Brittiska tråden

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag hittar ingen tråd som inte är modellspecifikt men jag tycker det behövs en. ?????????????????????????

Det tävlas på Donington i helgen så i morse regnade det naturligtvis på FP3. ??????? ?️?️

 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Bra med brittiskt: Allt går att laga, tex dörrhandtagen i min Daimler. Mässingskula, fjäder, brickor osv istället för platsflärp. Extremt billiga reservdelar.

Dåligt med brittiskt: Allt går sönder, exempelvis nämnda dörrhandtag. Reservdelarna behövs.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Min Daytona slutade tillverkas för 20 år sedan. Då fanns också både ett svenskt och brittiskt forum för nämnda motorcykel. Båda tillhör historien men en hade en tråd som hette Vad gjorde du med din Triumph idag? fast på engelska då. Men alla som kör brittiskt kör inte Triumph så därför blev det Brittiska tråden. Men fyrhjuligt och Daimler? Så långt hade jag aldrig tänkt! :hihi
Att fordon får kärlek och omvårdnad istället för misshandel ser inte jag som något negativt precis som jag föredrar att ge min tant kärlek och omvårdnad. Nu är britterna inte ensamma, slutväxeln på en kardanhoj vill gärna ha lite kärlek och omvårdnad har jag hört... :tungan
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
View attachment 462021Funderade om jag skulle ta mig till Ullevi eller Täby men fortsatte förbi Heby slott!
Off Topic: Ha-ha... :) Där har jag också kört. Kom på alldeles försent att jag borde tagit ett foto på skyltarna. Tur att du gjorde det!

Lite mer On Topic: Jag körde i alla fall engelsk hoj när jag passerade skyltarna!
(Fotot är taget på en helt annan plats, men det är nog ingen som märker det.)

Fordon som mötas vid Göta kanal.JPEG
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Min Daytona slutade tillverkas för 20 år sedan. Då fanns också både ett svenskt och brittiskt forum för nämnda motorcykel. Båda tillhör historien men en hade en tråd som hette Vad gjorde du med din Triumph idag? fast på engelska då. Men alla som kör brittiskt kör inte Triumph så därför blev det Brittiska tråden. Men fyrhjuligt och Daimler? Så långt hade jag aldrig tänkt! :hihi
Att fordon får kärlek och omvårdnad istället för misshandel ser inte jag som något negativt precis som jag föredrar att ge min tant kärlek och omvårdnad. Nu är britterna inte ensamma, slutväxeln på en kardanhoj vill gärna ha lite kärlek och omvårdnad har jag hört... :tungan

Tyskt är definitivt tråkigare och inte nödvändigtvis bättre, det var inte poängen. Om man kan tala om engelsk charm så brukar det faktiskt finnas hos deras fordon.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tyskt är definitivt tråkigare och inte nödvändigtvis bättre, det var inte poängen. Om man kan tala om engelsk charm så brukar det faktiskt finnas hos deras fordon.
Nu finns det mer än bara engelskt. I färjekön på väg hem ett år frågade några på en CX500 vad jag tyckte om ENGLAND och det kändes som det var ??????? och inte ?? så jag kunde inte låta bli att svara ärligt att jag föredrog Skottland och Wales! :hihi
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har just lärt mig att England heter Inghilterra
genom kolla Rai UNO
Efter 1:a halvlek leder Inghilterra 1 - 0 Italia men det slutade 1-1 efter 120min sedan Italia 3 Inghilterra 2
Italia lyckades slå Inghilterra på bortaplan, strongt !
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Bytte bakhjulslager till ett som inte gått så långt...
Kedjan ska sedan inte sträckas för mycket utan se ut att vara lite slack. :fakta
För en massa år sedan tyckte en SMC-instruktör att kedjan var slack. Dum som jag var så litade jag inte på att jag visste utan spände kedjan lite. Det förstörde nållagret i svingen. Det positiva var att det inte var lagret till utgående drev... :crash

Bakhjulslager.jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
1629301664962.png


Britannirallyt i Danmark denna helg.

