Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Upplands Bro...?

Jag just nu:

View attachment 483220

Men vem fan sätter Pichlerkåpa på en Night Hawk...?

Hur märkligt som helst.
Typ stekt salt sill med vaniljsås.
Kåpan finns inte kvar längre, men ja. Konstigt.
Annars tycker jag att hojen är helt ok. Gillar lacken. Den fanns på flera modeller i USA, 400-450 Nighthawk, 650, 750 och ev 900. Eller inte.
Comstarhjulen kan jag inte med och bakskärm och bakljus borde bantas ned rejält. Typiskt Honda på den tiden.

Kåpan finns inte kvar längre, men ja. Konstigt.
Annars tycker jag att hojen är helt ok. Gillar lacken. Den fanns på flera modeller i USA, 400-450 Nighthawk, 650, 750 och ev 900. Eller inte.
Comstarhjulen kan jag inte med och bakskärm och bakljus borde bantas ned rejält. Typiskt Honda på den tiden.

Samma här.
Det är en tråkhoj i grunden, men aftondressen klär den.

För 2000 spänn kan man åstadkomma något med den.
Synd att jag inte kan göra affär på den just nu.

Den annonsen har sedan länge passerat gränsen för komedi och övergått till tragikomisk...

Har hållit ett öga på den sedan den först dök upp på blocket. Den läggs ut titt som tätt, senast nu idag, med varierande priser, ibland med annonstexten justerad så att säljaren får påtalat att han minsann har bud på det angivna priset och att hojen säljes till bud däröver och så vidare... Har sett den ligga ute för allt ifrån 60 till 150 papp. Blir av någon outgrundlig anledning inte såld, man kan undra varför... :hihi

Min gissning är att säljaren valt att importera den i ett försök att tjäna en hacka just för att hojen är ovanlig, men att det slog bakut då köpare saknas och nu är säljaren såpass investerad i hojen att han/hon måste ha ut en viss summa för att inte gå back.

Här är de senaste tre annonserna på samma hoj:

Turbohonda.jpg

Tuono funkar faktiskt rätt bra att åka långt med. Speciellt om man har den något högre puigrutan
Kan så vara. Detta var ju då en gammal gen2a, inte en v4 som din.
Tycker mest att det säger ett och annat om den klassiska jargongen att italienska motorcyklar bara går sönder.

Kan så vara. Detta var ju då en gammal gen2a, inte en v4 som din.
Tycker mest att det säger ett och annat om den klassiska jargongen att italienska motorcyklar bara går sönder.
Jag har bara haft min i ett år och inget som gått sönder än. Sen tror jag att italienska inte är lika skottsäkra som japanare men det återstår att se.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025