Ska man vara orolig för Ryssland?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Med tanke på programledarnas reaktion gick han kanske längre än vad som var tänkt men det är ganska tydligt att statskontrollerad media avsiktligt börjat porträttera det hela som ett krig som inte kommer bli lätt att vinna.

Folket måste förberedas på en lång konflikt och stora värvningar till armén och då är det är bättre att media "läcker" situationen undan för undan än att Putin antingen plötsligt ska rycka undan mattan för folk alternativt visa sig svag genom att upprepade gånger säga att det inte går så bra.
Jag spår en lysande karriär för programledaren i tex Agenda, skulle till och med ge Nike Nylander eller Anna Hedenmo en match i bristande objektivitet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är väl dessutom andra gången Khodarenko gör kontroversiella uttalanden i TV?

Han har någon slags frikort/roll att säga (nästan) sanningen.

Och jag undrar om det inte är för att bunkerdvärgen putler nu måste förse köttkvarnen med kött genom allmän mobilisering, något som tar kriget in i medvetandet hos allmänheten i städerna som hittils inte har drabbats.

putte-fnask har ju uteslutande hittils kört med bondeoffer, så inga lik har transporterats hem till moskva och StPietr, men när pojkar från städerna börjar då fungerar inte medialögner längre.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag spår en lysande karriär för programledaren i tex Agenda, skulle till och med ge Nike Nylander eller Anna Hedenmo en match i bristande objektivitet.
Ja, utseendemässigt är hon ju en fullblodspsykopat.
Ja, jag vet att man inte ska döma folk efter utseende, men redan innan hon öppnade munnen förstod jag att den där kvinnan saknade normal mänsklighet ända in i själen, om hon har en...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, utseendemässigt är hon ju en fullblodspsykopat.
Ja, jag vet att man inte ska döma folk efter utseende, men redan innan hon öppnade munnen förstod jag att den där kvinnan saknade normal mänsklighet ända in i själen, om hon har en...
Jag känner ingen skillnad på henne jämfört med när Agenda har en regimkritiker på plats.

Gick de ut och tog avstånd mot åsiktsbrotten efteråt eller är det lite magstarkt till och med i Sovjetunionen?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag känner ingen skillnad på henne jämfört med när Agenda har en regimkritiker på plats.

Gick de ut och tog avstånd mot åsiktsbrotten efteråt eller är det lite magstarkt till och med i Sovjetunionen?
Hon slår ju till och med Strandhälls psykopatblick.

Ingenting går "Live" i rysk TV, inte ens segerparaden, dom valde att släppa fram det där.
Jag tror att det är hans roll.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Ja, utseendemässigt är hon ju en fullblodspsykopat.
Ja, jag vet att man inte ska döma folk efter utseende, men redan innan hon öppnade munnen förstod jag att den där kvinnan saknade normal mänsklighet ända in i själen, om hon har en...
Ja jösses! Ibland kan man omedelbart få den känslan av en persons utseende, kroppspråk, minspel eller vad det nu kan vara. Undermedvetet sätts alla varningsklockor på. Hon hade verkligen hela registret av läskighet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja jösses! Ibland kan man omedelbart få den känslan av en persons utseende, kroppspråk, minspel eller vad det nu kan vara. Undermedvetet sätts alla varningsklockor på. Hon hade verkligen hela registret av läskighet.
Morticia Addams var ju rena förskolefröken jämfört med den där...

En riktig kaninkokerska
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är klart man får om soldaterna ifråga begått brott som renderar dödsstraff. Man kan omöjligt bli immun mot dödsstraff för att man är en soldat som gett upp.

Samtidigt spelar det mindre roll. Vad ska de göra? Stämma Putin vid domstol? Har inte funkat hittills.

Hela rasket är ändå ett spel för gallerierna. Jag gissar på att Putin gör det som krävs för att han, med ”lagliga” medel, kan avrätta fångar. Det kan ge honom en fördel i framtida förhandlingar att ha gisslan under dödshot. Putin har hela världen mot sig, allt går skit för honom och han kommer ta varje chans han får. Etik, moral, sanningen och lagar är borta sedan länge.
Jag är bara förvånad över att de gör det så omständigt för sig.
Skadade fångar åker till ryskt militärsjukhus?
Jag hade räknat med att de bara "dött av sina skador" på sin raport och varit borta.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag är bara förvånad över att de gör det så omständigt för sig.
Skadade fångar åker till ryskt militärsjukhus?
Jag hade räknat med att de bara "dött av sina skador" på sin raport och varit borta.
Dom måste uppvisa någon form av mänsklighet framför kamerorna, dom dör på sjukhusen sen...

Dom hade väl frikostigt amputerat hela armar och ben på dom som hade små skador vid ett annat militärsjukhus
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Dom måste uppvisa någon form av mänsklighet framför kamerorna, dom dör på sjukhusen sen...

Dom hade väl frikostigt amputerat hela armar och ben på dom som hade små skador vid ett annat militärsjukhus
Fältskären känns in om den passar perfekt i Rysslands armé
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Dom måste uppvisa någon form av mänsklighet framför kamerorna, dom dör på sjukhusen sen...

Dom hade väl frikostigt amputerat hela armar och ben på dom som hade små skador vid ett annat militärsjukhus

Det känns som att en del anklagelser här är både spektakulära och långtgående. Går de också att underbygga dessa massavrättningar?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Ukrainska krigsfångar förs till sjukhus för att sedan avrättas? Mycket möjligt, men som någon sade: extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis.
Jag tror att ganska många uppfattar det som ordinära påståenden efter de senaste månaderna så då räcker det med ordinära bevis och rimliga antaganden.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det känns som att en del anklagelser här är både spektakulära och långtgående. Går de också att underbygga dessa massavrättningar?
Jag sa aldrig massavrättningar, jag sa att dom dör sedan på ryska sjukhus

Vi kan kalla det "medvetet dålig vård" om du vill
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top