Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Börjar bli ett fint garage för grusunderhållande perjul en gris och en Kawasakisprättare är aldrig fel :tummenupp
 
Lite dålig skärpa på bilden, men det verkar som att den ser ut att vara i bra skick! :)
Lite pyssel behöver den. Men verkar inte levt ett speciellt hårt liv :). KLX650, -93.
Har ju haft en KLR tidigare. Men på den här modellen slipper man balansaxelkedjan, och till den presumtiva tillhörande problem med spännaren.
 
Jag köpte en Ducati för ett tag sen, levererades i vit skåpbil i söndags. Frakten från Spanien var dubbelt så dyr som moppen men det var det värt.
View attachment 465540
View attachment 465541

:tummenupp Jag var på väg att köpa en Ducati 55/e med 4t motor för några år sedan, den stod i en av våra nordligaste kommuner utannonserad med en beskrivning att man trodde den var körbar.

Väl på plats så kan skrotnissetomten till säljare inte starta den, först saknas det bensin, när han insett att jag inte köper grisen i säcken så lyckas han hitta lite bränsle men den starta inte. Han börjar det vanliga svamlet om förgasarjusteringar och tändstift men moppen gav gnista och hostar inte ens trots en sup bensin.
Dessutom känns kompressionen obefintlig.

En pensionerad skrotnisse, uppenbarligen väldigt snål av hans verktyg att döma, som gillade gamla och fordon som inte fixar en förgasarrengöring på en moped? Eller fila ett par brytarspetsar? Nej, gubben ville nog sälja bort nåt han visste behövde renovering.

Och till råga på allt börjar han sen prata om att andra har bjudit mer för moppen än utannonserat och eftersom den inte startade så skulle jag få köpa den billigare än de buden men ändå mer än utannonserat pris...

Så det blev ingen Ducati till min samling.
 
Last edited:
:tummenupp Jag var på väg att köpa en Ducati 55/e med 4t motor för några år sedan, den stod i en av våra nordligaste kommuner utannonserad med en beskrivning att man trodde den var körbar.

Väl på plats så kan skrotnissetomten till säljare inte starta den, först saknas det bensin, när han insett att jag inte köper grisen i säcken så lyckas han hitta lite bränsle men den starta inte. Han börjar det vanliga svamlet om förgasarjusteringar och tändstift men moppen gav gnista och hostar inte ens trots en sup bensin.
Dessutom känns kompressionen obefintlig.

En pensionerad skrotnisse, uppenbarligen väldigt snål av hans verktyg att döma, som gillade gamla och fordon som inte fixar en förgasarrengöring på en moped? Eller fila ett par brytarspetsar? Nej, gubben ville nog sälja bort nåt han visste behövde renovering.

Och till råga på allt börjar han sen prata om att andra har bjudit mer för moppen än utannonserat och eftersom den inte startade så skulle jag få köpa den billigare än de buden men ändå mer än utannonserat pris...

Så det blev ingen Ducati till min samling.
Det var en cucciolo jag var på jakt efter först, innan jag ens visste att denna modell existerade. Det finns en 65cc cucciolo motor på Wallapop för 300eur, med ny kolv. De ska enligt uppgift toppa 80 knyck, så köp och sätt i ett annat chassi bara - är motorn ducati så är moppen ducati?
 
Det var en cucciolo jag var på jakt efter först, innan jag ens visste att denna modell existerade. Det finns en 65cc cucciolo motor på Wallapop för 300eur, med ny kolv. De ska enligt uppgift toppa 80 knyck, så köp och sätt i ett annat chassi bara - är motorn ducati så är moppen ducati?

Nu när jag söker på Cucciolo så inser jag ju att det inte var en 55/e gubben hade utan en Cucciolo, den med cykelramen typ damcykel.
Jag tror gubben pratade om 40-50 km/h men den var ju säkert sopslut redan då han körde det med den.
 
Köpte en Sachs Madass 125 igår av en gammal kollega som har kört 8mil med den sen han köpte den ny 2007 och sen har den stått under en filt i hans garage
febbfd174ad53db0daf58db16a1a6ed9.jpg

719e36a33668b51b5d4d61796cea21c2.jpg
 
:tummenupp Jäkla frän design på dom men man kunde ju önska mer motor.

Ja motorn lämnar ju lite att önska, men det finns rätt mycket delar till dom


Bigbore kit till 141cc som ger den 15hk istället för 9hk original
 
Ja motorn lämnar ju lite att önska, men det finns rätt mycket delar till dom


Bigbore kit till 141cc som ger den 15hk istället för 9hk original

Jag skulle nog vilja ha 30-50 hk i den, men va sjutton det händer ju att jag kör moped på några få hk ibland någon fin sommardag och jämfört med det är ju madass rena raketen.
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top