Sverige idag..

Vilka beteenden rent konkret är det då hos exempelvis Löfvén (som nämns hela tiden) som gör att ni anser att de förtjänar detta förakt?

Ju fler som sprider förakt desto större chans att någon snedtänder och tror sig företräda en stor sak och göra en välgärning typ Breivik eller Mihajlovic. Man måste ju inse den mekanismen också, eller?

Det är vanliga människor som är politiker och självklart har de liksom alla vi andra både förtjänster och fel, skillnaden är att vi andra inte får drev efter oss på sociala medier och tvingas leva med personskydd pga en massa idioter som sporrad av det allmänna föraktet är beredda till nästan vad som helst.

Man behöver inte sympatisera med deras politiska åsikter men de förtjänar faktiskt respekt för sitt engagemang. Många verkar tro att minister är något man blir av en slump för att man råkar känna rätt människor men rätt ofta handlar det snarare om att du gjort det politiska fotjobbet under ganska lång tid och ibland blir man det pga yrkeskompetens eller förmåga att kommunicera så det går genom rutan.

I alla händelser så är det betecknande att man klagar på ministrars löner men utelämnar helt att vi har ett kungahus som försörjs med ofantligt mycket större summor enkom för att hålla enfaldiga damtidningsläsare på gott humör. Det borde man som skattebetalare uppröras betydligt mer av. Eller att ägaren av Engelska skolan cashar ut en halv miljard av skattemedel rakt ned i egen ficka. Osv. Där ligger de stora politiska ogärningarna som är betydligt bättre mottagare av förakt.
Men är du allvarlig?
Det är inte vanliga människor som är politiker. Det är mestadels en grupp människor som via olika former av konstgjord odling i ungdomsförbund och slika företeelser, kommit upp sig, helt utan anknytning till samhället de skall tjäna. Således blir dessa ”vanliga människor” en samling Marie Antoinettes, som kan instifta sina egna villkor och regler, som vitt skilda från sina uppdragsgivare. Allt från lönesättning, pensionsavtal, pendlingsavtal, skattelättnader (EU..), men framförallt helt riskfritt att fatta dåliga beslut.

Man msn ska inte lacka ur på dåliga företrädare som är till synes korrupta i sitt beteende, för risken är att nån dåre snedtänder?
Nä, medicinen är att göra rätt för sitt ämbete. Där börjar resan.

Sen avslutar du med blandat för 5kr iom ”vinster i välfärden ”. Ja det såklart skattepengar som styr hur bra landet leds. Precis som alla de tusentals miljarder som politikerna helt ovillkorat skickat till skurkstaters ledare i form av bistånd.

Mhmm. Om vi bara fått in ännu mer skatt från de som uträttar ett arbete, då, då hade vi uppnått maximalt med glädje. Ja jäklar, att jag inte tänkte på det. Ju mindre mitt arbete är värt….

Vad Löfven gjort? Ska vi börja med maktkåtheten framför allt, som gav sängkamraten MP och därmed en energipolitik som kommer placera Sverige från ”kan konkurrera i vissa områden” Till ”hoppas vi kan ha en en arbetslöshet under 15%”. Industriarbetare verkligen älskar att bli skörtade av “ sitt ” parti. Hela Norrland lider i stort av ett långdraget självhat verkar det som…
Eller ska vi prata om allt ljug?
Om hur man valde bort svensk produktion till förmån för import? För ”miljöns skull”.
Om LSS? Om utförsäkringar (för handen på det röda hjärtat, det var ju ändå ingen hjärtefråga sett till ökningen).. Att skylla på alla andra, än sitt eget parti, för precis allt? Men det är ju bortom allt tvivel, idiotens morsa är alltid gravid eftersom det finns folk som köper allt, helt utan betänkligheter.

Lösningen är enkel. Ta bort förmånerna. För varje rad av valfläsk som man ”råkar” förhandla bort, till förmån för att lyfta lön runt grötbordet, avdrag på arvode. Du vet, lite som att man inte betalar för en produkt/tjänst som inte håller måttet.

Ja, jag föraktar genuint oärliga människor. Det gör jag och det vidhåller jag är ett sundhetstecken. Inte betuttad av klägget som kindpussas och är allmänt tillgjorda, för att dessutom leva på min utslitna kropp.

Last edited:
Ni minns läraren som fick sparken för att hon inte kallade flickan hen. Måste vara när man pratar om henne i tredje person för man använder namn när man tilltalar någon. Ett krav från barnet samt föräldrarna. Nu får hon 150000:- i skadestånd :näsblod Vilket trams och sjukt högt belopp.

Hon ÄR flicka men det är ok om hon identifierar sig som något annat. Förvånar mig inte det minsta om hennes flummiga föräldrar har påverkat henne.

Last edited:
Hon ÄR flicka men det är ok om hon identifierar sig som något annat
Ungefär som Vitryssland och Belarus, en strandad överlevare från forna Sovjet. En toddler med två X-kromosomer brukar normalt kallas för ett barn av kvinnligt kön. Själv skulle jag sagt "denne någon" istället för hen. Undras hur mycket det kan vara värt?:unsure:

Ni minns läraren som fick sparken för att hon inte kallade flickan hen. Måste vara när man pratar om henne i tredje person för man använder namn när man tilltalar någon. Ett krav från barnet samt föräldrarna. Nu får hon 150000:- i skadestånd :näsblod Vilket trams och sjukt högt belopp.

