Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Verkar som alla gamla R1or har +200 hästar nu. Sjukt prisvärda om de är vassare än 2021 års modeller.
Själv gissar jag att klientelet helt enkelt blivit mer lågbegåvade med tiden...?

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha R1 200hk+ https://www.blocket.se/vi/97635497.htm
Även med motorbytet inräknat så torde den i bästa fall ligga på 165-170 hästar.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Ort
Lindome
Hoj
Bonneville
De flesta tar ju foto på alldeles för långt avstånd så att man svårligen ser skicket. Då föredrar jag nog så här där några kanter trillat bort.
Jag tänker att om jag försöker hala in 70 lax så anstränger jag mig både i text och bild så att det verkar som att jag har något värt de pengarna att sälja. Då väljer jag varken beskurna foton i hipsterkvadratformat (tror iaf inte de är tagna med en 6x6 Hasselbladare) eller landskapsvyer med extrem vidvinkel. Kanske flyttar undan gårdens andra fordon innan jag tar bilderna. Och kanske dessutom utnyttjar att man får lägga in fler än tre bilder på blocket.
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Denna är ju prisvärd!

Årsmodell 2010 och har bara rullat 4200mil. Man skulle iofs kunna lägga till 25000kr och få en sprillans ny istället...

I princip identiskt med priset som jag själv gav för min för en handfull år sedan, med samma milantal och garanti.

Borde ha behållit den m ao.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
I princip identiskt med priset som jag själv gav för min för en handfull år sedan, med samma milantal och garanti.

Borde ha behållit den m ao.
Varför skulle du ha behållit den?
En "investering" med 0% i avkastning?
Funderar bara på alla dessa som verkar ångra att man sålt en hoj, bara för att....varför?
 

Oktanhalt

Sporthojsnörd
Gick med
18 Oct 2016
Ort
Skogen
Hoj
Suka
Varför skulle du ha behållit den?
En "investering" med 0% i avkastning?
Funderar bara på alla dessa som verkar ångra att man sålt en hoj, bara för att....varför?

Det var inte sådär jääättteallvarligt menat utan mer ett sätt att visa på att just det exemplaret kanske inte var det allra mest prisvärda.

Inte för att plus minus noll i fordonsaffärer är sådär fruktansvärt illa det heller, förstås :hej
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Såna här priser ser man aldrig i Stockholm:
Freewind, nybes, nyservad, 4000mil för 9000kr.
Kan en förutsätta att hen är mobil och att det funkar att lämna kommungränsen?

Då finns precis samma pris, även i Stockholm.
Ring, bestäm möte i Skaraborg, åk ner och hämta. Det tar dig fyra timmar enkel väg till Skara.
Det är inte en annan galax, eller ens en annan värld. Det är ett par timmar i bil.
Seså, sätt fart, så har du något att roa dig med i helgen.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Kan en förutsätta att hen är mobil och att det funkar att lämna kommungränsen?

Då finns precis samma pris, även i Stockholm.
Ring, bestäm möte i Skaraborg, åk ner och hämta. Det tar dig fyra timmar enkel väg till Skara.
Det är inte en annan galax, eller ens en annan värld. Det är ett par timmar i bil.
Seså, sätt fart, så har du något att roa dig med i helgen.
Det tar fyra timmar bara att få fram en bil med dragkrok och ett släp. Sen att ligga i 80km/t 40 mil, de blir snarare 10 timmar t/r. Och sen när man kommer dit är den såld/hojen låter som en slåttermaskin.
Men jag har en flaska whisky att roa mig med i helgen, i väntan på att rätt hoj dyker upp på Blocket.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Jodå, men de ligger inte ute så länge som i andra delar av landet.
Skoja inte. Försökte just köpa en Suzuki GP 125 som skulle bli sällskap åt den jag redan har, men jag var tyvärr för sent ute. 6 timmar efter att annonsen kom ut var den såld. Hade det varit i Luleå hade den legat kvar i veckor.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top