Köp av mc, tips tack.

Gladius var rolig men jag gillar högvarviga street fighters så fall. Gladius är som en V8 men jag vill ha en lambo mc ni förstår
 
Efter en säsong med en motor som måste varvas till 12000 rpm för att röra på sig kommer du att längta tillbaka till din Suzuki; 650-twinen är annars allmänt känd som en av de trevligaste hojmotorerna i klassen då den har så bra effektkurva och trevlig karaktär.

Yamaha FZ6 finns ju också om man nu vill ha höga varv.

Lambo vete fåglarna, då måste man nog leta i det lite muskligare segmentet.
 
Varv kan vara kul! Icke att förglömma Suzuki GSR 600, strålande hoj med en riktigt häftig effekttkick vid 9000 varv.
 
Gladius var rolig men jag gillar högvarviga street fighters så fall. Gladius är som en V8 men jag vill ha en lambo mc ni förstår
Varva är kanske kul på bana men på gatan....? Well smaken är olika men vill du ha mos i botten och varva satan kanske du skulle satsa på en liter rad4?
 
är det mycket 4300mil på en Yamaha XJ6 2011? Inget servicehäfte eller någon info om ventiljusteringar. När bör man gjort dem så fall?
 
är det mycket 4300mil på en Yamaha XJ6 2011? Inget servicehäfte eller någon info om ventiljusteringar. När bör man gjort dem så fall?

Det är en trött hoj i sammanhanget. Mjuk och fin på många sätt men inte alls det du verkar vara ute efter…

Bra brukshoj är det däremot. Milen, tja, du får nog svårt att hitta en XJ6 som är utsliten… effektuttaget medger troligen åtminstone 20.000 mil utan större service. Mil är sällan problem för en hoj oavsett, till och med räsertjejhundrorna som varvar 15000 rpm går ju som nya när de gått 5000 mil.
 
Det är en trött hoj i sammanhanget. Mjuk och fin på många sätt men inte alls det du verkar vara ute efter…

Bra brukshoj är det däremot. Milen, tja, du får nog svårt att hitta en XJ6 som är utsliten… effektuttaget medger troligen åtminstone 20.000 mil utan större service. Mil är sällan problem för en hoj oavsett, till och med räsertjejhundrorna som varvar 15000 rpm går ju som nya när de gått 5000 mil.
så du menar att 4300mil på en Yamaha XJ6 2011 är inte alls så mycket? Problemet är att han som har den har inte servicehäftet och oljan byttes för 150 mil sedan
 
så du menar att 4300mil på en Yamaha XJ6 2011 är inte alls så mycket? Problemet är att han som har den har inte servicehäftet och oljan byttes för 150 mil sedan

Glöm xj6, inte att jämföra med tex cb600fa eller street triple etc


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Det är en trött hoj i sammanhanget. Mjuk och fin på många sätt men inte alls det du verkar vara ute efter…

Bra brukshoj är det däremot. Milen, tja, du får nog svårt att hitta en XJ6 som är utsliten… effektuttaget medger troligen åtminstone 20.000 mil utan större service. Mil är sällan problem för en hoj oavsett, till och med räsertjejhundrorna som varvar 15000 rpm går ju som nya när de gått 5000 mil.
men menar du att milen är inget jag bör vara rädd för eller? Självklart så byter jag filter olja det första jag gör om jag köper den
 

Honda CB 600 FA Hornet eller Yamaha XJ6 2011? Vad tycker ni?​

 
är det mycket 4300mil på en Yamaha XJ6 2011? Inget servicehäfte eller någon info om ventiljusteringar. När bör man gjort dem så fall?
XJ6? Skulle du inte ha en Lambo-hoj...?

På en 11 år gammal hoj är skicket generellt viktigare än miltalet. Har den misskötts kan 1000 mil vara mkt. Men visst, om du tvekar kring miltal och brist på servicebok så kommer andra också att göra det den dag du säljer -och då ska det avspeglas i priset.
 
XJ6? Skulle du inte ha en Lambo-hoj...?

På en 11 år gammal hoj är skicket generellt viktigare än miltalet. Har den misskötts kan 1000 mil vara mkt. Men visst, om du tvekar kring miltal och brist på servicebok så kommer andra också att göra det den dag du säljer -och då ska det avspeglas i priset.

Honda Powersports CB600F Hornet 102hk, 2009

Vad säger du om denna då? Vilka av dem två skulle du föredra?​

 
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top