Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
OK, då gör vi en egen undersökning på SH.Foliehattiga slutsatser från en känd gammal Putinvurmare.
Vilka länder har varit negativa till Northstream ?
Jag kommer på USA. tex
Nord Stream 2: Trump approves sanctions on Russia gas pipeline
The Trump administration fears the Nord Stream 2 project will increase Russia's influence in Europe.
Why is the US against the pipeline?
The almost $11bn (£8.4bn) Nord Stream 2 project has infuriated the US, with both Republican and Democratic lawmakers opposing it.The Trump administration fears the pipeline will tighten Russia's grip over Europe's energy supply and reduce its own share of the lucrative European market for American liquefied natural gas.
slut citat
Den billiga Rysska gasen gjorde ju US Fracking Co's konkursmässiga.
Helt bortsett från beroendet EU fick av Rysk gas.
Bara fylla på med andra länder negativa till Northstream, någon ?
Så vi kan få en lista med länder med MOTIV !
Sverige se inlägg #7425 flera Förslag !
USA och Ukraina kan man väl gissa. Polen kanske. #7431
Det finns ju en hel del som talar för att det är Ryssland som gjort detta. #7434
Så, USA, Ryssland, Ukraina och något land i EU har alla någon form av motiv för att spränga ledningarna.
Det var väl någon båt som slog av sin radio när de passerade där vid rätt tidpunkt, det talar ju emot den ovan lagda teorin för sättet USA ska ha gjort det på, så jag tror inte på just den teorin.
Det absolut roligaste vore ju om det var Tyskland som gjorde det bara för att de var trötta på Ryssland. #7435
Jag vill fortfarande tro att det var en grupp fulla och förbannade polska attackdykare som satt en bit bort i gummibåten och drack vodka och åt pirogis när det small och utbrast i ett gemensamt "kuurvaa" när det small...Vi kommer nog inte att få något facit hursomhelst. #7436
Last edited:

Det förstås....