Nu hjälps vi åt. Kom igen nu.
”Acceptera inte de högsta priserna utan gå till dem som erbjuder lägre priser”
Så talar en vis man.
Så talar en vis man.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
”Dumma jävla undersåtar som inte fattar att ni måste köpa budgetbakverk så att min plan börjar fungera”Nu hjälp vi åt. Kom igen nu.
”Acceptera inte de högsta priserna utan gå till dem som erbjuder lägre priser”![]()
Så talar en vis man.
Jag lyder o köpte 2 semlor för 29 spänn på vivo.”Dumma jävla undersåtar som inte fattar att ni måste köpa budgetbakverk så att min plan börjar fungera”
Erik Antoinette
Hoppas de smakade bra, trots att du nu antydde att du inte har en fri vilja ?Jag lyder o köpte 2 semlor för 29 spänn på vivo.
Har du fru/sambo? Har du, har du ej heller fri vilja?Hoppas de smakade bra, trots att du nu antydde att du inte har en fri vilja ?
Det enda jag vet är att om man tror på fri vilja i teorin så blir man snabbt överbevisad om att den inte existerar i praktiken. Är man å andra sidan övertygad om att ens egna fria vilja existerar i praktiken riskerar man till slut inse att det är teoretiskt omöjligt, den hårda vägen.Har du fru/sambo? Har du, har du ej heller fri vilja?
Nu har ju inte fri vilja med räntan att göra men det har forskat mycket om fri vilja o hur hjärnan agerar. O hur dom än mätte o räknade magnet röntkade o dyligt,Det enda jag vet är att om man tror på fri vilja i teorin så blir man snabbt överbevisad om att den inte existerar i praktiken. Är man å andra sidan övertygad om att ens egna fria vilja existerar i praktiken riskerar man till slut inse att det är teoretiskt omöjligt, den hårda vägen.
Ja, så verkar det vara, även om mycket av detta återstår att förstå. Samtidigt behöver det inte nödvändigtvis stå emot antagandet att människor kan göra val, ej heller att det finns moraliska implikationer av sådana val.Nu har ju inte fri vilja med räntan att göra men det har forskat mycket om fri vilja o hur hjärnan agerar. O hur dom än mätte o räknade magnet röntkade o dyligt,
Så när alla test personer fick öppna ett kuvert med 2 val o välja fritt, så var det ändå en synaps i hjärnan som reagerade snabbare än vad synintolkningen är.
Så den fria viljan verkar inte existera.
Haha jag låter det gå.Ooops, hade inte koll på datum så nu gick mitt lilla bolån upp nästan 3 ggr till 4%, haft bundet senaste året. Löser in det imorgon och sen kostar det bundna mig 265 kr/mån efter avdrag i 2 år. Nöjd med den delen då sparräntan överstiger låneräntan. Ok hyra för de 25% av köpeskillingen jag ännu inte äger, säger jag.
Får se om Markus hugger på mitt "humble brag"...
?
En vecka varje år var min Far väldigt angelägen om att matinköp skulle ske på just Willys. Han hade förslag på vad som behövde införskaffas, körde gärna och handlade eller följde med. I butiken gick han sedan omkring och pratade med folk och han var uppskattad, t o m mycket uppskattad. Av inköpen blev inte mycket. Däremot var han angelägen om att också jag, eller vem mer som nu var med, tog ut den gratis semla varje kund fick vid varje köptillfälle denna vecka.Jag lyder o köpte 2 semlor för 29 spänn på vivo.
Timeing CFr, timeing.Det här har jag pratat om i 10 år. Ändå har alla omkring mig, med några få undantag sett på mig som om jag vore dum i huvudet.
Timeing CFr, timeing.
På dom 10 åren har alla som maxat upplåning och förvaltat någorlunda smart gjort fina pengar.
Om man står i maj och talar om för alla att börja skotta snö så ser dom konstigt på en.
Även om man i december får rätt...![]()
Ingen aning men din bild är nog inte helt fel.Hur stor andel av befolkningen har gjort det då? Min bild är att belåningen oftare maxats för konsumtion.
Bostäder är konsumtion så länge man bor i den själv och inte hyr ut den.
Håller i sak i med dig. Tror inte heller att folk samlat pengar på hög. Bara att titta på andelen mopedbilar för 150 tkr som ungdomarna kör omkring i mitt område.Hur stor andel av befolkningen har gjort det då? Min bild är att belåningen oftare maxats för konsumtion.
Bostäder är konsumtion så länge man bor i den själv och inte hyr ut den.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |