Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Nu händer det grejor på Blocket, många nya annonser varje dag. Undrar vem som köper alla 40 år gamla radfyror med tvåtusen mil på mätaren? Antagligen folk som jag, som gärna vill ha en motorcykel men snart upptäcker att man inte har någon användning för den. Efter två år i garaget säljs den vidare med ytterligare 50 mil på mätaren. Sen går det ett par år tills suget efter hoj blir övermäktigt, och sen börjar det om igen...
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Nu händer det grejor på Blocket, många nya annonser varje dag. Undrar vem som köper alla 40 år gamla radfyror med tvåtusen mil på mätaren? Antagligen folk som jag, som gärna vill ha en motorcykel men snart upptäcker att man inte har någon användning för den. Efter två år i garaget säljs den vidare med ytterligare 50 mil på mätaren. Sen går det ett par år tills suget efter hoj blir övermäktigt, och sen börjar det om igen...
Det är rika samlare som övervärderar sina hojar och hellre låter de stå i garaget än sälja för vad de egentligen är värda. Alla vill ha en statuspryl i garaget och där passar en 40 år gammal hoj i 20-30 tusenkronorsklassen in som grädden på moset i deras lyxtillvaro.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är rika samlare som övervärderar sina hojar och hellre låter de stå i garaget än sälja för vad de egentligen är värda. Alla vill ha en statuspryl i garaget och där passar en 40 år gammal hoj i 20-30 tusenkronorsklassen in som grädden på moset i deras lyxtillvaro.

Mellan ´Rollsen och Murceilagon? Framför eller bakom åkgräsklipparen som kostar tio gånger så mycket?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Mellan ´Rollsen och Murceilagon? Framför eller bakom åkgräsklipparen som kostar tio gånger så mycket?
Nja, en Honda cb750 -67 är en klassiker som alla hojintresserade känner till. En sån vill alla ha i garaget, och om dessa inte går att få tag i kommer 650cc och 400cc twinar från 80-talet att bli intressanta. Precis som alla enstånkor stiger i värde när gamla XL500 blivit ouppnåeliga för de flesta.
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Suzuki GSX-R1000 -07

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Knyter ju lite mer an till det där med att modifiera engelska stånkor och twinnar. Vad säger forumets kawaltdfanbärare, tro?
Den har ett både nätt och någorlunda (nåja) funktionellt scramblerstuk.
Är inte något större fan av customvarianterna från åttiotalet även om det finns ett fåtal acceptabla och av dessa står det oftast kawasaki på tanken.

Gillar patineringen, till det kommer lukten av kedjeguck på avgaset men skyltplaceringen kommer jag inte överens med.
Man får väl hoppas att det var en bortglömd rishög. Inte "the holy grail", direkt.
Nja jag gillar (jmf amerikanska I loooove) min kawatwin. Lite mer original efter som den nästan är perfekt som den är.
Höjd bak med Öhlinare och sänkt fram. Bytt styre, bromshandtag och bromspump (gpz750), mindre mätare (z400/z750e1) ljuddämpare som är nästan ljudlösa sen har jag polerat lite aluminium på gaffeln (har bara en gaffel).
Det astunga kedjeskyddet ersattes också med lite aluminium.
Ingen "framruta" och därför ingen vindavvisare. Åkte lite drygt 35 mil idag. Vid en tankning hade den dragit 0,39 98 oktan. Tankade tre gånger idag, liten tank på denna touringhoj. TDMen körde jag över 40 mil utan att tanka. 0,41 l/mil. Samma område kring Nyköping, Bettna, Sparreholm.
LTDn är en grym "vintercross" också. Svinto är din vän. Aluminium är fint det pissiga dagsljuset då. Fast någon scrambler är det inte.
Det gled upp en HD idag vid ett rödljus. HA-väst och hela kitet. Han morsade. Jag morsade inte tillbaka. Han kanske trodde att jag och Kawan var med i Sofia Hogs. Noll koll.
Funderar på om detta är min favorit av de få hojar jag ägt. Har ju bara haft den i drygt fem år och kört ca 3000 mil.
Ks125an var ju fantastisk med färskt körkort. Två växellådshaverier och en cdibox som la av var lite smolk i bägaren. Kvalität?
Nåväl, Kawan är ju jättedålig och skitlångsam med sina 55 halta hästar. Men om man klämmer åt med knäna runt den lilla tanken och går in i va-fan-vi-ska-alla-dö-förr-eller-senare-mode ja då kan man hänga av några moderna hojar i de utvalda kurvor man memorerat sedan länge. De flesta är ju ändå klåpare. Rödljusrace 0-50 meter. King! Inte beredd? Allt räknas.
Var den värd 9500 då? Jag tycker nog det. Skulle jag byta rakt av mot en panigale eller en Kawa h2? Nej aldrig. Plus pengar? Nej.
image.jpeg

Väskan med olika knäpuckar är med. Titanskruvar och tomtebloss börjar kännas lite gay.

image.jpeg

Japp den gamla reprisbilden med de asgamla däcken. Duger på vintern i alla fall. Originalmätarna stora som en köksklocka. Med små mätare blir hojen snabbare i s-böjar
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nja jag gillar (jmf amerikanska I loooove) min kawatwin. Lite mer original efter som den nästan är perfekt som den är.

