Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Svamlandet om effekt, att det skulle vara thunderacemotorn mm är förvisso underhållande.

"markbromsningsbegrepp" Något för SMC?

Upphängningen av framhjulet ger precis som på BMW-s Telelever (och i viss mån också Hossack-gaffeln i K1200/1300/1600 och senaste GoldWin) bland annat den geometriska egenskapen att bromsning inte komprimerar gaffeln utan man har i princip full fjädringsväg även under maxbroms, något som ger extremt stora fördelar för väggreppet, särskilt på ojämna underlag. Har man inte provat själv så tror man inte att det är sant - och det är ju därför som BMW också framhärdar med denna konstruktion trots kompromisserna i form av sämre återkoppling i styret, kräver i princip boxermotor (dock ej Hossack) osv.

Yamahan är en udda kalashoj som jag tror kommer att betinga värden i framtiden - inte bara för att den är ”udda” (typ turbohojarna från 1982-1984) utan på grund av själva teknikorgien.

Upphängningen av framhjulet ger precis som på BMW-s Telelever (och i viss mån också Hossack-gaffeln i K1200/1300/1600 och senaste GoldWin) bland annat den geometriska egenskapen att bromsning inte komprimerar gaffeln utan man har i princip full fjädringsväg även under maxbroms, något som ger extremt stora fördelar för väggreppet, särskilt på ojämna underlag. Har man inte provat själv så tror man inte att det är sant - och det är ju därför som BMW också framhärdar med denna konstruktion trots kompromisserna i form av sämre återkoppling i styret, kräver i princip boxermotor (dock ej Hossack) osv.

Yamahan är en udda kalashoj som jag tror kommer att betinga värden i framtiden - inte bara för att den är ”udda” (typ turbohojarna från 1982-1984) utan på grund av själva teknikorgien.
Jag har varit sugen på en rätt länge, men inte tillräckligt för att skaffa en. Finns inte många andra fabrikshojar med navstyrning.

Markbromsningsbegrepp :va det låter som när man körde gamla militär-Jawa och sista lösningen/livlinan för att få stopp var att dunka ner järnspettet till fotpinne i gruset/snön när de låsningsfria bromsarna inte räckte till.
Stanna jordrotationen, månne? Som Chuck Norris; "He's not doing push ups, he's pressing the world down."
Rotvälskan i annonsen är ju i klass med "linjeförskjutning".

Jo, är bekant med modellen och har kört en del med en mc-mek som hade en. Moppeböjarna ser för kul ut men där är bra botten i den.
Haft 2 st R1200R. En -11 och en -15. Ironiskt nog kvaddade jag -11an pga framhjulssläpp. Den andra led av frossa i drivlinan som de aldrig kom tillrätta med. Skräp.

Det kommer ut många såna i Stockholm också, men det är bara mer personer där som sitter med bevakningar på Blocket på den modellen än då samma modell kommer ut i Bastuträsk
Seriös fråga på det ämnet - har bevakning på ett gäng saker på blocket men har missat flera då bevakningen innebär att jag får mail EN gång per dag om ngt poppar upp som jag bevakar.
Det betyder att om en hoj jag spanar efter dyker upp på fm så kommer mailet kanske först dagen efter och då är (såklart) objektet sålt för länge sedan!
Min fråga är således - går det att få bevakning som utlöser per omgående på blocket?
Jag har inte lyckats hitta ngt sådant...
:unsure:

Seriös fråga på det ämnet - har bevakning på ett gäng saker på blocket men har missat flera då bevakningen innebär att jag får mail EN gång per dag om ngt poppar upp som jag bevakar.
Det betyder att om en hoj jag spanar efter dyker upp på fm så kommer mailet kanske först dagen efter och då är (såklart) objektet sålt för länge sedan!
Min fråga är således - går det att få bevakning som utlöser per omgående på blocket?
Jag har inte lyckats hitta ngt sådant...
:unsure:

Ja tanken är ju att bevakningarna på Blocket ska komma upp på direkten som push-notiser , men det fungerar väldigt dåligt, ibland kan det plinga till i mobilen 10min efter att objektet har kommit ut och ibland 2tim efteråt, vilket får till följd att det är oftast redan sålt innan man hinner kolla på det

Jag får bara mail från blocket en gång om dagen, och då är det ju för sent.
För den som kan borde det inte vara allt för svårt att programmera en funktion som bevakar vissa sökord på blocket.

Jag får bara mail från blocket en gång om dagen, och då är det ju för sent.
För den som kan borde det inte vara allt för svårt att programmera en funktion som bevakar vissa sökord på blocket.
Se det som räddningen istället.
Annars skulle man ju stå där vid griffeltavlan, tillsammans med ekonomerna från Lyxfällan, som säger:
"- Jaha...hur tänkte du här då?" :)

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...