Återställa till original eller inte vid försäljning

Jag har i regel byggt tillbaka till original och antingen behållt grejerna till nästa hoj, eller sålt till någon här. Speciellt om man byter in en hoj hos handlare - man får i regel inte en spänn mer betalt för sin hoj i inbyte för att den har helsystem tex. Bättre att sätta på original och sälja det andra vid sidan av.

/snålkewken
Och för det du skriver i första meningen tackar jag. ?
 
Personligen föredrar jag hojen i original utförande oavsett vad bilprovningen säger... är hojen ändrad/modifierad svalnar mitt intresse och att betala begärt pris.. mest troligt är att jag struntar i att köpa hojen ifråga.. d v s redan efter att jag läst annonsen...
 
Kommentaren om att du bör bygga om till caféracer och skita i att dra elen handlar nog mest om att Blocket tidvis fullkomligt svämmar över av gamla halvfärdiga sönderkapade objekt som någon ivrig och ambitiös individ försökt bygga om till just caféracer. Personen har sen tappat intresset och/eller insett att de tagit sig vatten över huvudet, och istället för att färdigställa hojen eller åtminstone reparera det man haft sönder så försöker de istället sälja sitt mer eller mindre trasiga och oftast mindre smakfullt modifierade härke till överpris.

Välkommen till forumet förresten, trist att du fick en brysk början men kudos för att du hänger i! :) Det är mycket internskämt och jargong på detta forum så det kan ta lite tid att komma in i...
Tack för förklaringen. Haha, känner igen mig lite i det fast jag säljer aldrig mina halvfärdiga projekt. Dock är det mest elektronikprojekt som ingen annan är intresserad utav. Då kanske en halvfärdig caféracer utan el är ett perfekt halvfärdigt projekt för mig.

Jo, jag har förstått det. Får väl se hur länge jag kommer hånas för mina abs-bromsar. Sist det hände var i högstadiet då fotografen för skolfotografier sade "sitt inte som en jädra ostbåge". Blev mitt smeknamn i över 3 år.
 
Jag tror inte det är ABS,en du blir retad för här, mer troligt ditt dryga sätt i din första tråd.
 
Jag tror inte det är ABS,en du blir retad för här, mer troligt ditt dryga sätt i din första tråd.

Nej, jag var saklig och rätt trevlig så jag tror det har med ABS-en att göra.
 
Nej, jag var saklig och rätt trevlig så jag tror det har med ABS-en att göra.
Häng i här o tappa inte sugen bara för att några pikar dig. Forumet är grymt bra, mycket teknikkompetens och alla är hjälpsamma (trots en o annan inflikad kommentar).
 
Jag köper gärna en hoj som har helsystem och eftermonterade finesser, om det är bra kvalitet och tex som KTMs originaltillbehör (som brukar kosta en arm och ett ben i inköp), för det förbättrar hojen och jag slipper lägga X antal pengar på att fixa det själv. Men är katten bortplockad och inte följer med, så är det bara att glömma - besiktningsbart behöver det vara och helst så det passerar en flygande inspektion också - jag orkar inte jiddra med farbror blå om E-märkning på blinkers och allt vad de hakat upp sig på genom åren. Med det sagt, så har jag kört mycket tveksamma hojar under åren och det har gått det med - oftast.

Man kan göra mer pengar på att sälja tillbehören separat dock och vissa handlare tar gärna inte inbyte om saker är för ombyggda. Men det gäller nog i högre grad bilar, där det kan bli svårsålt till annat än entusiaster.
 
Jag köper gärna en hoj som har helsystem och eftermonterade finesser, om det är bra kvalitet och tex som KTMs originaltillbehör (som brukar kosta en arm och ett ben i inköp), för det förbättrar hojen och jag slipper lägga X antal pengar på att fixa det själv. Men är katten bortplockad och inte följer med, så är det bara att glömma - besiktningsbart behöver det vara och helst så det passerar en flygande inspektion också - jag orkar inte jiddra med farbror blå om E-märkning på blinkers och allt vad de hakat upp sig på genom åren. Med det sagt, så har jag kört mycket tveksamma hojar under åren och det har gått det med - oftast.

Man kan göra mer pengar på att sälja tillbehören separat dock och vissa handlare tar gärna inte inbyte om saker är för ombyggda. Men det gäller nog i högre grad bilar, där det kan bli svårsålt till annat än entusiaster.

Så exempelvis mobilhållare från Kina är okej även om det inte är ett orginaltillbehör, men flätade bromsslangar från aliexpress undviker du hellre?
 
Bromsslangar "lågpris-från-kinesisk-sajt" hade jag nog också undvikit. Vem vet vad man får?

Hellre hade jag gått till Hydroscand och betalat svenskt pris över disk. Bromsslangar känns lite för viktigt för att läggas i händerna på någon okänd näthandlare i Asien som har pris som främsta argument.

Så feg är jag.
 
Så exempelvis mobilhållare från Kina är okej även om det inte är ett orginaltillbehör, men flätade bromsslangar från aliexpress undviker du hellre?
Vissa saker bör man vara försiktig med - bromsslangar är en av dem. Har jag bytt själv, så låter jag en lokal firma klämma med rätt dimensioner. Sen är ju hela hojar producerade i Kina, men då finns det i alla fall någon som kvalitetsgranskar komponenter istf random webbnasare :)
 
Vissa saker bör man vara försiktig med - bromsslangar är en av dem. Har jag bytt själv, så låter jag en lokal firma klämma med rätt dimensioner. Sen är ju hela hojar producerade i Kina, men då finns det i alla fall någon som kvalitetsgranskar komponenter istf random webbnasare :)
Jo jag har också tänkt på det. Det är inget man kan kvalitetsgranska själv?
 
Jo jag har också tänkt på det. Det är inget man kan kvalitetsgranska själv?
Tveksamt - antingen är de hela, eller så brister de i anslutning eller material (plaströret inuti) -är nog svårt att se.
De bromsslangar jag eftermonterat har jag byggt själv - men det verkar inte vara så lätt att hitta lösa anslutningar o slang längre
 
Jag gick till Hydroscand med min gamla bromsslang (i gummi, mest) och bad dem göra en kopia, fast med deras material (stålomspunnet). Inklusive korrekta vinklingar av anslutningar (kan bli svårt att montera annars).

Några dagar senare och någon tusenlapp fattigare hade jag en ny bromsslang. Kvalitetsslang, fräsch och fin från en etablerad leverantör, och utan den trista flex som fanns i min gamla bromsslang av gummi. (=bättre känsla och subjektivt sett bättre bromsförmåga)
 
Nyheter
Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Back
Top