Trevlig träff men vi åker inte i år...
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
And, since I´ve got humor I think I´m going to buy myself a Triumph, not because that would be a small tribute to Sean for being British, but for the reason that I think you got to have humor to own one.
Am I rigth?
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
And, since I´ve got humor I think I´m going to buy myself a Triumph, not because that would be a small tribute to Sean for being British, but for the reason that I think you got to have humor to own one.
Am I rigth?
Nja, humor vet jag inte men att kunna ge någon/något kärlek och omvårdnad är aldrig fel.
Nu är jag ingen människokännare direkt men jag tror att du har rätt förutsättningar.

Sedan beror det på hur gammal Triumph du köper. En ny Triumph har lika stora eller små problem som de flesta nya, förutom KTM naturligtvis, medans en äldre och sönderskruvad kan ge dig en lång uppförsbacke. ;)
Den enda Triumph jag kört som jag inte skulle vilja köpa är en äldre Scrambler tillverkad i Hinckley. Körde en sådan när den var ny och den gav inte mersmak. Ser ut som en gruSHoj men är det inte. Fjädringen slog igenom både fram och bak utan packning och det utan tvåhjulssladd. Men den lät gott och många kom fram och pratade och även frågade om jag renoverat den själv! :hihi

Erfarenhet är summan av begångna misstag. Jag har kört engelskt sedan 80-talet och är således erfaren... :tungan
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Nja, humor vet jag inte men att kunna ge någon/något kärlek och omvårdnad är aldrig fel.
Nu är jag ingen människokännare direkt men jag tror att du har rätt förutsättningar.

Sedan beror det på hur gammal Triumph du köper. En ny Triumph har lika stora eller små problem som de flesta nya, förutom KTM naturligtvis, medans en äldre och sönderskruvad kan ge dig en lång uppförsbacke. ;)
Den enda Triumph jag kört som jag inte skulle vilja köpa är en äldre Scrambler tillverkad i Hinckley. Körde en sådan när den var ny och den gav inte mersmak. Ser ut som en gruSHoj men är det inte. Fjädringen slog igenom både fram och bak utan packning och det utan tvåhjulssladd. Men den lät gott och många kom fram och pratade och även frågade om jag renoverat den själv! :hihi

Erfarenhet är summan av begångna misstag. Jag har kört engelskt sedan 80-talet och är således erfaren... :tungan
Jag har till 99% bestämt mig för en Street Triple RS, ny i låda såklart.
Ska bara försöka provköra en, verkar slutsålda för i år.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har till 99% bestämt mig för en Street Triple RS, ny i låda såklart.
Ska bara försöka provköra en, verkar slutsålda för i år.
Bra val! Utan att ha kört den tror jag, 99%, att du kommer att bli nöjd! :tummenupp

Är gärna med när du spräcker lådan. Såg en gammal film från 50-talet där en amerikanare öppnade lådan med sin nyköpta Black Shadow men hittar den inte på nätet.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Bra val! Utan att ha kört den tror jag, 99%, att du kommer att bli nöjd! :tummenupp

Är gärna med när du spräcker lådan. Såg en gammal film från 50-talet där en amerikanare öppnade lådan med sin nyköpta Black Shadow men hittar den inte på nätet.
Hör av mig när det blir dags, efter 40+ år i mc-branschen har jag fått ett begär att få packa upp och montera ihop mina nya hojar själv, det är bra för själen att ta isär och fetta in det som bör fettas in medans man fikar och tar det lugnt helt utan stress :tummenupp
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Avrinningen fungerade inte märkte vi när det hade regnat en natt. Det är "bara" att rensa men man ska nog inte vänta 20 år att göra detta. Det var hårt och krävde tid och tålamod. Ville ju inte använda för mycket våld när det är en plasttank... Rensning vattenavrinning tank övre.jpg

Rensning vattenavrinning tank nedre.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top