Vad fick dig att le idag?

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Tidigt i morse tog jag tåget ut på jobb. Trött och sliten fick jag bara med väskan med kläder. Kvar på perrongen stod min väska med både dator och plånbok och jobbmobilen. Precis när jag ska sätta mig inser jag att ryggsäcken inte är på ryggen o kastar mig mot utgången. Men tåget hann börja rulla. Akutångest delux sprang jag genom tåget i hopp om att nån i personalen kunde ringa någon så väskan inte fick fötter.
Kondukören kunde inte göra något för det inte fanns nån stationshjälp. Ringde min dotter och sa att hon måste gå upp (hon hade sovmorgon) och ta cykeln till stationen ASAP. Hon var inte glad.....och avslutade samtalet. Ringde kaffet på stationen och försökte få dem att gå ut och leta efter väskan. Då kommer en rätt ung man och har min väska. Han hade tom letat reda på mina uppgifter genom att goggla upp mig då mitt körkort fanns i plånboken. Blev så glad att jag grät. Jag gav honom många karmapoäng och sa att tänk att det finns så omtänksamma människor fortfarande. Han sa att det var ju troligt att väskans ägare gått på samma tåg som han så han tyckte det var självklart att ta med väskan och annars lämna den till tågpersonalen.
Alla passagerare som fick höra hela äventyret och hann engagera sig i och leta både lösningar och hitta telefonnummer utbrast allihop, när jag fick väskan, "Ring dottern!!!".

Alltså jag har inga ord ❤
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hade också en kul kund nyss ang div begagnade MC-delar, jag bor i närheten och kan komma förbi skrev han.

Så någon dag senare, närmare bestämt i lördags får jag meddelande med frågan om han kan komma och titta.
Visst svarar jag, har du adressen.
Nej, det har han inte så jag skickar min gatuadress, och för att veta ungefär när han skulle dyka upp frågar jag varifrån han åker.
Han svarar: Stockholm.
Jag svarar: Ok, vi syns imorgon!

det dröjer en minut så ringer det i telefonen, och han förklarar att han av någon anledning trodde jag fanns i Haninge, inte i norra Sverige.
Så det blev ett jobb för Postnord istället. :rofl

Fast jag har en liten misstanke om att han inte var sådär vilsen utan egentligen var det hans metod att kolla så jag inte var en blocket-scammer.
Ajdå, har dom lyckats slarva bort grejerna ännu, eller är de endast trasiga?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Då kommer en rätt ung man och har min väska. Han hade tom letat reda på mina uppgifter genom att goggla upp mig då mitt körkort fanns i plånboken. Blev så glad att jag grät. Jag gav honom många karmapoäng och sa att tänk att det finns så omtänksamma människor fortfarande. Han sa att det var ju troligt att väskans ägare gått på samma tåg som han så han tyckte det var självklart att ta med väskan och annars lämna den till tågpersonalen.

Då vet man att om man ska bomba ett tåg behöver man inte ens smyga ombord väskan och smyga av tåget själv, det är bara att ställa den på perrongen så tar någon hjälpsam person ombord den...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
- "..SD på högersidan som alla skyr som pesten"

Nja, det verkar ju tvärtom vara väldigt många just som inte skyr SD som pesten, av valutfallet att döma.
Nja det var väl bra SVT , SR, Svd, DN, Sydsvenskan, Aftonbladet, Expressen och några till.
I den här listan hos internetstart över svenska tidningar, vilka stöder (sd) ?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Fick en flaska bubbel av en kollega som tack för gott genomfört arbete.

Kul att bli uppskattad. Tror inte att sista 3 veckorna på min provanställning ska vara några större problem.
Tror inte jag heller. Men sedan kan det vara dags för en ny provanställning. Vitsen med en följd av provanställningar är just möjligheten att avsluta och sedan påbörja en ny provanställning.
Dvs i det längsta undvika fast anställda som är svåra att sparka.
Det finns företag som satt detta i system.
Och det bästa med detta är att när man får ett intressant erbjudande är det bara att gå in till chefen och säga: Jag har ett intressant erbjudande ska jag gå nu direkt eller ska jag lämna över till någon annan fram till fredag ?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Då vet man att om man ska bomba ett tåg behöver man inte ens smyga ombord väskan och smyga av tåget själv, det är bara att ställa den på perrongen så tar någon hjälpsam person ombord den...
Jag misstänker
det är större chans väskan står kvar och det blir "Misstänkt föremål" som skjuts sönder.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Kollade på en grillstuga som kostade från 34455kr, fast när man konfigurerar den så är det helt plötsligt omöjligt köpa den för grundpriset :D
 

Bifogat

  • Screenshot_20221023-174646.png
    Screenshot_20221023-174646.png
    168.3 KB · Visningar: 20

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kollade på en grillstuga som kostade från 34455kr, fast när man konfigurerar den så är det helt plötsligt omöjligt köpa den för grundpriset :D

Jag minns inte vilken bilkonfigurator det var, men bilen hade ett grundpris, sedan klickade man sig vidare till lackalternativ och all kostade pengar, det fanns ingen "solid vit 0kr"

Sedan fanns bilen i tre utrustningsnivåer så klart, med "Bas" som kostade 12 tusen eller något.... Dom andra var betydligt dyrare...

Jag undrar om man kunde få den plåtren med baksätet och mattorna urplockat för baspriset?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tror dom lurar sig själva mer än kunderna med den sortens prissättning, jag tror att allt för många kunder kommer ju istället känna sig lurade och helt välja bort den bilen även om naturligtvis några kunder går på tricket.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top