Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
B36 är väl från någon gammal lastbil?

Edit: Japp, Volvo Snabbe. 120 frustande hästar och 260 Nm.
Just, hade som mycket ung sommarjobbare en sådan som tjänstebil när jag och en kompis under industrisemestern putsade fönster på inhägnat område. Gick hyggligt med stege och några hinkar på flaket.
När chefen kom tillbaka var han väldigt överraskad över att vi lyckats köra slut på en full tank bensin.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Det sas att Volvo gjorde ett par Duetter med B36 till AE för att frakta isotoper med.
Vet inte om det stämmer.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Det skulle bero på att halveringstiden var kort, så resan mellan Studsvik och Karolinska fick inte ta för lång tid.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ah, det var en Husaberg. Jag får erkänna att jag trodde att det var en KTM när förra annonsen var uppe :näsblod


"Så annonsen ute igen för folk snackar, lägger handpenning för dem hittade något annat!!!! så den har fått nytt dekal set den är avstäld men besiktigad utan anmärkning, jag köpte den som ett impuls köp den har Brembos stunt bromsar, skivor nya däck ny olja, filter, lite klent batteri i mitt tycke för el starten hade valt ett märkes batterie i övrigt. Den har 237 timmar registrerade. Priset är inget att snacka om har du inte dem pengarna så slösa inte min eller din egen tid tack endast swish betalning!!"

Brembo stunt broms..?
Tycker de ser ganska original ut :va
Blocket.jpg
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ah, det var en Husaberg. Jag får erkänna att jag trodde att det var en KTM när förra annonsen var uppe :näsblod


"Så annonsen ute igen för folk snackar, lägger handpenning för dem hittade något annat!!!! så den har fått nytt dekal set den är avstäld men besiktigad utan anmärkning, jag köpte den som ett impuls köp den har Brembos stunt bromsar, skivor nya däck ny olja, filter, lite klent batteri i mitt tycke för el starten hade valt ett märkes batterie i övrigt. Den har 237 timmar registrerade. Priset är inget att snacka om har du inte dem pengarna så slösa inte min eller din egen tid tack endast swish betalning!!"

Brembo stunt broms..?
Tycker de ser ganska original ut :va
View attachment 472055med tanke på timmarna så är väll motor raset nära om det inte finns kvitto på ramlager byte
 

Felix83

Biker n00b
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 1999 Varadero
"Så annonsen ute igen för folk snackar, lägger handpenning för dem hittade något annat!!!!
Jag fattar inte, stör han sig på att folk lägger handpenning och sedan drar sig ur? Är inte vitsen med handpenning just att den inte återbetalas om köparen ångrar sig? Betyder det att säljaren klagar på att folk ger honom pengar utan någon motprestation från hans sida?

Och är det så svårt att lära sig skillnaden mellan de och dem?
 

frogish

Sporthojsnörd
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Gävle
Hoj
1996 Ducati Monster 900, Honda CB 500 -72
Jag fattar inte, stör han sig på att folk lägger handpenning och sedan drar sig ur? Är inte vitsen med handpenning just att den inte återbetalas om köparen ångrar sig? Betyder det att säljaren klagar på att folk ger honom pengar utan någon motprestation från hans sida?

Och är det så svårt att lära sig skillnaden mellan de och dem?
Han kanske inte fattat konceptet och är en sådan som skickar tillbaks handpenningen om någon ber om det.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Han kanske inte fattat konceptet och är en sådan som skickar tillbaks handpenningen om någon ber om det.


Jag tror det är en hel del den snubben har kvar att ta in för bearbetning.

Det där med sökord är en sak:

sökord ja Motad Supermotard med mera


Lämplig bromsvätskenivå, packningars betydelse och funktion samt hur man monterar ett lock kan vara andra bra saker att känna till i livet. För livet...


Screenshot_20220519-073640_Samsung Internet.jpg
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Tror den försvinner rätt snabbt, typisk hoj att nostalgiköpa. Många hade en i ungdomen och vill ha en idag när ungarna flyttat.
....och upptäcker att den inte alls känns lika snabb. Eller har bromsar som funkar.

Men det kan ju vara kul ändå.....tror också han blir av med den för det priset. Sett få RD i det skicket.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Fan jag tycker ni är riktigt dryga och elaka i den här tråden. Hånar dyslektiker, kreativitet och folk som bara inte är riktigt riktigt där men verkligen gör sitt bästa. Som är utanför boxen. Permanent.

Löve it :rock :hihi
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
"Fin motorcykel" är allt man behöver veta. Väldigt informativt och lockar till köp.
Hon värderar säkert sin tid väldigt högt vilket är vanligt idag då man kollar blocket.
" Slösa inte med min tid..........." en attityd som inte känns okej i min mening, sagt utan att veta hur dryga vissa kan bli som ringer på annons.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top