Dagens Blocket! (mc-relaterat)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är inte detta de mest överprisade hojarna på marknaden just nu?
Äldre 1-cylindriga KTM är ju inte direkt
det tillförlitligaste man kan köpa.
Eller kanske bara är jag som haft otur med alla mina även om de var hyggligt nya.

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Ktm 690 https://www.blocket.se/annons/ostergotland/ktm_690/100908058
Jag har inte personlig erfarenhet av dom, men visst verkar det som att KTM är dom som lockar ut några pållar mera på bekostnad av hållbarheten.

"In it for the fun run, not the long run - KTM"
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Bland alla dåliga byggen har denna faktiskt lite schysst stuk. Lite nostalgi-moppe-slit-o-släng-city-beater över sig :yoparty



"Schysst 400" tänkte jag först.

Sedan såg jag att det var en 750-twin, och då sved det lite.

Nå, det är ingen W650 av första utgåvan som fått sätta livet till, såatte...

Det blir det korrekt monterade framdäcket som fäller avgörandet: Flip från mig med (y)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
"Schysst 400" tänkte jag först.

Sedan såg jag att det var en 750-twin, och då sved det lite.

Nå, det är ingen W650 av första utgåvan som fått sätta livet till, såatte...

Det blir det korrekt monterade framdäcket som fäller avgörandet: Flip från mig med (y)
Knyter ju lite mer an till det där med att modifiera engelska stånkor och twinnar. Vad säger forumets kawaltdfanbärare, tro?
Den har ett både nätt och någorlunda (nåja) funktionellt scramblerstuk.
Är inte något större fan av customvarianterna från åttiotalet även om det finns ett fåtal acceptabla och av dessa står det oftast kawasaki på tanken.

Gillar patineringen, till det kommer lukten av kedjeguck på avgaset men skyltplaceringen kommer jag inte överens med.
Man får väl hoppas att det var en bortglömd rishög. Inte "the holy grail", direkt.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Knyter ju lite mer an till det där med att modifiera engelska stånkor och twinnar. Vad säger forumets kawaltdfanbärare, tro?
.

@Björn F köpte lite originaldelar av mig när jag slaktade min Ltd, så han har haft viss vinning av det.
Så här i efterhand känner jag dock att det kanske inte hade varit helt fel med en orignalrenoverad dito.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Knyter ju lite mer an till det där med att modifiera engelska stånkor och twinnar. Vad säger forumets kawaltdfanbärare, tro?
Den har ett både nätt och någorlunda (nåja) funktionellt scramblerstuk.
Är inte något större fan av customvarianterna från åttiotalet även om det finns ett fåtal acceptabla och av dessa står det oftast kawasaki på tanken

Nja, fram till mitten åttital gick det mesta att bygga om någorlunda snyggt, men sen kom ju ramarna i fyrkantrör, tankar som ansluter till sadel och sidokåpor på knepiga vis och enkeldämpare bak...

Vi har ju skräckexemplet byggt på en Suzuki GSX750ES tidigare i tråden.
Den där man först tror att tanken sitter bakochfram
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Nja, fram till mitten åttital gick det mesta att bygga om någorlunda snyggt, men den kom ju ramarna i fyrkantrör, tankar som ansluter till sadel och sidokåpor på knepiga vis och enkeldämpare bak...

Vi har ju skräckexemplet byggt på en Suzuki GSX750ES tidigare i tråden.
Den där man först tror att tanken sitter bakochfram
Sett en riktigt snyggt ombyggd GSX750ES. Nån i Karlshamn men han hade liksom renodlat det stuket...och så ett Harris 4-1 på det.
Det märkliga är att ramen på den rena och formfulländade SRX 600 ser ut att bestå av bristfälligt ihophäftade plattjärn, plåt och runda rör ur skrotlådan. Japaner, hur tänkte de?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Sett en riktigt snyggt ombyggd GSX750ES. Nån i Karlshamn men han hade liksom renodlat det stuket...och så ett Harris 4-1 på det.
Det märkliga är att ramen på den rena och formfulländade SRX 600 ser ut att bestå av bristfälligt ihophäftade plattjärn, plåt och runda rör ur skrotlådan. Japaner, hur tänkte de?
Jag kanske är ensam, men jag har väldigt svårt att se något vackert hos SRX600.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sett en riktigt snyggt ombyggd GSX750ES. Nån i Karlshamn men han hade liksom renodlat det stuket...och så ett Harris 4-1 på det.
Det märkliga är att ramen på den rena och formfulländade SRX 600 ser ut att bestå av bristfälligt ihophäftade plattjärn, plåt och runda rör ur skrotlådan. Japaner, hur tänkte de?
Dom kanske anställde Dansken som designade Nimbus Motorcyklar?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag kanske är ensam, men jag har väldigt svårt att se något vackert hos SRX600.
Finna några plumpar, t ex fälgar men du företräder möjligen vad majoriteten tycker mtp hur få som såldes. Den är utan tvekan en udda fågel.
Tittar jag på min mc-cv så har jag nog mest haft rätt (enligt normen) fula hojar. Kanske 50/50.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Finna några plumpar, t ex fälgar men du företräder möjligen vad majoriteten tycker mtp hur få som såldes. Den är utan tvekan en udda fågel.
Tittar jag på min mc-cv så har jag nog mest haft rätt (enligt normen) fula hojar. Kanske 50/50.

Ja, jag kör ju en KTM som har ett utseende som endast en mor kan älska, så jag kanske inte ska säga så mycket.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tanken och ramen är inte bra, möjligen besitter hojen den simpla skönhet som en stånka alltid har. En cylinder är nåt visst.
Men vilken diskussion det blev om denne särling. De gjorde en smäcker och avskalad hoj, (trots gömda järnklumpen till avgas mm), i en tid då man pressade in så mycket man kunde i hojarna. Den känns fjäderlätt, smal som en moppe och med en körställning som man fick dammsuga eftermarknaden för att få till annars. Tanken är en smaksak och jag tycker den smälter in i en moderniserad café/ttwannabe. Den hade t o m 18/18" i hjuldimension. Hade det då varit ekrat med alufälgbanor, som på SR när den togs in igen runt -90, hade det varit perfa!
 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Men vilken diskussion det blev om denne särling. De gjorde en smäcker och avskalad hoj, (trots gömda järnklumpen till avgas mm), i en tid då man pressade in så mycket man kunde i hojarna. Den känns fjäderlätt, smal som en moppe och med en körställning som man fick dammsuga eftermarknaden för att få till annars. Tanken är en smaksak och jag tycker den smälter in i en moderniserad café/ttwannabe. Den hade t o m 18/18" i hjuldimension. Hade det då varit ekrat med alufälgbanor, som på SR när den togs in igen runt -90, hade det varit perfa!
Encylindriga landsvägsmaskiner har alltid varit rariteter, den motortypen har för det mesta varit förbehållet offroadhojar. När vikten inte spelar någon roll, på vägen, valde de flesta flercylindrigt = mer effekt.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top