Hon ÄR flicka men det är ok om hon identifierar sig som något annat. Förvånar mig inte det minsta om hennes flummiga föräldrar har påverkat henne.

Undrar hur utfallet skulle blivit ifall läraren skulle ha kallat en manlig elev för hon? Knappast några 150000 i skadestånd?

Själv skulle jag sagt "denne någon" istället för hen. Undras hur mycket det kan vara värt?:unsure:
Fängelse som pappan i Kanada som vägrade kalla sin son för dotter?
Undrar hur utfallet skulle blivit ifall läraren skulle ha kallat en manlig elev för hon? Knappast några 150000 i skadestånd?
Inte ett korvöre förmodligen om man nu inte är ”HBTQ” och blir tilltalad med fel pronomen. Jag ser dock en möjlighet att tjäna pengar så funderar på hur jag bäst ska bli kränkt ✌?

Last edited:
Det här muslimska hatdrevet mot Sverige lär vara 10x större än vad som rapporterats givet att det nu börjar dyka upp pliktskyldiga små rapporter, självklart med ett stort mått av ursäktande och goda intentioners rasism.

SvD gör något halvhjärtat försök att fråga en frisör, som startade alltihop, om det inte var lite knasigt gjort.

Det här muslimska hatdrevet mot Sverige lär vara 10x större än vad som rapporterats givet att det nu börjar dyka upp pliktskyldiga små rapporter, självklart med ett stort mått av ursäktande och goda intentioners rasism.

SvD gör något halvhjärtat försök att fråga en frisör, som startade alltihop, om det inte var lite knasigt gjort.
Jag är inte säker på att jag är negativ till ett muslimskt hatdrev mot Sverige?'

Vad ska dom göra, flytta härifrån till något Muslimskt land med sharialagar så att dom får spöa sin fru dagligen utan att socialen tar dom 10 barnen?

Så länge dom inte självmordsbombar ihjäl oss så ser jag bara vinster med att dom tycker illa om Sverige

Jag är inte säker på att jag är negativ till ett muslimskt hatdrev mot Sverige?'

Vad ska dom göra, flytta härifrån till något Muslimskt land med sharialagar så att dom får spöa sin fru dagligen utan att socialen tar dom 10 barnen?

Så länge dom inte självmordsbombar ihjäl oss så ser jag bara vinster med att dom tycker illa om Sverige
Nej jag håller med, det är bra om vi har ett dåligt rykte i den delen av världen och det är bra att vi ser vad vi ställt till med.

Så länge alla tjejer som någon gång har blivit kallad "svennehora" i den svenska skolan också får 150 000 kr så är jag för denna galna cirkus, annars emot :)

Vad pågår? Visst ja, valår.
Det tråkiga är att många väljare tror på detta, vem skall S förhandla med? Finns det risk att MP stoppar detta tror ni?

Hade också varit beyond intressant att höra en sosses syn på detta, varför det var dåligt när SD föreslog det men bra nu, det är så kräkframkallande att de som ser problem tidigt blir uthängda och misstänkliggjorda, rent av förföljda, men nu ska den här semi-kriminella personen få stå och breda ut sig.

Jag får inte ihop att folk inte är mer bekymrade över det övertydliga kappvänderiet.

0f4d741ef8dbdb49bb1a4171229d00b5.jpg

De kan väl börja med att utvisa de individer som redan har fått ett utvisningsbeslut innan de fyller på listan med fler namn.
Det ena utesluter inte det andra, men absolut är det dags att gå från ord till handling.

Skulle förresten inte Ljügemann chartra plan och tvångsdeportera 80,000 illegala migranter? Eller var det under någon feberyra då han ville bli mer Trumpsk måntro?

Vi ska förvisso inte glömma bort nu, att på svenska betyder inte att utvisas att man faktiskt utvisas.
Att utvisas på svenska betyder att man döms till utvisning.
Det har absolut ingenting med att göra huruvida man senare faktiskt utvisas eller inte. Det är två helt olika processer.

Bästa exemplet är Gävle-imamen (ni vet han vars son knullade med journalisten på regimens radio som var satt att granska just imamen), jag hann inte ens läsa pushnotis #1 (att han dömdes till utvisning) innan pushnotis #2 kom, att han var släppt fri.

Only in Sweden.

Se gärna Tobias Anderssons fråga till Stefan Löfven när han anade att Löfvens oerhörda givmildhet med våra skattepengar till bland annat FN kanske kommer att gynna honom efter avgång. Så löjligt att Löfven knappt besvara frågan. Inga planer alls hade han :lol ..och nu ett par månader senare sitter han med toppjobb i FN.

Nu undrar jag om Löfven verkligen själv med parti bestämde bidragens storlek?
Jag vet att tex de 150 miljarder som lovades till EU röstades igenom. Vad FN fått känner jag inte till.

Tycker egentligen inte om kanaler som dessa då de ofta presenterar på ett löjligt sätt som sänker trovärdigheten även om de har rätt. Man ska kanske inte döma dem för det som media dömer Flashback, flashbackifierar allt och alla som total osanning. De få gånger jag gått in på Flashback för att läsa om en specifik händelse har det presenterats riktiga källor som domstolsbeslut.

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back