Covid-19 viktig information!

Jag har ingen stark åsikt om vaccin mer än att jag älskar Adlers inlägg, är de rätt eller fel? Spelar ingen roll.

There's a new sheriff in town.
I dylika sammanhang är det enda väsentliga om de är rätt eller fel... Tyvärr finns det skickliga debattörer som har fel, och det finns oskickliga som har rätt. Man måste försöka se förbi detta.

Det här börjar påminna om Tammers korståg för SR 250, lika outtröttliga, lysande, sakliga välformulerade faktaspäckade briljans av förkovrad gedigen kunskap.

EDIT:
Och inte minst alltid med goda vetenskapliga referenser.

Last edited:
Det här börjar påminna om Tammers korståg för SR 250, lika outtröttliga, lysande, sakliga välformulerade faktaspäckade briljans av förkovrad gedigen kunskap.
Glöm inte det oförtrutna länkandet till youtubande konspirationsförespråkare och dito sajter... :tummenupp

"Vetenskapen har fel!"

I dylika sammanhang är det enda väsentliga om de är rätt eller fel... Tyvärr finns det skickliga debattörer som har fel, och det finns oskickliga som har rätt. Man måste försöka se förbi detta.
Jag är inte säker på att världen är så svart-vit som du upplever den.

Rätt, fel. Bra, dåligt. God, ond.

Komplexa frågor brukar sällan ha enkla lösningar, gäller även pandemier.

Det är min poäng.

Sedan är många inlägg i tråden besvärande ad-hominem och det skämmer tycker jag. Apropå budbärare och skjutning alltså.

Diskussion på internet förutsätter att vi håller oss till sak och låter bli att blanda in person; allt blir så mycket bättre då.

Ad hominem sa Bill

Det finns gott om personer som vill ifrågasätta vaccin av olika anledningar, av en slump ser det ju onekligen ut som om du råkat hitta en auktoritet som är en av dem...

Det verkar dessutom vara en känt kontroversiell person som tillsatts på politiska snarare än medicinska meriter.

Och det är ju såhär det faktiskt brukar se ut när man granskar vaccinmotståndare... :)

Det är okej när vi gör det sa Bull

Glöm inte det oförtrutna länkandet till youtubande konspirationsförespråkare och dito sajter... :tummenupp

"Vetenskapen har fel!"

Jag uppdaterar.

Om man bortser från din personkult så undrar jag exakt vilken vetenskap du syftar på?

Kan du inte ge lite källor istället för att hela tiden upprepa att alla andra är dumma? Det förefaller en smula barnsligt trots ditt vuxna språk.

Om du tar dig tid att läsa före du svarar så kanske du ser att Adler inte länkat till vare sig youtube, facebook eller bloggare.

Last edited:
Adler länkade till just den lirare som jag länkade till... källa ser du själv. Och det är inte Ad Hominem, det är "värdering av källa", dvs en normal åtgärd INNAN man åberopar den såsom vederläggare av hittills erkänd vetenskap...

Det är min poäng.

Sedan är många inlägg i tråden besvärande ad-hominem och det skämmer tycker jag. Apropå budbärare och skjutning alltså.

Diskussion på internet förutsätter att vi håller oss till sak och låter bli att blanda in person; allt blir så mycket bättre då.

Det är inte ad hominem, det är värdering av källa.

Det finns gott om personer som vill ifrågasätta vaccin av olika anledningar, av en slump ser det ju onekligen ut som om du råkat hitta en auktoritet som är en av dem...
En artikel om att det finns personer som inte gillar att när vetenskapsmän rör om i grytan och belyser hål i narrativets fasad? Ja där sprack mitt korthus :rofl
Faktum kvarstår att risken för hjärtmuskelinflammation ÖKAR med vaccinen, vilket även är bekräftat av både Läkemedelsverket och nordiska myndigheter.
Men du kanske inte litar på Läkemedelsverket.

Läste du förresten de 2 större studierna som jag även länkade? Israel är intressant med högst vaccinationsstatus och högst dödlighet som massiva besvär med biverkningar och fler fall av COVID än innan vaccination.

Det verkar dessutom vara en känt kontroversiell person som tillsatts på politiska snarare än medicinska meriter.

Och det är ju såhär det faktiskt brukar se ut när man granskar vaccinmotståndare... :)
Är det konstigt för dig som Svensk att acceptera när alla våra sjukhuschefer är politiskt tillsatta?

En artikel om att det finns personer som inte gillar att när vetenskapsmän rör om i grytan och belyser hål i narrativets fasad? Ja där sprack mitt korthus :rofl
Faktum kvarstår att risken för hjärtmuskelinflammation ÖKAR med vaccinen, vilket även är bekräftat av både Läkemedelsverket och nordiska myndigheter.
Men du kanske inte litar på Läkemedelsverket.

