Det är just dem jag refererar till när jag skriver "beslutsfattare" - det trodde jag i min enfald var ganska självklart.Det är ju inte ”beslutsfattarna” som bestämmer var vindkraftverken ska stå, det är ju de enskilda bolagen/fastighetsägarna/intressenterna som avgör det. Sen är det förstås upp till tjänstemän på länstyrelser och kommuner att godkänna ansökningarna, men det är liksom inte någon hemlig konspiration mot vindkraft just runt sthlm. Då har man ju verkligen tagit på sig foliehatten och grävt ner sig i anti-MP-hålet lite väl långt…
Vi har för övrigt tre vindkraftverk inom synhåll från sommarstugan i skärgården men de stör mindre än de gigantiska kryssningsfartygen som åker förbi allt som oftast.
Jag skriver inget om konspirationer, och när jag läser om mitt inlägg så har jag svårt att se hur du kan tolka det så - men du kanske menade rent allmänt. Kände väl bara att jag får kommentera det när du citerar mig. Jag är inte så pigg på att få foliehattstämpel, även om det bara är på internet och det spelar noll roll.