Har start bekymmer med min zx9r jag köpte i vintras. Vet inte mkt om den. Ägaren hade startat den innan jag kom till platsen. Den var igång länge så borde tömt förgasarna om den inte fick mer bensin.
Hade svårt att få igång den för en månad sen men det gick, då fick den gå på tomgång en stund bara.
Nu får jag inte igång den. Har plockat av förgasarna rengjort munstycke. Kan ha varit lite bränsle i 4 förgasaren. Hade ingen tändstiftnyckel som passade så monterade ihop med ny bränsle och försökte igen utan resultat.
Har nu tagit ur tändstiften, kändes knappt dragna. Den ger gnista på alla 4 stift.
Inget bränsle i 4 förgasaren.
Nu pumpar inte bränslepumpen vid startförsök. 12.1v på batteri som ger 10.5v när startmotor går med tändstiften ur och 7.9v till pumpen. Tar jag separata trådar rakt på batteri så pumpar den och ger ifrån sig högt ljud.
Skall det vara full spänningen till pumpen eller skall det vara ett spänningsfall efter pumprelät?
Vad är nästa steg?, nytt relä till pumpen eller hur går jag vidare.
Hade svårt att få igång den för en månad sen men det gick, då fick den gå på tomgång en stund bara.
Nu får jag inte igång den. Har plockat av förgasarna rengjort munstycke. Kan ha varit lite bränsle i 4 förgasaren. Hade ingen tändstiftnyckel som passade så monterade ihop med ny bränsle och försökte igen utan resultat.
Har nu tagit ur tändstiften, kändes knappt dragna. Den ger gnista på alla 4 stift.
Inget bränsle i 4 förgasaren.
Nu pumpar inte bränslepumpen vid startförsök. 12.1v på batteri som ger 10.5v när startmotor går med tändstiften ur och 7.9v till pumpen. Tar jag separata trådar rakt på batteri så pumpar den och ger ifrån sig högt ljud.
Skall det vara full spänningen till pumpen eller skall det vara ett spänningsfall efter pumprelät?
Vad är nästa steg?, nytt relä till pumpen eller hur går jag vidare.