Frågor man vågar ställa

Jag vet inte men det var lättare att få igång ILOn med trampor än med usel kickteknik när man var liten. Bra komp, planad till flänsarna, plattjärn i vevhuset etc och mm.
Sen rök tramporna och man praktiserade springstart.
Det påminner mig om min kompis som hade en moppe som han kunde rulla igång baklänges och backa med.
Det var goda tider minsann.
 
Piaggio Ciao (med kloner) tillverkades ju med trampor långt in på 00-talet så något enbart svenskt påfund kan det ju inte varit?
 
Piaggio Ciao (med kloner) tillverkades ju med trampor långt in på 00-talet så något enbart svenskt påfund kan det ju inte varit?

Tror det handlar om lagliga villkor i vissa länder.

Sen vet att gubbarna med packmoped gillar trampmotor eftersom dom då kan hjälpa till i backarna.
Men dom har nog bara för dålig viktkompensering.
 
Piaggio Ciao (med kloner) tillverkades ju med trampor långt in på 00-talet så något enbart svenskt påfund kan det ju inte varit?
Nä, och när man körde med den, så fick man vara med och flytta tramporna innan kurva, för att inte skrapa i och krascha. Jag hade en sån under några år. Ingen fjädring bak och fram satt det gummiklossar i gaffeln.
 
Nä, och när man körde med den, så fick man vara med och flytta tramporna innan kurva, för att inte skrapa i och krascha. Jag hade en sån under några år. Ingen fjädring bak och fram satt det gummiklossar i gaffeln.

Jo, men det lärde man sig ju redan när stödhjulen plockades av trampcykeln, det sitter i ryggmärgen...
 
Det påminner mig om min kompis som hade en moppe som han kunde rulla igång baklänges och backa med.
Det var goda tider minsann.
En av mina kamrater gjorde också det, men han lärde sig ganska raskt att köra bakåt.
Tyvärr fick moppen för sig att hacka till och börja gå framåt igen lite plötsligt så det blev extra spännande.
 
Finns det någon typ av isskrapa som fungerar?
När det blir lite kallare och hårdare så blir det bara två smala spår, de verkar vara samma allihopa varesig det är kungs eller fiskars eller vadsatan dom nu heter.
 
Finns det någon typ av isskrapa som fungerar?
När det blir lite kallare och hårdare så blir det bara två smala spår, de verkar vara samma allihopa varesig det är kungs eller fiskars eller vadsatan dom nu heter.
Inte vad jag vet. Jag dopar min skrapning med en spray som löser upp isen. Funkar bra.
 
Finns det någon typ av isskrapa som fungerar?
När det blir lite kallare och hårdare så blir det bara två smala spår, de verkar vara samma allihopa varesig det är kungs eller fiskars eller vadsatan dom nu heter.

Det finns ju tandade isskrapor för dom dagar det har frusit kärnis på rutan
Då räfflar man upp isen med den sidan först och sedan renskrapar man med den icke räfflade sidan.
(fast först startar man defrostern)

Eller så kör man kupévärmare en stund innan man går ut och skrapar.

Det finns ju även elektriska skrapor, har aldrig använt en eller sett en användas i verkligheten
 
Finns det någon typ av isskrapa som fungerar?
När det blir lite kallare och hårdare så blir det bara två smala spår, de verkar vara samma allihopa varesig det är kungs eller fiskars eller vadsatan dom nu heter.
Jo, gå ut och starta bilen 10 minuter innan du åker ... :hihi #vägraskraparutor
 
Jo, gå ut och starta bilen 10 minuter innan du åker ... :hihi #vägraskraparutor
Ja, det brukar vara bästa lösningen, 15 kanske.
Men det finns normalt inte tid med det.
Vofflan har så mjäkigt värmepaket, under tiden det tar att hitta bilbältet och lossa den geriatriska handbromsen så skulle den borda ta rent.
 
Har ni inga regler för tomgångskörning i Finland?
Har ni hört talas om Kupévärmare...
Regler är till för att brytas.

Problemet med kupévärmare är att den inte tar vofflan rent om den inte står på läääänge länge, är det kallt på riktigt så gör den det inte alls. På ca 2kw med blockvärmaren och kupe. Med dagens elpriser - nej tack, bempan är billigare.

Och så har du den förbannade kabeln som ska fipplas med i en snödriva i mörkret.
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top