Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag ska ner till dom trakterna om ett tag, står den kvar kanske jag måste åka till Biltema och köpa en hjälm och köra hem

70 mil på en gammal okänd 400cc iförd biltemahjälm och ryggsäck låter som en dröm...
Det är en hårfin gräns mellan dröm och mardröm ?
 
Typfel på dom och andra Suzuki från den tiden är laddningen. För den som är spekulant rekommenderar jag att ta med en voltmeter och mäta över batteriet när motorn går. Annars är det mkt hoj för pengarna

Är det dyrt/besvärligt att fixa då?
Eller är det bara att byta den fantastiskt innovativa laddningsregulatorn mot något bättre?
 
Typfel på dom och andra Suzuki från den tiden är laddningen. För den som är spekulant rekommenderar jag att ta med en voltmeter och mäta över batteriet när motorn går. Annars är det mkt hoj för pengarna
Hur var det nu...? Man skulle väl undvika startförsök om batteriet var lite halvdant, för då kunde allt hända? Jag tyckte t.o.m att dom var snygga - iaf den fyrcylindriga som såg lite mer "fullmatad" ut.
 
Hur var det nu...? Man skulle väl undvika startförsök om batteriet var lite halvdant, för då kunde allt hända? Jag tyckte t.o.m att dom var snygga - iaf den fyrcylindriga som såg lite mer "fullmatad" ut.

Att undvika startförsök när batteriet är halvdant är nog bara ett problem för moderna hojar som får felkoder på ABS systemen och annat kul.

På en gammelharv är det enda som händer att dom inte startar innan du har laddat.
 
Att undvika startförsök när batteriet är halvdant är nog bara ett problem för moderna hojar som får felkoder på ABS systemen och annat kul.

På en gammelharv är det enda som händer att dom inte startar innan du har laddat.
Jaha okej. Men de problemen gällde väl i princip alla Suzuki från tidigt 80-tal?
 
Vad händer med strömmen när det blir spänningsfall?

Det kan absolut bli ett problem även på äldre hojar.

Problem med ABS-system som härrör från svaga batterier försvinner vid nästa omstart...
 
Vad händer med strömmen när det blir spänningsfall?

Det kan absolut bli ett problem även på äldre hojar.

Problem med ABS-system som härrör från svaga batterier försvinner vid nästa omstart...

Teoretiskt går strömen upp när spänningen sjunker, men det förutsätter ju att man inte har ett tomt batteri då...

Det enda kvarvarande problemet är att man måste ladda batteriet.
 
Har svårt att se att ett startförsök med för dåligt batteri på en äldre hoj skulle kunna ställa till med nåt men upplys mig gärna hur det skulle gå till.
 
Jag hade en tysk kvalitetsvagn för många år sen, dvs en BMW 528i E28. Den hade en tendens att dra ur batteriet ibland och när det var allra som sämst firade den högtiden med att starta varningsblinkers, vindrutetorkare och spolning på rutan. Det såg säkert roligare ut än jag hade.
 
Jag hade en tysk kvalitetsvagn för många år sen, dvs en BMW 528i E28. Den hade en tendens att dra ur batteriet ibland och när det var allra som sämst firade den högtiden med att starta varningsblinkers, vindrutetorkare och spolning på rutan. Det såg säkert roligare ut än jag hade.

Det låter som en normal kallstart med en fransk bil :ROFLMAO:
 
Det låter som en normal kallstart med en fransk bil :ROFLMAO:
...eller en militär SAAB 96 som jag hade på en övning för måååånga år sen. När man öppnade förardörren så startade vindrutetorkaren... och när man svängde mer än 45 grader på ratten så tutade den... :)

Det var för övrigt ett jordfel i en baklykta, kom vi på långt senare...
 
...eller en militär SAAB 96 som jag hade på en övning för måååånga år sen. När man öppnade förardörren så startade vindrutetorkaren... och när man svängde mer än 45 grader på ratten så tutade den... :)

Det var för övrigt ett jordfel i en baklykta, kom vi på långt senare...
Låter som en utmärkt bil att ge till B-styrkan. ?
 
Har svårt att se att ett startförsök med för dåligt batteri på en äldre hoj skulle kunna ställa till med nåt men upplys mig gärna hur det skulle gå till.
Det var nåt jag har läst i hojblaskornas begtester, säkert i Bike. Minns att det bl.a gällde nämnda 400or och 750ES. Själv så vet jag absolut noll om el.
 
Back
Top