DogOnWheels
Har bara Yamaha’er
Att diskutera kylskåp och freoner på ett hojforum är jävligt stötande.Stötande skämt..anyone?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Att diskutera kylskåp och freoner på ett hojforum är jävligt stötande.Stötande skämt..anyone?
Mer exakt tjockare isolering. Dvs ett nyare kylskåp med samma yttre mått rymmer mindre mat.Nu är det väl förvisso så att dagens köldmedium inte är sämre än dåtidens freoner. Och en modern kyl eller frys drar avsevärt mycket mindre el än en gammal. En kyl från 80 talet drog mer än dubbelt så mycket el som en ny gör idag. Och det är inte bara för att isoleringen i skåpet är bättre.
Däremot krävs det att man modifierar flangeventiler och kompressorprestanda lite för att få andra tryckförhållanden om man byter till ett annat köldmedium.
Så om man skulle försöka köra moderna köldmedium i en frys från 80 talet så skulle det inte funka så bra men det är mest för att kylanläggningen inte är anpassad till köldmediets egenskaper.
Snyggt gjort. Dom där fyra utloppen är säkerligen nödvändiga med tanke på att röret dit är ett ensamt sugrör. Men jag gissar att den personen tyckte det såg coolt ut med 4 utlopp.
Snyggt gjort. Dom där fyra utloppen är säkerligen nödvändiga med tanke på att röret dit är ett ensamt sugrör. Men jag gissar att den personen tyckte det såg coolt ut med 4 utlopp.
Tveksamt - Volvo har gjort samma (ett rör till en pipa o sedan fortsätta därifrån) med två pipor på V70R tror jag det var - rök bara ur en...... patetiskt. Men börjar inte tråden balla ur? Stötande skämt var det..... Vad är det för skillnad på jordfräs o ståfräs?En del bilar kommer ju från fabrik med atrapper, han har ju i alla fall sett till att det ryker ur alla fyra...
Fattar inte varför politiker ska bestämma vilket kön cykelbilderna ska identifiera sig som![]()
Därför får Stockholm jämställda cykelbanor
Nu ska cykelbanorna i Stockholm bli jämställda. Tidigare har cykelbanorna markerats med en herrcykel - men nu ändras symbolen. Från och med fredagen den 17 juni det finns elva damcyklar inbrända i cykelbanor runtom i Stockholm. Se intervjun med Stockholms trafikborgarråd Daniel Helldén i...www.expressen.se
ju förr jag kan emigrera ju bättre
Värdegrunden slår knut på sig själv. Vadå herrcykel och damcykel, vem bestämmer vad det är och hur det definieras? Sjuka människor som gör skillnad på cykel och cykel.Fattar inte varför politiker ska bestämma vilket kön cykelbilderna ska identifiera sig som

Miljöjävlaskitpartiet![]()
Nu ska cykelbanorna i Stockholm bli jämställda. Tidigare har cykelbanorna markerats med en herrcykel - men nu ändras symbolen. Från och med fredagen den 17 juni det finns elva damcyklar inbrända i cykelbanor runtom i Stockholm. Se intervjun med Stockholms trafikborgarråd Daniel Helldén i...www.expressen.se
Det är väl vad politiker sysslar med - fullständigt meningslösa aktiviteter. Det som är nödvändigt att göra blir för jobbigt, då "tar man tag i" enkla symbolhandlingar för att få sitta kvar o tillskansa sig en hög lön + förmåner (nu blev jag ännu grinigare än vanligt)Fattar inte varför politiker ska bestämma vilket kön cykelbilderna ska identifiera sig som
Vad hade detta med stötande skämt att göra?![]()
Det är mer skämmigt än skämtVad hade detta med stötande skämt att göra?
Jag är man och cyklar dagligen på det de kallar damcykel och känner mig nu sjukt kränkt, om än äntligen välkommen att cykla i Stockholm.
|
|
Seriösa mc-kläder till bra pris
Raven Moravia TX Air+: Seri... |
|
Márquez obeveklig i Misano
Misano gav Márquez hans fem... |
|
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |