Jag då, som bland annat kör Triumph Thruxton 900, uppskattar om visa modifieringar är gjorda.
Har man bytt till annat avgassystem så är det positivt. (Men originalet måste komma med i köpet - man vet aldrig hur besiktningen kommer att bedöma saken om säg 2-3-5 år. Regler ändras...)
Har man bytt stötdämpare så är det positivt, original är nämligen inget vidare. (Men originalet måste komma med i köpet - ifall hojen någon gång hamnar på museum eller hos någon original-renoverare).
Har man bytt blinkers så är det positivt, original är nämligen ganska klumpiga i utseendet. (Men originalet måste komma med i köpet - ifall hojen någon gång hamnar på museum eller hos någon original-renoverare).
...och säkert något mer som jag inte kommer på just nu.
Så, ja en lätt moddad hoj har ett högre värde för mig för då slipper jag ifrån vissa kostnader.
Men som sagt, originalgrejorna måste komma med. Annars är en moddad hoj inte mer värd i mina ögon. Skulle man t ex behöva skaffa ett original avgassystem till en 15 år gammal hoj för att besiktningen kräver det så kan det var besvärligt att hitta.