Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Visst är det så och du har rätt i mycket men vi kan väl iallafall försöka? Om vi inte gör något så kommer vi som älskar bilar, motorcyklar och motorer att bli helt överkörda av miljömaffian och av de mindre bemedlade som tror på att vi skulle göra någon skillnad på själva miljön. Det kommer vi inte att göra, men genom att agera istället för att reagera så kan vi leda arbetet och skaffa oss fördelar jämfört med de som inte gör nånting.Nej, vi håller inte på att såga av någon gren med privat konsumtion och förbränning av fossilbränslen.
Vi ska hjärntvättas att tro att så är fallet. Så länge vårat generella konsumtionsmönster inriktat mot "slit och släng" varar och så länge all världens affärsverksamhet bygger på tillväxt så kan vi omöjligt vara miljövänliga på riktigt och då kommer ditt och mitt val av bil, hoj och snöskoter inte ens att göra skillnad i marginalen på en fis i rymden...
Att alla svenskar medelst politiska styrmedel tvingas att svälja den stora elbilsbluffen kommer inte heller att göra någon som helst skillnad i slutändan. Tråden har redan diskuterat hur länge till våra gamla fossilbrännare kommer att användas i någon suspekt öststat och miljövänligheten i brytandet av vissa metaller som kommer att behövas till våra elfordon är allt annat än deklarerad som miljövänlig.
Alla svenskar skaffar elbil och elhoj...och fortsätter att beställa saker på ebay som skickas från Kina...och äter mat producerad i Thailand eller Sydamerika...Jo tjena...
Att en elhoj möjligtvis har lägre ljudnivå och att man därigenom räddar ett antal banor kan vara en poäng, men baserat på egna erfarenheter tror jag faktiskt inte att så blir fallet. De som klagar över ljudnivån stör sig knappast på själva ljudnivån, utan snarare på själva hojens närvaro och det faktum att någon annan har roligt. Dessa människor är en rörelse som ständigt flyttar fram sina positioner och sanna mina ord - den dag fyrtaktsstånkan tystnar så kommer kedjeljudet obönhörligen att bli ett enormt problem som genererar nya, låga bullerkrav och hot om stängda banor.
Att svenskarna byter till elbilar spelar ingen som helst roll för miljön men jag tror att det har betydelse på ett politiskt plan...
Det är som med Brexit, att man går ur en organisation innebär ju i praktiken att man blir helt efter och kan inte göra nånting. Förändringar sker inifrån och då måste man vara med på tåget... Det tror jag iallafall