GSX-R 1100-tråden

  • Thread starter Thread starter JT
  • Start date Start date
Hoho!

Måste lyfta tråden lite..

Efter att ha surfat in på olika forum odyl så har det slagit mig en sak. :smasha
Det talas väldigt lite om trimmning av de vattenkylda modellerna, utan nästan bara om de tidigare oljekylda tingesterna.
Varför?
Är dessa inte av intresse att trimma, utan man behåller dessa orginal eller vad är det frågan om??

:va
/mickeer


De vattenkylda tenderar att gå sönder vid trimning, därför har det väl också blivit mindre sådana delar att tillgå. Sen så är väl den extra vikten inte något som lockar.....
 
Hupp!!
Vad säger du??
Nu blir jag orolig...
Varför skulle dessa dessa gå sönder "mera" än oljekylda dito, och vad är det som inte håller?

Visst förstår jag att extra vikten inte lockar.. så tänker nog alla damer när dom ser mig...
:rodnar


De vattenkylda tenderar att gå sönder vid trimning, därför har det väl också blivit mindre sådana delar att tillgå. Sen så är väl den extra vikten inte något som lockar.....
 
Mekfråga:

Jag har en GSXR 1100 -87 som är utrustad med 17-tums hjul, troligen från en 91:a.

Häromdagen lade jag på nya däck på den och efter det har jag fått ett vinande ljud som dyker upp över 30 km/h :va

Såvitt jag kan se så ligger det inte emot någonstans. Jag har ställt den på depå-stöd och kört upp den i 6000 rpm på tvåans växel och lyssnat... det låter som om det kommer från kedjan/främre drevet...

Eftersom det är en 87:a med 17-tums hjul så stämmer inte sprängskissen vad gäller distanser på hjulaxeln men såvitt jag kan se så spårar kedjan som den skall...

Förslag någon???

/ Richard

Var just ute och plockade ner kåpan framför drevet IGEN... Hängde av kedjan och nu såg jag att det verkar som om kedjan touchar i på insidan längs med framdrevet...

Hur är det möjligt att det blivit så bara av att jag hade av bakhjulet???

Vad kan man göra åt det??? Flytta bakhjulet ett par mm till vänster??? Lägga ett chims emellan främre drevet och godset???

/ Richard

... problemet löst... slackade lite på kedjan så blev det tyst...

/ Richard
 
Last edited:
Det råkar inte vara så att någon här har en extra 750/1100 motor liggandes?
Är på jakt efter en då nuvarande motor läcker olja pga ihoplappat motorblock..
 
Det råkar inte vara så att någon här har en extra 750/1100 motor liggandes?
Är på jakt efter en då nuvarande motor läcker olja pga ihoplappat motorblock..

Kolla med MC-skroten i Fleninge.
www.mcskrot.se
De fick in en krockad GSXR1100 -90-93 någonting... för någon vecka sedan.

/ Richard
 
Kolla med MC-skroten i Fleninge.
www.mcskrot.se
De fick in en krockad GSXR1100 -90-93 någonting... för någon vecka sedan.

/ Richard
Tack så mycket, ska ta och ringa dem direkt.

edit:
De ville ha lika mycket för enbart en lös motor som en hoj kostar på blocket.
Så jag är fortfarande på jakt :)
 
Last edited:
Har en stötdämpare som passar till GSXR-1100 93-98 om det är nån som är sugen, Dämparen köpt från USA och är i mycket bra skick. 20130705_191841.jpg
 
Hejhej! Har nu blivit stolt ägare till en oljekokande urgixxer. Närmare bestämt en 1100 -86 :)
Nu undrar jag om någon kan rekommendera schyssta däck som funkar till lite aktiv gatkörning? Originalfälgar 18" sitter på.
 
Ahh, förmodligen min mest snabba köpesaffär på distans utan att kolla på objektet i verkligheten :dummer
En GSXR1000 -90'a med 91'ans kåpor. Läcker olja ur kylaren men jag har ju hela vintern på mig för att fixa felet. Samtidigt som oljekylaren byts så går det ju att fundera ut hur stor intercooler som kan få plats i framtiden :7peta

Undrar om det är stor prestandaskillnad mot min gsxr750 :va
 
Uppdaterar denna tråd med att jag inhandlat en 1100R -93. Vilken maskin, helt underbar att köra :)

ImageUploadedByTapatalk1429940257.532747.jpg
 
Jag håller på att montera in motor i en 86á GsxR 1100 men. Jag saknar motorplattorna. Ni vet dom som sitter mellan ram och motor. Finns det någon som har sådana liggande. Kan i ofs tillverka men det är lättare om jag slipper. Mvh Matte
 
Köpte mig en 97:a som gjort lite marksyning som jag skall fixa till, slänger in lite bilder här eftersom för den som är intresserad.
DSC_0129.jpg
DSC_0146.jpg
 
Tja!
Ingen här inne som ligger på ett system till GSXR1100W -93?
Ett slipon samt röret från slipon till grenrör!?

mvh
Panos
 
Har stannat av lite, andra projekt som gått före.
Men det nästan allt är inköpt, och en del kåpor är färdiglackade.
Ska fixa in lite bilder när jag har lite färdiga kåpor att visa

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 
Har gjort ett omtänkt med 1100:a bygget. Tanken ifrån början var ju att renovera och sälja, sen kom jag fram till att jag behåller den, men så har det dels strulade det med lackningen (mycket beroende på att jag är onödogt petig iof), och sen har jag ju redan en helkåpehoj (TL1000R), så nu bestämde jag mig för att strunta i att göra klart kåporna, och köra ett nakenbygge istället.
Hade ju funderat på det i vilket fall på sikt, men nu blir det det direkt. Och så fick man lite motivation att göra klart den dessutom, hoppas på nästa sommar, har fortarande ett bilprojekt som ska bli klart också.

Så om någon har behov av kåpor har jag ett komplett kit (dock ej lackat, men hela) inklusive tank, så jag ska bygga en ny tank till den, plus lite annat som inte kommer att behövas ssåsom lyktan, styrhandtag, bakram, passagerarfotpinnar, baklyse.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top