta på en av skruvarna? L eller H?
Uppgiften om 1.2M kom nog från spionen själv och han har med all säkerhet lagt undan en del "guldtackor" med medel som han glömde att berätta om.View attachment 484720
Var sjutton köper jag markduk 2x100m N2 över disk i trakten av Enköping, Uppsala, NV Stockholm?
Bara 1000kr dyrare än att få det hemkört på en vecka.![]()
FIBERDUK N2 TERRATEX | Beijer Byggmaterial
Fiberduk för användning vid förstärkningar av t.ex småvägar, slänter och trädgårdar.www.beijerbygg.se
Järfälla har det tydligen, tyvärr så är det en 110m's rulle..............
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |