Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bensin och diesel kommer att finnas i många många år till, tror jag. Inget jag oroar mig över direkt. ?Nu när det talas om att reduktionsplikten sänks framöver. Ni i "expertpanelen", kommer detta även gälla bensin så att vi med våra MC får några års till respit? Killgissningar även välkomna ?
Bensin och diesel kommer att finnas i många många år till, tror jag. Inget jag oroar mig över direkt. ?
Jovisst, men tänkte på hur mycket sprit som det är sagts framöver som kommer att blandas i soppan. View attachment 477557
Samma lite oro där, det där är som när jag satt med i ett klimatmöte i en intresseorganisation för ett energislag, där det pratades om ”modiga målsättningar” som företag satte, trots att alla vet att det inte går att återvinna kompositmaterial alls typ.Jovisst, men tänkte på hur mycket sprit som det är sagts framöver som kommer att blandas i soppan. View attachment 477557

Nu när det talas om att reduktionsplikten sänks framöver. Ni i "expertpanelen", kommer detta även gälla bensin så att vi med våra MC får några års till respit? Killgissningar även välkomna ?
Helt otänkbart i dagsläget. Men det är ett modigt mål, absolut! ?
Mk1 och överladdad?Jag kör etanol i min Miata, mer effekt och luktar racer![]()
Samtliga partier som nu tar makten har ju lovat rediga prissänkningar vid pump och dessutom att backa av på takten när det gäller reduktionsplikten, men det har nu gått mer än en månad sedan valet och klockan tickar...
Nope, ND (mk4) med ökat flöde (bytt grenrör, första catten borta och ljuddämparen ersatt med närmast ett tomt rör).Mk1 och överladdad?
Äsch, jag trodde du hade nått coolt ?Nope, ND (mk4) med ökat flöde (bytt grenrör, första catten borta och ljuddämparen ersatt med närmast ett tomt rör).
Samt annan mjukvara i motorn, tunad för min spec)
Väldigt likt hur man trimmar en MC som med catt är rent av kvävd.
Till skillnad från Sosseriet kommer nu våra styrande politiker naturligtvis hålla vad de lovat och lyssna på väljarna.Samtliga partier som nu tar makten har ju lovat rediga prissänkningar vid pump och dessutom att backa av på takten när det gäller reduktionsplikten, men det har nu gått mer än en månad sedan valet och klockan tickar...
Jag vet inte om jag killgissar, men jag hoppas naturligtvis att de håller sitt ord och fixar en redig prissänkning och dessutom att detta vansinne med utspädd bensin stoppas i alla fall på nuvarande nivå. Det är ju precis det man har sagt och nu har man ju majoritet, så det vore väl själva fan om någon jävla flata från Folkpartiet börjar svamla och rösta emot det egna blocket...
Alltså så som MP bedrivit sin politik sedan partiet grundades, typ...?

Allt som är dåligt är såklart en konsekvens av Sosseriet och allt som kommer att bli bra är tack våra nya styrande!![]()
Du menar att det inte är svart eller vitt?Det vet jag inte om jag håller med om, men många dåliga saker har definitivt kommit ur deras sedvanliga ”allt för makten” strategi, alltså från deras sängkamrat under nästan två mandatperioder.

Du verkar bitter.Till skillnad från Sosseriet kommer nu våra styrande politiker naturligtvis hålla vad de lovat och lyssna på väljarna.
Allt som är dåligt är såklart en konsekvens av Sosseriet och allt som kommer att bli bra är tack våra nya styrande!
Det kommer att bli bra!![]()
|
|
Mälaren Runt fyller 40 år
Nu på lördagen den 15 augus... |
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis