Idag är jag förbannad därför att...

Idag är jag förbannad för att jag har monterat IKEA möbler, och det saknades skruvar i monteringssatsen.

Nåväl, det var inte mina möbler, och vi bor på varsin sida om IKEA, så det handlar bara om att gå in och hämta en näve nästa gång jag ska dit

Idag är jag förbannad för att jag har monterat IKEA möbler, och det saknades skruvar i monteringssatsen.

Nåväl, det var inte mina möbler, och vi bor på varsin sida om IKEA, så det handlar bara om att gå in och hämta en näve nästa gång jag ska dit
Tvärtom upplever jag oftare.

Jag tycks nämligen "alltid" få för många skruvar och skit när jag handlar där. Jag sitter och kliar mig i huvudet och undrar vad fan jag missat och nissarna på kontoret sitter och skrattar gott åt såna som mig medans de kastar i en näve brickor i en påse för bokhyllan Billy.
Tror det var kamprads sista order innan han tackade för sig.

Ja, det är ju långt ifrån bara gamla 80-talshäckar som ligger i dikena, ganska ofta är det ju rätt nya premiumbilar med fyrkrafs som hälsar på i naturen.
Fyrkrafs ger en känsla av säkerhet så länge man trampar på gasen. Bromsen däremot är ju lika effektiv som på tvåhjulsdrivna.........

Fyrkrafsarna brukar komma längre in i skogen när de kör av vägen, högre hastighet.

Fyrkrafs ger en känsla av säkerhet så länge man trampar på gasen. Bromsen däremot är ju lika effektiv som på tvåhjulsdrivna.........

Fyrkrafsarna brukar komma längre in i skogen när de kör av vägen, högre hastighet.

Jo, man känner ju inte hur halkigt det är när man gasar iväg, men det märker man sedan när man ska ha stopp på ekipaget.

I min ungdom lånade jag en Subaru, körde iväg lugnt från bilhandlaren, men när jag bedömde att jag var utom hörhåll gasade jag på lite, men behövde bromsa inför en korsning....

Jo tjena, odubbat under bilen och en korsning där bussar regelbundet slirar sig igång med hjulspin, det var bara att växla ner och kasta sig ut... Det gick bra den gången...

Vinterväglag är typiskt obra att låta bilen hantera. Man behöver känslan och återkopplingen från underlaget.
Fast i moderna bilar får man ingen feedback och alla inputs man gör filtreras via svarta lådor innan resterna av dem får nå drivlinan.

Fast i moderna bilar får man ingen feedback och alla inputs man gör filtreras via svarta lådor innan resterna av dem får nå drivlinan.
Det beror ju lite på vad man köper för bil. Min BRZ är inte särskilt filtrerad, och man kan stänga av hjälpsystemen.
Polaren som köpte min outback 3.6 har en lite ledsen generator, så bilen stängde av alla hjälpsystem pga låg spänning, men gick fortfarande att köra. Det spann och sladdade visst fantastiskt mycket. :hihi

Var ju nån här som som körde bärgare som sa att nya antispinnblabla ofta hittades längre in skogen än gamla analoga 2 krafs.

Finns ett nödknep o ta till på nya Ai-furkrafs.

Sluta bromsa o släpp gasen(motorbroms) o styr , då kan det möjligtvis reda ur sig.

Då försöker systemet pumpa enstaks hjul med broms för och fixa färdriknting vilket kan vara bra

Man har iaf chans o välja vart man hamnar...

Hos många märken ja... Dock inte tex MINI med ALL4 och dynamisk fjädring. Perfekt balans och man känner exakt vad bilen gör. Dock slår man gärna ur första steget av antispinn, så det kan slira lite lagom och blir då stadigare när man kör som riktig gammal fyrhjulsdriven bil.

En del moderna bilar är dock otäcka. Man har noll koll på vad som pågår och när det väl händer nåt, är det för sent.

Jo, man känner ju inte hur halkigt det är när man gasar iväg, men det märker man sedan när man ska ha stopp på ekipaget.

I min ungdom lånade jag en Subaru, körde iväg lugnt från bilhandlaren, men när jag bedömde att jag var utom hörhåll gasade jag på lite, men behövde bromsa inför en korsning....

Jo tjena, odubbat under bilen och en korsning där bussar regelbundet slirar sig igång med hjulspin, det var bara att växla ner och kasta sig ut... Det gick bra den gången...
Jo, livet har sina bruna stunder!
Vissa gånger har man önskat en våtservett och ett ombyte. :squid :poop::rolleyes:

Det har vräkt ner blötsnö här, och vi har en lång brant uppfart som måste hållas snöfri, annars blir det obra. Så jag har skottat blötsnö i 3h, varvat med att torka spyor från familjen. Sen kom snöröjningen, med dagens praktikant från Blinda rattfyllons traktorsektion, region öst, och packade in 1x0,5m kompakt blötsnövall längs med hela vår uppfart :mad: Så det var bara att ge sig ut och skotta en timme till, efter att ha sanerat dagens sista omgång spyor, jag kom precis in.

Till råga på eländet har vår torktumlare gett upp, när vi har som mest att tvätta :huvet

Jag felanmälde så klart snöröjningen till kommunen, och fick tidernas nonsenssvar tillbaka:
Hej,

Tack för din felanmälan till Huddinge kommun,

Kommunen har begärt utkallning för plogning med start kl 07:00 idag för östra huddinge och med start kl 08:00 för Västra Huddinge.

Det innebär att vi inte kommer ta emot felanmälningar förens kl 22:00 respektive kl 23:00 ikväll. Är din gata då inte åtgärdad, felanmäl igen.

Var försiktiga där ute.
//Servicecenter
Apropå att dom har gjort ett jävla stridsvagnshinder i mitt grindhål :finger

Jag felanmälde så klart snöröjningen till kommunen, och fick tidernas nonsenssvar tillbaka:

Ställ en utstickande betongsugga i vallen som snöröjarn kan flytta på nästa gång.... :hihi :machinegu

Ställ en utstickande betongsugga i vallen som snöröjarn kan flytta på nästa gång.... :hihi :machinegu

Mjölkpall.... Jag ser den filmen minst en gång vart femte år.....

Borde gå att få prio. Stridsvagnshinder låter inte ett dugg feministiskt, stridsvagnar ska man tala tillrätta med dialog och jämföra känslor.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back