Det är en Kawasaki, dom rasar inte
"Det var ju Kawasakihandlaren som servade den." - den blev säkert bra servad ändå, dom har ju erfarenhet av sådant så du behöver säkert inte bli orolig. Bara jag som nojjar ibland.
? .. och igår kväll körde jag Alby - Dalarö (via Rosenhill och Västerhaninge) - till Muskö på gamla Nynäsvägen - och sen hem igen i nog .. 6-8 *C. Jag kom hem stelfrusen, kände hur andningen var trög (corona!?), kunde knappt stiga av hojen hemma utanför garaget, stel i knän, rygg och ljumskar, gick som en zombi in i hissen, hälsade på en granne och skämdes, och in i varmduschen! AAAH!!!
Måste dessvärre erkänna att jag egentligen körde fel, jag skulle egentligen till Muskö för att hälsa på en kollegas sommarställe som funnits i hans familj sedan .. mycket länge. Jag var fast inställd på Muskö med tunneln och allt, så efter några km längs aningens finare hus och lummig natur tänkte jag ".. måste fråga om millitären möjligtvis tjänar lite för bra". Men när jag väl körde förbi skylten "Dalarö" slog det mig "Var tog tunneln vägen??" ... javisst, "MUSKÖ" så klart. Skymningen var över mig, men envis som jag är körde jag till Muskö, och inte på 73:an.
Och det var det värt, här har tiden stått stilla, t ex är "farmors dragspel". Stället är som ett museum, jag hade visat en bild på "farmors gitarr" också, men jag var orolig att den skulle falla i bitar om jag som lite som fotade den!