Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det vore bra om det bröts för forskning eller något, så att vi hade en fungerande småskalig kedja redan, det är lättare att skala upp än att starta upp när det skiter sig.Sveriges uranfyndigheter är lågkoncentrerade, men fullt möjlig att bryta.
Men så länge vi inte behöver bryta eget på grund av krig/handelsembargon är det bättre att köpa från dom som har bättre fyndigheter, t.e.x Canada och Australien.
Vårat Uran kan få vara kvar i berget tills det krisar på världsmarknaden.
Som politiska läget ser ut i det här landet lär det ske samtidigt som vi startar upp KTH-reaktorn igen... ?Det vore bra om det bröts för forskning eller något, så att vi hade en fungerande småskalig kedja redan, det är lättare att skala upp än att starta upp när det skiter sig.
Kan inte annat än att hålla med om att det är bra läsning... ?![]()
Putin’s War: The Inside Story of a Catastrophe (Published 2022)
Secret battle plans, intercepted communications and Russian soldiers explain how a “walk in the park” became a catastrophe for Russia.www.nytimes.com
För den som eventuellt fortfarande lever i illusionen om lika goda kålsupare eller har "förståelse för Kremls perspektiv" så är det en nyttig söndagsläsning.
Ger en bra bild av läget hittills. Och ja, givetvis har de fakta som presenteras också vidimerats i efterhand.
Sorry, så blir det när man inte uppdaterar innan man skriver...Kan inte annat än att hålla med om att det är bra läsning... ?

Den artikeln var faktiskt värd att repeteraSorry, så blir det när man inte uppdaterar innan man skriver...![]()
Wow... I klass med Top Gun-videon med Kim Jong-Un.
Jag tyckte det var rätt roligt att läsa![]()
Putin’s War: The Inside Story of a Catastrophe (Published 2022)
Secret battle plans, intercepted communications and Russian soldiers explain how a “walk in the park” became a catastrophe for Russia.www.nytimes.com
För den som eventuellt fortfarande lever i illusionen om lika goda kålsupare eller har "förståelse för Kremls perspektiv" så är det en nyttig söndagsläsning.
Ger en bra bild av läget hittills. Och ja, givetvis har de fakta som presenteras också vidimerats i efterhand.
Jag tyckte det var rätt roligt att läsa
They speak on open Cellphone lines, revealing their positions .......
DN har ju visat hur man lätt spårar vilka som jobbar på FRA i Sverige på dagarna och sedan genom att se var de sover på nätterna kan identifiera personalen. Om personalen har de vanliga "amerikanska / smartfånsen" med alla typer av inbyggd lokalisering som är möjlig.
Så "USA" vet ju precis var varje användare av ovan "amerikanska / smartfånsen" befinner sig.
Och vad de gör , vad de heter.
Jag är förvånad över att de är tillåtna på svenska företag och svenska myndigheter.
På CIA var det förbjudet medföra mobil till jobbet skrev Edward Snowden.
Man kanske borde kolla vilka anställda som snapchattar/TikTokar från FRA-byggnaden ?Du tror inte att FRA har rutiner för sådant?
En första säkerhetsåtgärd jag förutsätter att alla vidtar är att stänga av platstjänster. En annan är att inte ha med sig mobilen överallt på jobbet utan låsa in den i avsett fack innanför receptionen. Osv
Dvs det gäller dig och mig. FRA har med säkerhet betydligt bättre rutiner.
Och iPhone är den telefon som har den säkraste arkitekturen, så länge som vi pratar ”vanliga” mobiler. Det finns ”ovanliga” också…
Man kanske borde kolla vilka anställda som snapchattar/TikTokar från FRA-byggnaden![]()

I så fall hade inte DN kunnat identifiera FRA personalen. Dom hade med mobilerna till jobbet ....Du tror inte att FRA har rutiner för sådant?
En första säkerhetsåtgärd jag förutsätter att alla vidtar är att stänga av platstjänster. En annan är att inte ha med sig mobilen överallt på jobbet utan låsa in den i avsett fack innanför receptionen. Osv
Dvs det gäller dig och mig. FRA har med säkerhet betydligt bättre rutiner.
Och iPhone är den telefon som har den säkraste arkitekturen, så länge som vi pratar ”vanliga” mobiler. Det finns ”ovanliga” också…
Hur då? De som konstant delar sin postition på snapchat eller liknande kan man såklart spåra. Men hur spårar man någon enbart när de ringer med telefonen?I så fall hade inte DN kunnat identifiera FRA personalen. Dom hade med mobilerna till jobbet ....
Och självklart kan vem som helst som är lite intresserad göra samma sak som DN ....
Har du läst användarvillkoren för en Android ?Hur då? De som konstant delar sin postition på snapchat eller liknande kan man såklart spåra. Men hur spårar man någon enbart när de ringer med telefonen?
Jo men nu handlade det om att du påstår att vem som helst kan spåra FRA-personal. Hur gör gemene man det?Har du läst användarvillkoren för en Android ?
Jag har gjort det.
Och mådde så illa efteråt så jag inte godkände användarvillkoren och använde aldrig mobilen till annat än GPS ibland (en Garmin Asus).
Du kan ju också läsa DN's artikel om hur DN tog reda på vilka som jobbade på FRA.
Det som står i VI har min särbo råkat ut för. Avlyssningen. Hon sitter med sin Android platta och har Facebook öppet. Så ringer jag. Hon svarar på mobilen och upptäcker till sin stora förvåning att allt hon säger till mig i telefonsamtalet skrivs ut i Facebook på plattan.![]()
Dvs rösten fångas upp av plattan, skickas till en server med kapacitet omvandla ljud / röst till skrift, skickas tillbaka till plattan och skrivs ut.
Läste häromdagen att ett par upptäckt att vad de talade om i samma rum som smart-TVn dök sedan upp i annonserna när de surfade.
GrindR...?Tinder!
Jag antar på hyfsat goda grunder att Lovön är säkrat på det viset.
Och eventuella andra lokaler åker man inte till med mobiltelefon.

Du får väl söka lite på internet.Jo men nu handlade det om att du påstår att vem som helst kan spåra FRA-personal. Hur gör gemene man det?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |