Sugit av MG, förstår att du är sur.
Ja den hade ett väldigt bra pris för leasing och verkade ju vara en bra bruksbil, för bra för att vara sant men jag vet lyckostar som fick till det låga månadspriset. Men det var väl för att få in en fot på marknaden. Kontant kostar den nu precis under 400000 vilket är billigt men inte jättelångt från konkurrenterna.
Synd att det ska vara så svårt med rena bruksbilar. Som en MG5 ännu billigare helt utan lulllull. Dacia Spring kostar 240000 och är väl åt rätt håll men lite för kort räckvidd för att det ska kännas användbart. Ja och sen säljs den ju inte i Sverige. Kanske kan hade man kunnat köpa en i Danmark och privatimportera och ha som andrabil. Men det är väl inte värt böket.
Ja jag har hört flera som har fått det lägre priset, men alla dom hade fått sina bilar levererade tidigt.
Jag håller med om bruksbilarna, Dacia Spring var ju åt rätt håll, men man kanske ska se till att det går att köra 110km/h med bilarna IAF, och ha en räckvidd som räcker mellan två laddare.
På hemma-marknaden sålde den bra, med kraftiga subventioner, så det blev inga kvar till oss.
Nu kommer det ju en ny Dacia, med lite bättre prestanda, men då kommer den att kosta som dom andra också.