Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Inte för att jag vill verka negativ och tråkig. Men har du inte problem så får du garanterat det. Blir nog inte mycket kört med den.
Jag och två kompisar till hande husaberg 650 (2002-2004) har för mig att jag köpte min -04 2år gammal 2006
Precis allt gick sönder på dom. Alla tre av oss ledsna efter ett tag och dumpa iväg skiten.

Jag frågade en väldigt erfaren cross/enduro/motorcykelmekaniker om en Husaberg av den årgången var bra eller anus, då det fanns en ännu billigare till salu här i byn.
(och jag tänkte isåna fall skambjuda då den hade varit ute länge)

Fick svaret "Mest anus faktiskt, titta efter något annat märke"
 
De var väl häftiga, och så, Husabergarna. Men inte riktigt byggda för framtiden.
Vinkelhusan var väl ungefär då dom började bli pålitliga så en äldre 650 ska man gilla att skruva om man har kommit över , vette fan hur det är med tillgång på delar heller vissa delar till vinkelhusa var ju inte möjligt att finna för fem år sen ens annars hade en 570 för grus och is varit trevligt ?
 
Den här är faktiskt ett klipp.
En CBR1100XX Blackbird som är lagd och nedplockad. Borde kunna gå att bygga nått roligt av eller bara använda motorn i en Super7 eller nått.
Jag menar de vill bara ha 4995 SEK
Samt:
"Finans samt transport går att ordna" "Upp till 36 månaders räntefri avbetalning"

36 månaders avbetalning på 138,75 SEK/mån borde man ju ha råd med..




 
Den här är faktiskt ett klipp.
En CBR1100XX Blackbird som är lagd och nedplockad. Borde kunna gå att bygga nått roligt av eller bara använda motorn i en Super7 eller nått.
Jag menar de vill bara ha 4995 SEK
Samt:
"Finans samt transport går att ordna" "Upp till 36 månaders räntefri avbetalning"

36 månaders avbetalning på 138,75 SEK/mån borde man ju ha råd med..




Ja, fast vänta nu, "förgasaren läcker bensin"...
sketch-1678208548781.png
.... :va
 
Den här är faktiskt ett klipp.
En CBR1100XX Blackbird som är lagd och nedplockad. Borde kunna gå att bygga nått roligt av eller bara använda motorn i en Super7 eller nått.
Jag menar de vill bara ha 4995 SEK
Samt:
"Finans samt transport går att ordna" "Upp till 36 månaders räntefri avbetalning"

36 månaders avbetalning på 138,75 SEK/mån borde man ju ha råd med..






En "Powersports", så klart.
Screenshot_20230307-180146.png



...och sedan undrar man lite:

7dlp5t (1).jpg


Moving on.
 
Förmodligen pumpar den ut soppa när han kör på starten, och han skriver då att "förgasaren läcker" för så var det på hans tid när Amalförgasaren på trajjan hängde sig...
 
Fortfarande förvånad över att Heskethen ovan uppenbarligen flög under radarn… ujuj.

Eller håller ni fortfarande på att samla er?
 
Det är en 1997a enligt regnumret dvs. förgasare.
Kåporna är från senare modell.

Edit: Alternativt så är klistermärket senare. Det sitter ju för högt upp
Ajja.

Eller är den skenreggad?

Men du har rätt, den verkar sitta på helt fel ställe.
Det var mig en jävligt Sverker Olofsson dekaltrimning!
 
Fortfarande förvånad över att Heskethen ovan uppenbarligen flög under radarn… ujuj.

Eller håller ni fortfarande på att samla er?
Tror mig känna igen den från en kortlek jag hade som barn. Minns där fanns några kort med kawa-trepipor och redan där och då som barn på 70-talet kom jag fram till att japs-hojar såg bättre ut än övriga.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top