MotoGP 2021 #8: Liqui Moly Motorrad Grand Prix Deutschland

Kul för Aleix! :)
Mycket cruising därute nu.
Tror aldrig jag sett någon stanna helt?
Eller Miller på insidan uppe på curbsen en hel kurva.
Blir tight imorgon.
Jepp, de som i princip stannade på banan i slutet av Q2 borde fått ett kännbart straff av RD. Typ starta från depån. Och vad höll Miller på med? Tillfälligt hjärnsläpp?
 
Tydligen bara Bastia som blev straffad för cruising.
Detta pga att han gjorde det upprepade ggr.
Känns återigen lite godtyckligt...
 
Jag har missat allt fram till start, varför är Viñales i botten efter start? Något straff eller en skitdålig helg?
 
Kul för MM93 att kroppen börjar lira, om det stämmer som han sa på pressträffen, att han inte är begränsad i kurvorna heller längre, så kommer han nog kunna snyta titeln. För när han är i form är han ett unikum.
Oavsett vilket så måste resten av fältet plocka upp den kastade handsken och köra väldigt jämnt och inte nolla ett enda race om de vill ta titeln.
 
Last edited:
Dålig helg.

Är kungen tillbaka nu eller är det tillfälligt?
Känns väl som ett stort kliv på vägen tillbaka till toppen. :)
Ringen döljer Hondans tillkortakommanden ganska bra.
Sen tror jag inte Marcs fysik är fullt tillbaka ännu heller.
Däremot blåstes eventuella hjärnspöken definitivt bort. :tummenupp
Men att Marc ska börja dominera igen tror iaf inte jag.
Det är alltför tätt mellan maskiner och förare för det.
Inte minst Oliveira som går från klarhet till klarhet och har blivit en riktig favorit både pga sin körning och sin person.
Fokuserad, seriös, analyserande och lite öppnare iom framgångarna.
Framtida champion!
 
Kul för MM och tråkigt för mig...
Gillar ju inte honom speciellt men tror att motståndet blivit bättre så han inte blir lika dominant.
Mkt som hjälpte både hondan och MM då alla vänsterkurvor belastar hans arm mindre och kravet på fäste ut ur böj inte alls är lika viktigt.
Oliveira fortsätter att imponera stort.
Kommer nu officiellt avskriva MV från både tippning och yamahateamet i framtiden.
 
Kul för MM och tråkigt för mig...
Gillar ju inte honom speciellt men tror att motståndet blivit bättre så han inte blir lika dominant.
Mkt som hjälpte både hondan och MM då alla vänsterkurvor belastar hans arm mindre och kravet på fäste ut ur böj inte alls är lika viktigt.
Oliveira fortsätter att imponera stort.
Kommer nu officiellt avskriva MV från både tippning och yamahateamet i framtiden.
Ja vi får se hur det går när det blir vanliga banor igen. Oliveira kör riktigt bra. 65 av 75 möjliga poäng de senaste tre racen. Håller han i det kommer han smyga sig upp mot toppen i tabellen.
MV var sist. Men FM var näst sist. Helt klart att Yamahan inte trivdes. Och det gör väl FQs prestation desto mer imponerande. När man har en dålig helg och slutar trea i racet blir man i regel jävligt farlig i mästerskapet.
 
Jag tror att man bara upplever det som att alla har blivit snabbare och jämnare just för att MM har varit borta. Så himla ojämnt har det väl inte varit mellan plats 2 och bakåt de tidigare åren när MM utklassade alla? Skulle han komma tillbaka till där han var tidigare så blir det likadant igen innan åldern hinner ikapp honom :)
 
Jag tror att man bara upplever det som att alla har blivit snabbare och jämnare just för att MM har varit borta. Så himla ojämnt har det väl inte varit mellan plats 2 och bakåt de tidigare åren när MM utklassade alla? Skulle han komma tillbaka till där han var tidigare så blir det likadant igen innan åldern hinner ikapp honom :)
I princip alla har ju förbättrat sina varvtider jämfört med tidigare år men det betyder ju inte med automatik att de närmat sig MM.
Han kommer nog att vara the man to beat några år till.
Är väl fortfarande teoretiskt möjligt för honom att ta titeln i år med?
Märkligt vad alla utom två blev stela som glasspinnar när det började stänka lite, på den här nivån tror man kanske inte det…
 
Nyheter
Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

Back
Top