GSX-R 1100-tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Tjena
Har precis skaffat mig en 96 som jag vill ändra färgsättningen på till den vit/blåa. Är det någon av er som vet om man får tag i en dekalsats över disk? Eller är det bara e bay som gäller?
Söker även orginal blinkers till den om någon har liggande?
/David
 
Hej!
Min gsxr1100 -92 laddar strax över 15V. (15,02). Har testat 2 olika generatorer och 3 regulatorer, alla ligger mellan 14,9-15,1V.
Hur mycket laddar era och har ni tips på vad som kan vara fel?

Såg nåt om att jordkabeln kan va fel så regulatorn kör på maxvärdet hela tiden. Eller något som kortar och slår ut laddningsregulatorn direkt?
Känns som den har knäckt några batterier under åren (om det inte är C-teken) och ena baklampan.
Den är ombyggd till streetfighter så det är bara en framlampa istället för 2 som original.

Tacksam för input!
/Andreas
 
Last edited:
Har en servicemanual kvar från en gammal kärlek, 1100R -86.
Manualen verkar täcka -86 till -88 och är på engelska, kopplingsscheman, sprängskisser och förfaranden för det mesta man kan behöva göras, har nog legat i 15 år i en låda och kanske nån har bättre nytta av den än mej?:D

https://postimg.cc/gallery/32nk4qnw4/
 
Tja! Här kommer en bild på min -88. Är det fler som har en I denna färgen?

fdghfg.jpg
 
Last edited:
Koll, jag behöver en fräsch kopplingskorg (yttre)till min gsxr1100 -92 vet någon om bandit korgarna passar- det verkar vara omöjligt hitta några till min..
 
Koll, jag behöver en fräsch kopplingskorg (yttre)till min gsxr1100 -92 vet någon om bandit korgarna passar- det verkar vara omöjligt hitta några till min..
Är det ryckutjämnarfjädrarna som är sunkiga?

Alla kopplingar från 1127 och 1157 funkar om du flyttars med allt annat - förrutom kardanmotorn som har snedskurna primärdrev. 1052-korgen är för liten då drevet på 1052 veven är större. Mer läsning:
 
Är det ryckutjämnarfjädrarna som är sunkiga?

Alla kopplingar från 1127 och 1157 funkar om du flyttars med allt annat - förrutom kardanmotorn som har snedskurna primärdrev. 1052-korgen är för liten då drevet på 1052 veven är större. Mer läsning:
Tack, den kopplar inte fritt hela vägen, typiskt svårt att hitta friläge. Ska riva kopplingen igen för att kolla bättre, det har varit en följetong sedan jag köpte cykeln. Renoverat slavcylindern- läckte, krokiga stålskivor, köpte en komplett barnettsats stål o lameller....
 
Last edited:
Tack, den kopplar inte fritt hela vägen, typiskt svårt att hitta friläge. Ska riva kopplingen igen för att kolla bättre, det har varit en följetong sedan jag köpte cykeln. Renoverat slavcylindern- läckte, krokiga stålskivor, köpte en komplett barnettsats stål o lameller....
När korg och hub blir slitna brukar jag lägga en extra stållamell innerst för att flytta på lamellerna lite så att dess ingreppsklackar får ny fräsch yta att jobba mot. Funkar bäst med ett redan använt lamellpaket då det finns risk att den yttersta lamellen hoppar ur läge. Den extra stållamellen funkar även när kopplingen blir sliten och fjädrarna inte är lika förspända som med en ny koppling. Snål jävel jag! Frikoppling skall testas med fullt uppvärmd motor, annars jobbar du bara mot seg olja.
 
När korg och hub blir slitna brukar jag lägga en extra stållamell innerst för att flytta på lamellerna lite så att dess ingreppsklackar får ny fräsch yta att jobba mot. Funkar bäst med ett redan använt lamellpaket då det finns risk att den yttersta lamellen hoppar ur läge. Den extra stållamellen funkar även när kopplingen blir sliten och fjädrarna inte är lika förspända som med en ny koppling. Snål jävel jag! Frikoppling skall testas med fullt uppvärmd motor, annars jobbar du bara mot seg olja.
Jag såg att man kan justera hur mycket den frikopplar med ett annat lager 9/13mm?? Är det lagret i centrumkåpan på kopplingen dom syftar på ?? (texten du länkade)..
 
Hur mycket den frikopplar bestäms enbart av kopplingshandtaget uppe vid styret, dvs både slack och slaglängd. Resterande mekanik från slavcylinder till tryckplatta etc är bara för att få rätt spel/dimensionering.
 
Hej alla!
Har alltid varit svag för första generationen av GSXR1100 och helst sista modellen från 1988. Har letat som tusan efter en och fick igår hem drömhojen nummer ett som jag hittade till salu i Tyskland. Förutom regbesiktning så är planen att ha en fin hoj i originalskick och byta ut lite pryttlar när andan faller på. Hojen är i ett fint skick och skäms absolut inte för sig, dock ej i mintcondition. Vill skicka många hälsningar och tack till BC (Björn Carlsson) här på forumet som hjälpte till att få hem den, utan hans fina hjälp hade det blivit mycket svårt.
Nu håller jag på att leta efter ett original avgassystem så har Ni något som Ni vill sälja är det bara att skrika till.
 

Bifogat

  • 49BACC8B-21B4-4562-9B93-7B9296ADFB3C.jpeg
    49BACC8B-21B4-4562-9B93-7B9296ADFB3C.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 11
  • A532DD33-BB81-43DF-AF1F-5EBDB236BA81.jpeg
    A532DD33-BB81-43DF-AF1F-5EBDB236BA81.jpeg
    1.9 MB · Visningar: 14
Ja, någonstans måste det finnas någon som är intresserad :) Jag är inne på skapa musik nuförtiden. Här är några bilder. Säg till om jag ska ta fler på någon detalj. Verkar som den är avställd 2007/2008 enligt besiktningsmärket (2007). Vi fick barn 2005 och 2007, efter det blev det familjebil. /Mikke
Fick du den såld ?
 
Jag har orginaldämpare till en 93:a, kan de vara nått?
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top