Originalmätarna stora som en köksklocka. Med små mätare blir hojen snabbare i s-böjar

Du kommer å köra ihjäl dig direckt, dom stora mätarna behövs ju för att hålla ner framhjulet i starterna.

Men huvudsaken är att du har roligt för hela slanten
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Nja jag gillar (jmf amerikanska I loooove) min kawatwin. Lite mer original efter som den nästan är perfekt som den är.
Höjd bak med Öhlinare och sänkt fram. Bytt styre, bromshandtag och bromspump (gpz750), mindre mätare (z400/z750e1) ljuddämpare som är nästan ljudlösa sen har jag polerat lite aluminium på gaffeln (har bara en gaffel).
Det astunga kedjeskyddet ersattes också med lite aluminium.
Ingen "framruta" och därför ingen vindavvisare. Åkte lite drygt 35 mil idag. Vid en tankning hade den dragit 0,39 98 oktan. Tankade tre gånger idag, liten tank på denna touringhoj. TDMen körde jag över 40 mil utan att tanka. 0,41 l/mil. Samma område kring Nyköping, Bettna, Sparreholm.
LTDn är en grym "vintercross" också. Svinto är din vän. Aluminium är fint det pissiga dagsljuset då. Fast någon scrambler är det inte.
Det gled upp en HD idag vid ett rödljus. HA-väst och hela kitet. Han morsade. Jag morsade inte tillbaka. Han kanske trodde att jag och Kawan var med i Sofia Hogs. Noll koll.
Funderar på om detta är min favorit av de få hojar jag ägt. Har ju bara haft den i drygt fem år och kört ca 3000 mil.
Ks125an var ju fantastisk med färskt körkort. Två växellådshaverier och en cdibox som la av var lite smolk i bägaren. Kvalität?
Nåväl, Kawan är ju jättedålig och skitlångsam med sina 55 halta hästar. Men om man klämmer åt med knäna runt den lilla tanken och går in i va-fan-vi-ska-alla-dö-förr-eller-senare-mode ja då kan man hänga av några moderna hojar i de utvalda kurvor man memorerat sedan länge. De flesta är ju ändå klåpare. Rödljusrace 0-50 meter. King! Inte beredd? Allt räknas.
Var den värd 9500 då? Jag tycker nog det. Skulle jag byta rakt av mot en panigale eller en Kawa h2? Nej aldrig. Plus pengar? Nej.
View attachment 472048

Väskan med olika knäpuckar är med. Titanskruvar och tomtebloss börjar kännas lite gay.

View attachment 472050

Japp den gamla reprisbilden med de asgamla däcken. Duger på vintern i alla fall. Originalmätarna stora som en köksklocka. Med små mätare blir hojen snabbare i s-böjar
Sicken fräsig gubbtransport!
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Behöver råd..

Vad är rimligt pris för denna?

Den här tex är 5år nyare och har bara gått 600 mil och kostar bara 10" mer.
Betyder det att den blåvita är helt fel prissatt eller missar jag något?
Du bör inte ifrågasätta priser i denna tråd, du kan lätt bli normgivande då...
 

Jim Profit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
HD Road King Special -22 - Ducati Multistrada V4 Rally -23 - Suzuki GSX-R1000 -07
Du bör inte ifrågasätta priser i denna tråd, du kan lätt bli normgivande då...

Jag ifrågasätter inte, jag är intresserad av att ev. köpa den men till ett marknadsmässigt pris. Så jag ber om hjälp för att kunna ge säljaren ett vettigt bud. ?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
B36 är 2 x B18 (i princip)

En kusin till mig byggde på en duett rod som han tänkte sätta en B36 i.
Jag minns motorn som väldigt liten men tung som bly, och som sagt 120 vilda...

Jag har dock för mig att kusinen hade räddat motorn ur ett skogsvrak och varit tvungen att borra till 4 liter och sedan skulle det nog modifieras dit någon annan förgasare också.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top