Världens fulaste hoj

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Både Spacy och Helix är fula att se på. Så fula att man nästan vill ha en. Ungefär som när man tycker synd om en ful hundvalp, och vill klappa den och ge den godis. Skulle gärna ha en Helix eller Spacy "bara för att"... :)

Honda är modiga som tar fram futuristiska och märkliga modeller. Se bara på Vultus. Så ful (eller är den bara märklig?) att man nästan vill ha en.

Eller nya X-ADV. Fast den tycker jag inte är ful - utan fräck! Men den bryter ny mark och är en sorts mc/scooter-SUV. Gillar den! Dessutom är den kul att köra. Men nu hamnade jag lite OT. Det var ju fulhet som var ämnet. Inget annat! :)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Både Spacy och Helix är fula att se på. Så fula att man nästan vill ha en. Ungefär som när man tycker synd om en ful hundvalp, och vill klappa den och ge den godis. Skulle gärna ha en Helix eller Spacy "bara för att"... :)

Honda är modiga som tar fram futuristiska och märkliga modeller. Se bara på Vultus. Så ful (eller är den bara märklig?) att man nästan vill ha en.

Eller nya X-ADV. Fast den tycker jag inte är ful - utan fräck! Men den bryter ny mark och är en sorts mc/scooter-SUV. Gillar den! Dessutom är den kul att köra. Men nu hamnade jag lite OT. Det var ju fulhet som var ämnet. Inget annat! :)

När jag träffade min fru körde vi bägge Ducati, så hon blev lite orolig när jag släpade fram en Spacy:rock

Sen passerade många hemskheter i garaget, så när Helixen dök upp så svalde hon bara djupt... Har för mig att hon tittade medlidsamt på den, skakade på huvudet och sa "stackarn"...

Vissa bekanta viste inte riktigt vad de skulle säga, eller var de skulle titta, när jag förnumstigt dök upp på Helixen, kände mig lite som Carrey när han dök upp på minimoppen i dum dummare:D:D

Helixen hade 10" bakhjul, snurrar ju snabbt så den åt bakdäck. Extrem hjulbas och skrapade gärna i rodeller.

Mina Tmax däremot, de gick att köra aktivt och toppade ju 180 på mätaren, om man låg ner bakom kåpan.

Ja Honda har verkligen byggt skumma scooter/mc hybrider, och fortsätter än idag. Vultus vet jag inte riktigt vem som vill ha. Aldrig sett någon utanför Mc mässan, där den presenterades för några år sedan.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Både Spacy och Helix är fula att se på. Så fula att man nästan vill ha en. Ungefär som när man tycker synd om en ful hundvalp, och vill klappa den och ge den godis. Skulle gärna ha en Helix eller Spacy "bara för att"... :)

Honda är modiga som tar fram futuristiska och märkliga modeller. Se bara på Vultus. Så ful (eller är den bara märklig?) att man nästan vill ha en.

Eller nya X-ADV. Fast den tycker jag inte är ful - utan fräck! Men den bryter ny mark och är en sorts mc/scooter-SUV. Gillar den! Dessutom är den kul att köra. Men nu hamnade jag lite OT. Det var ju fulhet som var ämnet. Inget annat! :)

Just vultusen är en hoj som inte gör sig rätt på bild. En bekant som jobbar på honda kom rullandes på en. Den e faktiskt rätt cool.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Vultus är väl precis som BMW K1, mattsvart lack och en batman-logga så är man coolast i stan på sin egen batmoped! :yoparty
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Aermacchi Chimera 175cc 1959

View attachment 460583

Dyngful så den är fräck
Sitter o stirrar och tycker ful men snygg men ful men......Något e fel med den. Den där fram-stänkan, den borde ha sänkts ner lite över däcket, sånt jäkla genomslag med framgaffeln tror jag inte görs med den hojen att stänkan ska sitta som på en offroad. Tror det är den som skaver i mina ögon. Men annars inte så tokig.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Aermacchi Chimera 175cc 1959

View attachment 460583

Dyngful så den är fräck
1620325262379.png
Den är snygg som fan. I tidens anda förstås, men galet väl formgiven ned på detaljnivå. Inklusive framskärmen när man tänkt igenom det.
Formgivning! :hjarta
Betydligt snyggare än de flesta nya idag! Snyggare sadel, snyggare lyse, snyggare former, linjer...
Det enda som kunde varit snyggare är framskärmen.
Det enda som är snyggt på motorcykeln nedan är framskärmen...
Fast jag kör juh SportHoj... :crash
1620325046449.png :hihi :hjarta:hihi
 

Joem

Medlem
Gick med
30 May 2020
Ort
West
Hoj
Honda CB1000R
C0372ABC-255C-49EF-A19C-FC77F0599835.jpeg
Den här tycker jag är så gruvligt ful. Den är så ful så det nästan blir lustigt.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top