Läste du förresten de 2 större studierna som jag även länkade? Israel är intressant med högst vaccinationsstatus och högst dödlighet som massiva besvär med biverkningar och fler fall av COVID än innan vaccination.

Är det konstigt för dig som Svensk att acceptera när alla våra sjukhuschefer är politiskt tillsatta?

Både Tegnell och Brooklyn själv är väl också politiskt tillsatta på sina tjänster.

Vilket kanske understryker Brooklyns poäng.

Precis. Det saknas fortfarande data på att vaccinen skulle minska smittspridningen eller övertygande tecken på att det ens skulle minska svår sjukdom eller död.
Det finns många skickliga marknadsförare i våra myndigheter men vi 10-14% som väntar på vetenskapliga bevis för att vacinen är säkra och effektiva innan vi kavlar upp...ja vi väntar än.
Om det nu vore så enkelt som att det stämmer så är de modiga nog att försöka, välkomna att presentera data...:trött

Adler länkade till just den lirare som jag länkade till... källa ser du själv. Och det är inte Ad Hominem, det är "värdering av källa", dvs en normal åtgärd INNAN man åberopar den såsom vederläggare av hittills erkänd vetenskap...
Jag vill se dig "värdera" FHM och LMV samt vår f.d. regering med samma lupp. Ingen anledning till särbehandling inom vetenskapen.

Både Tegnell och Brooklyn själv är väl också politiskt tillsatta på sina tjänster.

Vilket kanske understryker Brooklyns poäng.
För fånigt för att bemötas egentligen, men vittnar om stor okunskap parat med vilja att försöka slå på person när egna argument i sakfrågan inte håller. Lägg ned.

För fånigt för att bemötas egentligen, men vittnar om stor okunskap parat med vilja att försöka slå på person när egna argument i sakfrågan inte håller. Lägg ned.

Det är väl ändå du som just bestämde att politiskt tillsatta ska vi inte lägga så högt värde på. Gäller det bara i de fall som du godtyckligt väljer?

Exakt när hade du själv nåt sakligt argument i den här tråden?

Jag vill se dig "värdera" FHM och LMV samt vår f.d. regering med samma lupp. Ingen anledning till särbehandling inom vetenskapen.
Whatabout... gjorde det dina anförda källor mer trovärdiga menar du?

För man fram foliehattar som auktoriteter så får man nog finna sig i att de granskas och avfärdas.

Och det behövs verkligen inga argument för att "vaccin" är både effektiva och vetenskapligt erkända. Däremot verkar många ha fastnat i konspirationerna MOT vaccin och det är ju tråkigt. Men som med religion så är det ett fritt samhälle och det är ingen vettig människa som blir arg eller förnärmad över att någon luftar sin lagliga åsiktsfrihet på ett internetforum.

Tillsatts på politiska grunder? Ingen aning men det är ju isf inte hans "fel". Det är ju dom som anställde honom på ev felaktiga grunder som ska ha beklagan. Och det caset rör ju hans jobb på universitetet som han har på sidan om sitt jobb som surgeon general för delstaten florida.

Har det något med han uttalanden ang vaccinering att göra?

"Isn't it great when we discuss science transparently instead of trying to cancel each other"

"Vetenskapen har fel!"
Jag vill bara påminna om att tex. dessa Svenska myndigheter (konspirationsteoretiker) finns på youtube:
Folkhälsomyndigheten
Regeringskansliet
Polismyndigheten
Åklagarmyndigheten
Försvarsmakten
Skatteverket
Bolagsverket
Socialstyrelsen
Statens fastighetsverk
Statens energimyndighet
Statens jordbruksverk
Trafikverket
Transportstyrelsen
Samtliga länsstyrelser, Universitet och högskolor.

Den dag du tycker att folk som hänvisar till Reuters och TT också tillhör konspirationsteoretiker är den dag du erkänner att du begick ett misstag när du drog alla på en plattform över en kam inklusive de du själv har förtroende för.

Det är minst lika mycket skräp på TV som på Youtube men du kan välja kanal vettu.

Tillsatts på politiska grunder? Ingen aning men det är ju isf inte hans "fel". Det är ju dom som anställde honom på ev felaktiga grunder som ska ha beklagan. Och det caset rör ju hans jobb på universitetet som han har på sidan om sitt jobb som surgeon general för delstaten florida.

Har det något med han uttalanden ang vaccinering att göra?

"Isn't it great when we discuss science transparently instead of trying to cancel each other"
Du får läsa och se om det var just det som var problemet med "auktoriteten" ifråga...

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back