Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Ja just röd o vit är ju för deras då racingfärger. Jag tycker röd/vita är mycket snyggare än blå. beror ju på alla crossar man hade under 90 talet från Yamaha :D Så visst det är ju persoligt vad man tycker. Den blåa duger ju med :D

Jo, absolut, men det går ju att lacka om en blå för mindre än prisskillnaden mellan en orginalpolka och en blå, och då tror man ju att den rödvita ska vara bättre på något.
 
Originalet har väl inte stålomspunna bromsslangar... :7peta
-5 poäng på nästa Concours d'Elegance
?
Haha japp :gnissla Var faktiskt jag själv som bytte till stålomspunna. Vill kunna köra med den, men min Triumph Daytona 675 utklassar ärligt talat R1an körmässigt. Slår dock inte R1ans silkeslena gång med hur mycket kraft som helst :tummenupp
 
Är det verkligen torrkopplingen som gör att den låter härligt?

En del tycker att det låter härligt när man skakar en plåtburk med muttrar eller mal ner en bilfälg i en sån där skrot-tugg också.

Nej, torrkoppling låter inte BRA, det låter illa.

Det är inte för det sköna ljudets skull Ducati har det.
 
Det är väl en jäkligt snygg, snabb och revolutionerande hoj helt enkelt. Just den röd-vita av första årsmodellen är ansedd som mer eftertraktad än den blå. Personligen tycker jag den röd-vita är snyggare än den blå eftersom den har mer tanke bakom de olika färgerna än den blå som är enfärgad. Färgerna påminner ju även om deras Marlboro-lackade GP500-hoj. Den var svår att få tag på när den var ny pga efterfrågan och idag är ju dom flesta krashade och dom som finns kvar är ej i originalskick.

Introduktion på auktionssidan jag länkade tidigare:

The 1990s were defined by three sportbikes – the Honda CBR900RR, the Ducati 916, and the Yamaha R1. Honda’s CBR900RR started the revolution by being 76 pounds lighter than its lightest competition. Soon after, Ducati released the 916. It was technically competent with fuel injection and even an adjustable steering head angle, but it’s best remembered just for being one of the most beautiful motorcycles of all time. In 1998, Yamaha released the R1 and wiped the floor with everyone else – it was the lightest and most powerful literbike available and you had to work hard to find a dealer with one in stock.
Stor del av det höga värdet hos en röd-vit -98 ligger också i att det är just den första av modellen R1. Samma med en blå-vit GSX-R 750 -85, vit-röd-lila CBR 900, grön-vit ZXR 750. Andra färger är liksom inte detsamma...
 
Stor del av det höga värdet hos en röd-vit -98 ligger också i att det är just den första av modellen R1. Samma med en blå-vit GSX-R 750 -85, vit-röd-lila CBR 900, grön-vit ZXR 750. Andra färger är liksom inte detsamma...
För mig som är en lagom luttrad man så låter det som att de dyraste modellerna är de med flest barnsjukdomar och lägst grad av förfining.
 
Har lite svårt för skylten på framstänkan, men annars såg den här rätt clean ut. Verkar dessutom vara färdig och fungerande vilket är rätt bra med tanke på alla halvfärdiga byggen där ute.

DR600 Scrambler



EB90290A-F78F-4C85-B386-98252E6A9737.jpeg
 
Har lite svårt för skylten på framstänkan, men annars såg den här rätt clean ut. Verkar dessutom vara färdig och fungerande vilket är rätt bra med tanke på alla halvfärdiga byggen där ute.

DR600 Scrambler



View attachment 474692
Nej den såg helt ok ut förutom skylten och det där jävla avgasbandaget -tycker alla dåliga svetsare kan ta in nån som kan hantverket om man inte duger till det själv ,fina svetsar är sånt man gärna visar upp resten gör sådär :fakta
 
Nej den såg helt ok ut förutom skylten och det där jävla avgasbandaget -tycker alla dåliga svetsare kan ta in nån som kan hantverket om man inte duger till det själv ,fina svetsar är sånt man gärna visar upp resten gör sådär :fakta
Jag har svårt att se om det är bandage eller om det bara är dåligt skarvade bitar i kröken, men oavsett så håller jag med om att det förstör helhetsintrycket.
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top