Stora bygga-, snickra- och verktygs-tråden.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Har en liten, på gränsen till löjeväckande fråga mtp vad som byggs i tråden.

Lagt ett ventilerande hestra stone plastplattegolv i källlaren. Skulle tydligen haft nån ventilerande duk jag inte kan få reda på vad den heter. Låter som en talanglös steppdansör när man går på det.

Tänkte plocka upp det och lägga markduk. Släpper ju igenom vatten och borde inte utgöra något hinder för (fuktig) luft. Grunden är nu torr och fin. Plattorna ventilerar. Rundade kryss hyfsat tätt undertill och ca 3 mm spalt i skarvarna.

Vad tros?

Edit;
Jag är alltså ute efter ljuddämpning med ett "andasmaterial". Dvs att plattorna inte ska "klappra" när man går.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Har en liten, på gränsen till löjeväckande fråga mtp vad som byggs i tråden.

Lagt ett ventilerande hestra stone plastplattegolv i källlaren. Skulle tydligen haft nån ventilerande duk jag inte kan få reda på vad den heter. Låter som en talanglös steppdansör när man går på det.

Tänkte plocka upp det och lägga markduk. Släpper ju igenom vatten och borde inte utgöra något hinder för (fuktig) luft. Grunden är nu torr och fin. Plattorna ventilerar. Rundade kryss hyfsat tätt undertill och ca 3 mm spalt i skarvarna.

Vad tros?
Just do it ?
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Någon här som sportar makitagrejer som har koll på vilken av deras batteristicksågar man ska köpa? (nej, jag kommer inte byta märke och nej, jag vill inte ha sladd)
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Någon här som sportar makitagrejer som har koll på vilken av deras batteristicksågar man ska köpa? (nej, jag kommer inte byta märke och nej, jag vill inte ha sladd)
Finns väll 3 storlekar i sticksåg precis som det finns 3 cirkelsågar i 18 volts serien.

Dom minsta är för plyfa o annat tunt.

Mellan modellen funkar till det mesta.

Skall du såga mycket 2"eller grövre köper du dom största i 18 volt serien
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Sen är den inget vidare den tjocka modellen som du måste trycka på två knappar för att starta. Alldeles för tjockt grepp och omständig att starta.
Gillar den gamla hedliga modellen mer
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tror fan det är rakt med ett stanly.

Dom duger inte att använda som murar pass ens.
Nåja, det duger. Jävligt långt mellan linjerna, men en vattenbubbla är en vattenbubbla, den flyter i nivå.
På denna kåk när man får in en kvartstums bits på mindre än ett 600mm vattpass så ser man bra med ögat att det är krokåt.

Gör man det rakare än man får det med stanley så ser det bara dumt ut. :hihi
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Nåja, det duger. Jävligt långt mellan linjerna, men en vattenbubbla är en vattenbubbla, den flyter i nivå.
På denna kåk när man får in en kvartstums bits på mindre än ett 600mm vattpass så ser man bra med ögat att det är krokåt.

Gör man det rakare än man får det med stanley så ser det bara dumt ut. :hihi
Mjo men sitter libellen rakt monterad?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Snabb koll, vänd på passet.
Den metoden använder jag alltid om jag bemödar mig med vattenpass oavsett vem som tillverkat det.
----
Jag har ägnat helgen till att byta ytskikt på golvet i en gammal byggbarack som lajvar sommarstuga sen ett par decennier.
Eftersom jag är i gränstrakterna mellan Medelpad och Jämtland uteblir bildbevis.
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top