Jag tycker den platsar, och för att den inte ska bli för indisk har de utvecklingsavdelningen utanför Birmingham i England.Jag vet inte om min Royal Enfield räknas som brittisk eller indisk. Men det var ju ett brittiskt fabrikat från början. Och "Made like a gun" låter ju bättre än "Made like a vindaloo". Eller hur?
View attachment 473592
Jo, det stämmer.Det .. är inte en el-hoj närmast i bilden där?
Det är ett hembygge där även motorn är hembygd. J A Prestwich och Lord Brough skulle varit nöjd med kvaliteten.Kul bild med en Brough Superiour, en efterkrigs Norton 16H, en Norton 961 och ett par jag inte klarar att identifiera.
Men plugga till kortet är det värre med. Hur tvingar man en envis kvinna att ta A-kort?
View attachment 474680
Hon får vara co-pilot tills hon tröttnat. Det viktigaste är att hon själv fattar beslutet. Kanske surra litet med andra damer som ledsnat på att låta annan spaka.".. ok, men bara en vända till hangaren och tillbaka."
Så lät det för bara lite mer än en månad sedan. Nu har hon köpt en ryggplatta för 1500 kr och en hjälm för 6000 kr, och låter mig inte åka ensam på Enfielden längre.
Och hon är mycket angelägen om att jag också har min dyra hjälm på mig, tar jag min öppna 'J.O. pilot' blir hon nervös.
Men plugga till kortet är det värre med. Hur tvingar man en envis kvinna att ta A-kort?
View attachment 474680
![]() |
Fikaträff in my heart
Fikaträffar har alltid häng... |
![]() |
Jensen ställer ut på GTR Motorpark
Bosse Jensen är en av Sveri... |
![]() |
Stockholm cruising
Första lördagen i augusti ä... |
![]() |
Rafflande hill climb i Botkyrka