Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Relativt till vaddå?
Den yamman är ju ett ok objekt för ratscramblerkotlettfrillehoj.
Det är inget att spara på, till skillnad mot de relativt fina modeller som folk sätter kapskivan i.
I princip värt pengarna inklusive några kapskivor från biltema bara för att kunna lägga in en annons på blocket i höst så man kan få läsa några glödande inlägg från @notrightrider.När man har klippt bort elsystemet och satt tillbaka framdäcket fel väg så får man ju fortfarande igen pengarna
Perfekt för den sekundära klassens hojåkare.Vafan är det som sitter på bromsoket?
Och larmet tillhör den sekunda generationen?
Kan det vara en tidig version av AntiBreakingSystem?Vafan är det som sitter på bromsoket?

I princip värt pengarna inklusive några kapskivor från biltema bara för att kunna lägga in en annons på blocket i höst så man kan få läsa några glödande inlägg från @notrightrider.

Så förutsägbart. Men så underhållande.Det är det man har blivit, alltså...?
Förutsägbar.
Ett sådant jäkla öde.
Nå. Låt mig överraska er alla med en bild på en snygg caféracer.
View attachment 482380
Enkel. Genialisk. Harmoni i linjerna.
Stationär...? Kanske lite. Jag hoppas den får fortsätta vara stationär just där.
Just där den är nu.
Den är nämligen mer café än det mesta som vi sett det senaste decenniet.
Den tjänar som inropare till Lottas Grill!
Lottas Grill som på något sätt håller sig kvar in business. Statoil kastade in handduken för en evighet sedan. Smågodisexcessoutletladan som tog över lokalen ser idag ut som ett skyltfönster för OSB-skivor.
På flera olika vis.
Circle K tog sin Mats ur skolan och ryckte upp Truckdieselstationen med rötterna strax efter det att den gamla Rv6 -> E3 -> E20 blev ett fyrsiffrigt länsvägsnummer som egentligen borde börjat på P.
Men Lottas är kvar. Och MC Alingsås.
Som fanimej heter MC Alingsås fortfarande, och trotsar alla som tycker annorlunda.
Och en gummihoj.
Jag tycker den är vacker. Och typ ungefär lika körbar som en del "utställninghojar" man sett det senaste.
Kör gamla vägen emellanåt, gott folk.
Det lönar sig. På flera olika vis.
Så? Vad blev det?
En drapa, lite pekpinne, lite moraliserande.
Så förutsägbart.
Körd 10 Tammer skulle det väl stå?Det är den nya trenden, efter särskrivningar kom ihopskrivningar.
"Körd 10 Tim. Från ett konkurslager."


Har aldrig stannat där. Är det bra? (Det är inte jag som fotat, bilden är från Google maps)
View attachment 482386
Detta var det mest fascinerande och mest välskrivna jag läst idag. Tack!Det är ett grillhak just över gatuköksnivå - men med hemlagad dagens - och med massa hjärta.
Det märkliga är väl att dom bet sig kvar när vägen drogs om.
Det är ett exempel på folk som säkert har fått samma memo som alla andra - men skitit i det och kört på ändå.
Jag beundrar den sortens människor som karvar ut sin egen lycka ur sådant som andra förkastat.
Platsen är historisk mark. Alldeles här gick den gamla stenåldersvägen och följde åsarna som gav någorlunda torrskott resande.
Svänger man in vid husvagnsfirman (gamla Biscaya!) och fortsätter österut så hamnar man på den gamla vägen som var huvudväg fram till slutet av 50-talet.
Här finns det kvarlämnade granitståndare med rundrör och rent av ännu äldre ekplank som vägräcke.
Husen står tätt in på vägen och Bullerbyn känns nära - även om somliga hus är modernare. Framförallt är det vägsträckningen som är så typisk för urgamla vägar.
Stoppet i Hol där Lenas ligger kvar var ett genuint truckstop back in the days när den kommande 24-meters regeln skulle innebära en begränsning av fordonlängden och man surrade med rep och täckte godset med blytunga canvaspresenningar - gärna blötfrusna, och rattade ekipage som nådde uppåt 36-38 meter i konfiguration dragbil - Trailer och släp efter trailern.
Hade du en bra åkare så hade han beställt bilen med hyttvärme. Om inte satt du med en glykoltrasa under körning och försökte hålla rutorna isfria.
På insidan...
Bättre förr?
Inte fan. Folk slet ont förr. Också.
...och kom inte med "dagens stressfaktor". Dom hade press på sig då också. Alla jagar en chaufför.
Det är ohyggligt frustrerande att stå som nummer 5 i kön till betaltelefonen för att kolla med speditionen om man kan börja vända hem igen - eller om man skall komplettera längs vägen.
Det står "Annelund" på skylten i min bild.
Mormor undrade alltid varför det fanns så många skyltar från alla tänkbara vägar till just Annelund. "En sådan obetydlig plats."
Jag visste. Jag ville inte berätta.
Annelund var en stor brytpunkt för evakueringen av Göteborg. Vi skulle dit, det visste jag. Allt sådant var förplanerat, baserat på vilket postnummer man själv bodde i. Jag visste var bussarna skulle plocka upp dom som inte hade eget transportmedel - men just Annelund var framförallt brytpunkt för familjer som hade tillgång till egen bil. Därav den minutiösa skyltningen.
Annelund.
En sådan obetydlig ort.
Med så stor betydelse.
Om kriget skulle komma...
Krig. Något som Sverige avvecklade ensidigt under -90 talet.
I Theorin.
Historien finns runtomkring oss.
Nutidshistorien ser vi inte ens, närtidshistorien feltolkas som skräp - men vi flyger gärna iväg och tittar på andras tempel.
Ovanlig stavning av "Episk historieberättare och skoninglös kritiker", men ok. Språket förändras.Det är det man har blivit, alltså...?
Förutsägbar.
Eh-eh. En Tammer är faktiskt exakt 53 minuter. Varken mer eller mindre.Körd 10 Tammer skulle det väl stå?![]()
F.låt ca 10 Tammer eller strax över 10 Tammer skulle det varit alltså!Eh-eh. En Tammer är faktiskt exakt 53 minuter. Varken mer eller mindre.



|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |