Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ännu roligare med en gatreggad hoj som gör det på 2,3 sekunder - och som låter - än så länge - så spar man in kostnaden för stereon. Långsvingen (reg.besiktat flyttgods) är möjligen till salu. Funkar perfa att impa vid korvkiosken på glina (two-step) och att köra SuperGasBike med. Tidigare dynad till 173 men toppen är lite mer öppnad numera.Men en familjebil som gör 0-100 på 3,4 sek är fanimig kul även om den är tyst. Det finns ju stereo.
Men om man tittar på serviceschemat för en hoj till, säg 10.000mil, så har jag aldrig sett någon som föreskriver byte av tex bromsslangar eller lager.
Det finns ordentligt med lobbying både från oljebolagen och elfordonsanhängarna. Jag tror det är viktigt att sålla infon man får och värdera den noga.
Jag servade en Triumph av 2017års modell i våras. På den skulle man enligt serviceschema byta bromsslangar. Rätt ofta dessutom!
Vi hade väl exempel på det högre upp i tråden också. Jag vill minnas att jag sett att både byte av bromsslangar och bränsleslangar ligger på 4 års intervall på de flesta bilar och motorcyklar jag haft. Jag minns också att det aldrig någonsin har varit gjort efter de intervallen heller, utan märkbara fel som kan härledas till detta uteblivna förebyggande underhåll.Jag servade en Triumph av 2017års modell i våras. På den skulle man enligt serviceschema byta bromsslangar. Rätt ofta dessutom!
Ta bort allt som har med motor, drivlina och bränslesystem att göra och det är väldigt lite kvar.
Visst, men hur mycket underhåll är det då under de första 10.000 milen? Räknat i tid/verkstadsdebitering.Jag vet inte riktigt vad du menar, för där anges ju bl.a. bromsvätska, hjullager, styrlager och framgaffel som kontrollpunkter, med årsintervall såväl som kilometerintervall.
Dessa finns rimligtvis kvar på elhojen, således är det bevisat att elhojen allt annat än underhållsfri…?
Att de anges som kontrollpunkter och inte som delar som obligatoriskt måste bytas betyder ju inte att man kan strunta i dem…?
På alla hojar jag ägt har det varit intervall på byte av bromsslangar, kylslangar mm.Visst, men hur mycket underhåll är det då under de första 10.000 milen? Räknat i tid/verkstadsdebitering.
Självklart finns det kontrollpunkter, även dagliga sådana.
Kan säga att jag fick läsa om dom raderna i service manualen några gånger innan jag fattade att det stod vad jag läste. Jag har aldrig stött på det förut.Säger inte emot dig, men jag har aldrig hittat något sådant.
![]()
Triumph Tiger 800 (2018-2019) Maintenance Schedule
Triumph Tiger 800 (2018+, including the XC and XR range) maintenance schedule and scheduled service intervals, including oil changes, spark plugs, etc.maintenanceschedule.net
Ta bort allt som har med motor, drivlina och bränslesystem att göra och det är väldigt lite kvar.
Det där går att fixa bort det med....Jag vet inte riktigt vad du menar, för där anges ju bl.a. bromsvätska, hjullager, styrlager och framgaffel som kontrollpunkter, med årsintervall såväl som kilometerintervall.
Dessa finns rimligtvis kvar på elhojen, således är det bevisat att elhojen allt annat än underhållsfri…?
Att de anges som kontrollpunkter och inte som delar som obligatoriskt måste bytas betyder ju inte att man kan strunta i dem…?

App, app, app!Nej för fan. Det är inte kul. Ljudet är en stor del av konsten och upplevelsen.
Men en familjebil som gör 0-100 på 3,4 sek är fanimig kul även om den är tyst. Det finns ju stereo.
Gör man detta på en SportHoj är det också kul men då...
Men banhojen ska få nya från Hel innan den rullar på bana.
Nu måste man inte göra som Triumph säger...Ja vafan är det egentligen med Triumph och bromsslangar...
Håller med om trevligt ljud, men kör man BMW boxer har man ju redan struntat i den saken lixom.![]()

|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |