Dagens Blocket! (mc-relaterat)

China Shit.

Lite roligt att de skriver "KOMMER CA 28 MIL MED FULL LADDNING ENLIGT FABRIK"
Kollar man på Ali Baba på samma hoj så skriver fabriken "Standard range: 80-140km"
:unsure:
Då kommer man 6 mil i verkligheten. Sura och slöa mil!

Man undrar faktiskt vart hojarna tar vägen. Många 80-talare med klassikerambitioner försvinner snabbt från Blocket, men man ser dem aldrig på vägarna. Under en 15-mils biltur i helgen mötte jag tre hojar, alla sport-/ sporttourer av senare datum, och så brukar det oftast se ut. Undrar hur många hojar som hamnar i garage och mest beskådas av sin belåtna ägare utan att egentligen tas ut på vägarna.
Jag kör iaf med mina 80-talare minst en gång per vecka. :kär

Men det är iofs väldigt sällan man ser någon annan 80-talshoj, när man är ute o kör….

Min 80-talare gick till besiktningen och hem igen, totalt 6km.
Måste ut på en runda och köra upp soppan i tanken innan vintern.
I o f s så gick 90-talaren inte en enda meter i år :-(
Bara 2000-talarna som gått ordentligt. Kanske dags att göra av med någon. :eek:

Om dom inte kan stava, så hur fan är då resten ihopsatt....jösses!!!!
Det där är det klassiska kinasättet att lura folk och samtidigt inte bli stämda från någon.
Det där är en riktig skithoj som ser frän ut.
Firman som säljer den verkar inte gå så bra heller, kan bero på hur de marknadsför sina fordon.

Det där är det klassiska kinasättet att lura folk och samtidigt inte bli stämda från någon.
Det där är en riktig skithoj som ser frän ut.
Firman som säljer den verkar inte gå så bra heller, kan bero på hur de marknadsför sina fordon.
Du menar på samma sätt som de "CE"-stämplar sin elektronik för att vi ska tro att de uppfyller någon form av säkerhetsnorm? Att deras "CE" i själva verket står för "China Export" är det få som observerar.

Ja, hi hi.
Kan ingen prova att beställa från typ Kina direkt.
Med tanke på det här så kan det ju bli en kul videokanal i alla fall :)

Du menar på samma sätt som de "CE"-stämplar sin elektronik för att vi ska tro att de uppfyller någon form av säkerhetsnorm? Att deras "CE" i själva verket står för "China Export" är det få som observerar.
CE-märkning är något av det mest korkade påfund jag känner till. En märkning tillverkaren sätter dit för att visa att han själv anser att den uppfyller "för produkten relevanta krav". Det är först vid en marknadskontroll man behöver kunna visa varför man tror att det är bra skit man säljer.

Det är ungefär som kunder som kräver att man bifogar ett CoC när man säljer nåt, dvs ett intyg som talar om att man anser att man har skickat det de har beställt.

CE-märkning är något av det mest korkade påfund jag känner till. En märkning tillverkaren sätter dit för att visa att han själv anser att den uppfyller "för produkten relevanta krav". Det är först vid en marknadskontroll man behöver kunna visa varför man tror att det är bra skit man säljer.

Det är ungefär som kunder som kräver att man bifogar ett CoC när man säljer nåt, dvs ett intyg som talar om att man anser att man har skickat det de har beställt.
Är ju ungefär samma som egenkontroll på entreprenader. Det är bara att fylla i dokumentet. Ingen kollar förrän något gått fel, och då är det ju försent ändå.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back