Frågor man vågar ställa

Hej. I garaget! Har ett sett Dymag Kolfiberfälgar. Modell CA5. Prisläge 30,000.-- +
Årsmodell 2008/2009... bara körda 300 mil. Hojen har stått ute en del. Med kapell....
I detta så är det 2 vintrar... ute.
Ser ut som yt-skicket har tagit stryk. Hur tar man hand om detta. Vem talar man med.
CBR1000RR 2008. Med vänlig hälsning Toyman. Kungsbacka.
Borde gå att klarlacka/lägga på ett lager epoxy. Skulle snacka med någon som jobbar med kolfiber - hör med ex. Seldén mast om de har någon underleverantör som kan ge dig tips. Problemet är väl närmast om finishen måste fixas genom slipning vilket kan försvaga fälgen om fibrerna slipas av - säkert marginell risk, men hjul är inget man skall chansa med (behöver man knappast säga till dig:))
Tänker båt eftersom där är prylarna utsatta för mycket väder o vind

Ytterligare ett förslag: https://www.jpc.se/sv

Last edited:
Hur får jag bort ”locket ” från låscylindern på utsidan? Det sitter nått stift som inte fjädrar.
IMG_5853.jpeg

Kåpan hålls på plats av stiftet där under. Ta ett don och tryck till. Sedan bara att dra kåpan rakt ut.
Sen sitter cylindern fast från insidan med, typ, fyra skruvar.

Tog en elsparkcykel tur till centralstationen imorse. Cirka 10-15 minuter. Väl på tåget fick jag en akut rinnsnuva. Mängder med snor, näsan blev samtidigt lite täppt/svullen. Nös hur mycket som helst. Inga symptom på ögonen. Efter cirka två timmar var allt som vanligt.
nästan samma sak nu på eftermiddagen/kvällen. Scootertur, nu snuva, nys och täppt näsa. Dock inte lika illa som i morse.

Vad tror ni? Har jag blivit pollenallergiker? Har aldrig varit allergisk mot något och inte någon annan i släkten heller.

Tog en elsparkcykel tur till centralstationen imorse. Cirka 10-15 minuter. Väl på tåget fick jag en akut rinnsnuva. Mängder med snor, näsan blev samtidigt lite täppt/svullen. Nös hur mycket som helst. Inga symptom på ögonen. Efter cirka två timmar var allt som vanligt.
nästan samma sak nu på eftermiddagen/kvällen. Scootertur, nu snuva, nys och täppt näsa. Dock inte lika illa som i morse.

Vad tror ni? Har jag blivit pollenallergiker? Har aldrig varit allergisk mot något och inte någon annan i släkten heller.
Just nu är det ruskigt mycket björkpollen, jag brukar knappt känna av det men nu är det för mycket, det gnisslar ju när man blinkar.....

Just nu är det ruskigt mycket björkpollen, jag brukar knappt känna av det men nu är det för mycket, det gnisslar ju när man blinkar.....
Ja det tycks vara så. Fan, hoppas jag inte blir allergisk. Isf, hur löser man bra tabletter? Finns det receptfritt eller är det bara skräp?

Min bror fick problem med pollenallergi för första gången när han var över 30år gammal aldrig haft symptom innan.
När han var hos läkaren så fick han förklarat att det inte var ovanligt att sådan allergi kan ligga latent länge innan bryter ut.
Tror att han fick någon medicin men behöver väldigt sällan använda den.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D