Gamla enstånkor

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Kawasaki klr 650 a2 https://www.blocket.se/annons/blekinge/kawasaki_klr_650_a2/102411479

En sån där KLR-pansarvagn

View attachment 474281


Undra hur lätt det är att göra den original igen. Motor avgassystem hjul allt är ju svart. Undrar också hur den ser ut under och om färgen lämnar spå efter sig på ställen som blir varma, lär väl vara plasti dip eller nåt sånt.

Men kan väl tycka vad man vill om den sena 90-tals designen men flashiga typsnitt på texten i rosa och grafiken med gröna och lila "kantiga blixtar" men nog är den snyggare än i svart. Personligen gillar jag färgkombinationen i grön och lila men hade gärna nu sett lite diskreta designen, fast i mitten, slutet av 90-talet var ju denna designen het.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den där var svår att få tag på.
Har försökt i ett par dagar nu, men hade han 40 intressenter eller sådär.
Bucklig tank, repig plast - men samtidigt, det är en hoj som använts och som är 35 år gammal.
Perfekt sak att ha för att rumla runt med, utan att behöva vara särdeles rädd om.
Det kanske bara var en sådan där intressekoll ?

Eller så håller han den i väntan på första personen som hörde av sig. Den där personen som bara skulle få lönen först och en massa andra saker innan affär sker.
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Det kanske bara var en sådan där intressekoll ?

Eller så håller han den i väntan på första personen som hörde av sig. Den där personen som bara skulle få lönen först och en massa andra saker innan affär sker.
Nääeee.
Men om man sätter ut för "billigt" så får man tydligen väldigt många intressenter.

Jag har redan fått min veckopeng och står med pengar i näven, innan min fru snappar upp mina intentioner, då det säkert kommer att riktas om mot "vettigare saker än motorcyklar".
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Enstånkorna börjar komma ned i pris nu. Den här eftertraktade modellen brukar annonseras ut för det dubbla.
Den blir fortfarande inte eftertraktad för att du säger det.
Bara för att du vill ha en nedsutten kalleankachopper med slö encylindrig 250cc motor så blir dom inte eftertraktade.

Jag känner en som hade en större kalleankachopper (400-500cc) och den kallade vi AIDS mopeden, lätt att få, omöjlig att bli av med....
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Den blir fortfarande inte eftertraktad för att du säger det.
Bara för att du vill ha en nedsutten kalleankachopper med slö encylindrig 250cc motor så blir dom inte eftertraktade.
Jag har fått för mig att encylindriga fyrtaktare har en egen kategori spekulanter. Folk som gillar det basic, den enkla urtypen för mc. Framförallt hojar som SR400, Z200 och XL500, men även sådana som SR250.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har fått för mig att encylindriga fyrtaktare har en egen kategori spekulanter. Folk som gillar det basic, den enkla urtypen för mc. Framförallt hojar som SR400, Z200 och XL500, men även sådana som SR250.

Ja, och dom är 1% av hojköparna, och bland dom är dom kanske oerhört populära, medans 99% inte ens skulle peta på dom med en 2 meter lång käpp ens.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Tammer har fått för sig att dom konstiga moppar just han vill ha är eftertraktade.

Ingen annan på forumet söker efter sådana.
De är sant som du säger... Han skulle nog ta hand om fler om han hade garage då...
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Just det här exemplaret ser lite slitet ut faktiskt, men modellen som sådan brukar försvinna snabbt från Blocket. Välvårdade lågmilare är ju mest lättsålda som vanligt.
Jag skulle inte klassa den som välvårdad direkt, mer luggsliten då för att vara mild i uttrycket..
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top