Raderad medlem 51742
Guest
Den kurvan blir intressant att titta på när vi har facit för 2022/2023. Den gröna och blåa kurvan kommer sticka iväg och bli 2-3 gånger så hög som den röda kurvan, minst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den kurvan blir intressant att titta på när vi har facit för 2022/2023. Den gröna och blåa kurvan kommer sticka iväg och bli 2-3 gånger så hög som den röda kurvan, minst.
Det finns färdiga planer för hur en eventuell bortkoppling ska ske. Prioriteringstrappan i åtta steg börjar med användare som på kort sikt har stor betydelse för liv och hälsa och ”övriga elanvändare” i botten.
Gissar att sjukhusen har anslutningar som kan kopplas på/av oberoende av närliggande bostadsområden osv.Hade vart intressant att veta var man slottar in i de färdiga planerna. Tyvärr bor jag inte jättenära ett sjukhus
![]()
Varningen inför vintern: Elen kan stängas av
Återkommande effektbrist innebär att vissa elanvändare i Sverige kan få elen avstängd den kommande vintern, enligt Svenska kraftnät. Extra utsatt är elområdet i sydligaste Sverige. – Skulle vi hamna i det läget är det en exceptionell händelse. Det har vi aldrig behövt göra tidigare., säger...www.svt.se
Få se, hur mycket pengar skulle gå till att lindra priserna nu i vinter? Var det 60milj?
Vad kostade Olukollukokki att bygga? 82milj?
Kommer priserna att vara lägre nästa vinter?

Bara att gå utanför dörren och kika. Vi är redan ett skräckexempel värden över och systembelastarna som kommit skrattar bakom ryggen på oss. Tror du Annie löw, Ann Linde och Tuffe Uffe mfl har något som helst intresse att rädda sverige?? Diffust begrepp?? Varningsklockor?? Klart det finns olika folk och att det är skillnad. Grundiden är att alla länder tar hand om sina egna problem.De har en del bra förslag också, men de är väldigt långt ifrån att vara ett frihetligt parti, om jag uttrycker det så. Man behöver inte läsa så värst många historieböcker för att se att kombinationen av den typ av hårdföra nationalistiska retorik de bedriver och hur de använder sig av det diffusa begreppet "folket" som begrepp är rätt så ofräsch. Ett "folk" behöver naturligtvis en företrädare och att elda upp debatten som de gör, med utpekande av diverse folkets fiender får iaf hos mig en hel del stora varningsklockor att ringa.
Men jag är egentligen fel person att uttala mig om AfS eftersom de står så långt ifrån mina egna frihetliga värderingar att jag inte ens kan föreställa mig varför man skulle vilja rösta på dem.
View attachment 475738
![]()
Problem med Olkiluoto 3 – elproduktionen gick ner till noll
Problemen med Olkiluoto 3 fortsätter. Efter flera avbrott slutfördes automationsuppdateringarna så sent som på söndagskvällen. På måndagen gick elproduktionen ner till noll.svenska.yle.fi
Tror du mer av den typen av retorik du använder skulle få färre att rösta på MP och C? Skulle alla i riksdagen plötsligt inse den stora sanningen och göra som AfS säger? Skulle media behandla er som ett seriöst parti?Bara att gå utanför dörren och kika. Vi är redan ett skräckexempel värden över och systembelastarna som kommit skrattar bakom ryggen på oss. Tror du Annie löw, Ann Linde och Tuffe Uffe mfl har något som helst intresse att rädda sverige?? Diffust begrepp?? Varningsklockor?? Klart det finns olika folk och att det är skillnad. Grundiden är att alla länder tar hand om sina egna problem.
Men vi säger sunt förnuft.
Sveriges största problem ÄR EU och massinvandringen om du har missat det, och den ENDA lösningen är återvandring av ikke kompatibelt folk samt systembelastare vare sig du accepterar det om 2 år eller om 20 år så kommer du se konsekverna om den inte genomförs.
Det handlar om uppvaknande. Jag röstade själv på M sista gången 2006. tills massimporten drog igång på allvar 2007/2008 och jag förstod vad globalism är.Tror du mer av den typen av retorik du använder skulle få färre att rösta på MP och C? Skulle alla i riksdagen plötsligt inse den stora sanningen och göra som AfS säger? Skulle media behandla er som ett seriöst parti?
Själv tror jag resultatet skulle bli raka motsatsen. Det skulle bli ännu mer låsningar, ännu mer gyttjebrottning, ännu mer frustration, polarisering och hat mellan väljargrupper. Fler och fler skulle se att våld och icke-demokratiska metoder till slut är enda lösningen.
Det du står för är helt fel väg om vi skall kunna lösa de stora problem Sverige har (som jag inte på något sätt vill negligera) på demokratisk väg. Skall vi kunna göra det krävs att vi så snabbt som möjligt kan ta beslut om och sätta igång adekvata åtgärder. Skall vi göra detta på demokratisk väg krävs att människor kan respektera och prata med även sina meningsmotståndare, inte minst i Sveriges riksdag. Såvida inte en utveckling likt den i t ex USA är precis det man är ute efter.
Är det han som är i reklamen och får Triumph Scrambler att se jättestor ut?Fan, känns som att allt är på väg att gå åt helvete nu så jag behöver någon ljusglimt i tillvaron. Tog en promenad i morse och råkade lyssna på framgångspodden där Ulf Kristersson kom ut som motorcyklist. Nu får han min röst, sen sticker jag huvudet i sanden. Orkar inte tänka mer på skjutningar, elpriser, räntor, krig, inflation och allt annat elände.
Och det är så lätt få slut på massinvandringen. Frågade på 1980-talet en man från Iran varför han sökt asyl i Sverige ? Svar: Det lättaste sättet få ett europeiskt pass som gör att jag kan fortsätta till min bror som redan är i USA.En treåring förstår att flyttar man makten till Bryssel förlorar vi självbestämmandet. Tar vi hit hela mellanöstern och Afrika får vi detsamma osv osv

Är det någon som verkligen är förvånad, på riktigt alltså?Paniken måste spridit sig på Aftonbladets redaktion imorse när de insåg att Ringhals driftstopp skulle kunna bli ett allvarligt hot mot MP och fortsatt socialdemokratiskt maktinnehav.
Dags att sätta igång operation rädda miljöpartiet. Släng in Zombies, dödshot, syndaflod, kollaps och hela jävla skiten på en gång!
Paniken måste spridit sig på Aftonbladets redaktion imorse när de insåg att Ringhals driftstopp skulle kunna bli ett allvarligt hot mot MP och fortsatt socialdemokratiskt maktinnehav.
Dags att sätta igång operation rädda miljöpartiet. Släng in Zombies, dödshot, syndaflod, kollaps och hela jävla skiten på en gång!
View attachment 475755
De talar om återbetalningen som vore den något de gör av sin godhet och att den "kostar" staten. (Samma med bränsle. Det kostar inte att sänka skatt och moms när de drar i så mycket mer än det normalt höga skattetrycket,det decimerar en orättfärdig, absurd vinst för staten i den händelse de sänker mer substantiellt än 80 sketna ören, som senaste symbolsänkningen väl var.) Lejonparten lär de behålla för sina egna sjuka prioriteringar.För 60/90 miljarder kan man onekligen bygga en hel del kraftproduktion... tex kärnkraft.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |