Hur många ska ut och köra hoj i morgon då?

Martin.

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Norrköping
Hoj
ZZR600 -90
Ska försöka komma igenom besiktningen, så jag kommer minst få åka dit - med lite tur får man även åka hem!
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Ska försöka komma igenom besiktningen, så jag kommer minst få åka dit - med lite tur får man även åka hem!
Förra året tog jag hojen på släpet till Bilprovningen för att slippa frysa, så i år slipper jag det. Jag börjar fundera på att byta till skoter, så kan man åka även när det regnar blåser och för att kunna förlänga säsongen lite. Det ligger en Kymco Grand Dink 250 ute på Blocket för 11.500kr, vad tror någon om en sån? Själv är jag bara skeptisk mot de små hjulen, förutom att man bli bannad från "Sporthoj.com" p g a valet av hoj. Jag ligger nog redan på gränsen med min cb 400 och GP125...
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Förra året tog jag hojen på släpet till Bilprovningen för att slippa frysa, så i år slipper jag det. Jag börjar fundera på att byta till skoter, så kan man åka även när det regnar blåser och för att kunna förlänga säsongen lite. Det ligger en Kymco Grand Dink 250 ute på Blocket för 11.500kr, vad tror någon om en sån? Själv är jag bara skeptisk mot de små hjulen, förutom att man bli bannad från "Sporthoj.com" p g a valet av hoj. Jag ligger nog redan på gränsen med min cb 400 och GP125...

Nu hamnar vi rejält OT .... :) Men läs t ex här:

Har ingen egentligen ingen bra koll på Kymco annat än att jag träffat seriösa scooterverkstäder som säger att de är trygga köp. Det jag vet om Grand Dink är att den framifrån påminner som statyerna på Påskön (googla). :)

Kymco har tillverkat motorer åt Honda i långa tider. Kawasaki använde Kymco Downtown 300 som bas för sin Kawasaki J300 (har själv en sådan "Kawa")

Jag har kört scootrar i varierande storlekar under 20 år och är inte bannad på SH - ännu. ;)
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
On Topic: Jag skall ut i morgon. Övningsköra med sonen på manöverbana. Det blir säkert jättekul att nöta varv efter varv där. *not*

På söndag blir det en heldagstur med besök på fyra olika mikrobryggerier runt Göteborg. Trivsam tur med besök hos bryggare, lite inköp (folkisar enbart tillåtet när det gäller så kallad "gårdsförsäljning").
Allt om MC är med och gör reportage. Kul grej med trevligt folk!
#folkölsturen
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Förra året tog jag hojen på släpet till Bilprovningen för att slippa frysa, så i år slipper jag det. Jag börjar fundera på att byta till skoter, så kan man åka även när det regnar blåser och för att kunna förlänga säsongen lite. Det ligger en Kymco Grand Dink 250 ute på Blocket för 11.500kr, vad tror någon om en sån? Själv är jag bara skeptisk mot de små hjulen, förutom att man bli bannad från "Sporthoj.com" p g a valet av hoj. Jag ligger nog redan på gränsen med min cb 400 och GP125...
Ingen risk att du blir bannad eftersom självaste Swedie här hade en scooter några månader och sen är det säkert ett okänt antal här som har en "gay-pulka" i garaget någonstans. Kör på bara :)
 

Martin.

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Norrköping
Hoj
ZZR600 -90
Förra året tog jag hojen på släpet till Bilprovningen för att slippa frysa, så i år slipper jag det. Jag börjar fundera på att byta till skoter, så kan man åka även när det regnar blåser och för att kunna förlänga säsongen lite. Det ligger en Kymco Grand Dink 250 ute på Blocket för 11.500kr, vad tror någon om en sån? Själv är jag bara skeptisk mot de små hjulen, förutom att man bli bannad från "Sporthoj.com" p g a valet av hoj. Jag ligger nog redan på gränsen med min cb 400 och GP125...

Det blåste faktiskt så in i den, både på väg dit och hem
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Väderprognosen 5-7 maj i Stockholm: mellan 2 och 4 grader, regn med risk för snö. I maj...
Eftersom den globala uppvärmningen verkar ha stannat av kanske man borde satsa på en BMW C1, synd att de är så ovanliga. Den verkar inte ha slagit riktigt, trots att den borde vara idealisk i vårt klimat.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Väderprognosen 5-7 maj i Stockholm: mellan 2 och 4 grader, regn med risk för snö. I maj...
Eftersom den globala uppvärmningen verkar ha stannat av kanske man borde satsa på en BMW C1, synd att de är så ovanliga. Den verkar inte ha slagit riktigt, trots att den borde vara idealisk i vårt klimat.

Jag köpte en sån för en vecka sedan, inget fartvidunder direkt, men jag blir ändå glad varje gång jag sätter mig i den och kör den, en kombination av det säregna utseendet och dom speciella köregenskaper den får då den har så hög tyngdpunkt och små hjul
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Jag köpte en sån för en vecka sedan, inget fartvidunder direkt, men jag blir ändå glad varje gång jag sätter mig i den och kör den, en kombination av det säregna utseendet och dom speciella köregenskaper den får då den har så hög tyngdpunkt och små hjul
Kul! Jag har faktiskt bara sett en sån en enda gång, och den stod parkerad på en parkeringsplats. Aldrig sett nån rulla. De som finns idag måste ju vara veteranklassade allihop?
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Kul! Jag har faktiskt bara sett en sån en enda gång, och den stod parkerad på en parkeringsplats. Aldrig sett nån rulla. De som finns idag måste ju vara veteranklassade allihop?

Nej dom är inte veteranklassade än, tillverkades mellan 1999-2003 , det är ju en modern hoj med insprutning och ABS
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Jajamän, i morgon ska det köras! Blir småvägar uppåt Älvkarleby, och sen tillbaka. Mest asfalt, men lite grus också :).
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Eftersom det snöar för fullt ute så skall helgen ägnas åt MC-körning i form av avrostningar lö+sö ute på en nära belägen gammal flygbas. Och eftersom min egen hoj fått körförbud pga utebliven besiktning (dålig planering+fullbokade tider) så får jag ta dotterns F800S.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Eftersom det snöar för fullt ute så skall helgen ägnas åt MC-körning i form av avrostningar lö+sö ute på en nära belägen gammal flygbas. Och eftersom min egen hoj fått körförbud pga utebliven besiktning (dålig planering+fullbokade tider) så får jag ta dotterns F800S.
Nästa vecka ska det bli 20 plusgrader och sol om man kan lita på SMHI, i Stockholmstrakten i alla fall. Då kan man ge sig ut, även vi som inte har handtagsvärmare, kåpor och underställ. Eller dubbdäck.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
En lite tur blir det... :)
Det skulle vart en utflykt till Mc-Collection med lite folk men de tycker det är för kallt... ;)
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Ingen mc här... Har byggt om den lite i vinter o lämna in tankkåpan på lackering i början av januari. Fick den lackerad för en månads sen men blev mer grå än svart. Så nu ska den lackas om igen. Dom är inte snabba domdär billackerarna......
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
En lite tur blir det... :)
Det skulle vart en utflykt till Mc-Collection med lite folk men de tycker det är för kallt... ;)
Var det med Triumph-klubben? hade tänkt haka på, men tar det en annan gång. Liten tur blir det nog ändå.
Idag vart det en liten tur till Kranglan.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Jofföffan, måste ju köra lite i morgon. Sulas i Strängnäs kan ju vara ett bra utflyktsmål.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
I morgon ska de nyfixade gaffelbenen på plats, och nya rear-setsen ska justeras in.
På söndag ska det in mattor i släpet.
Nästa körning blir i Maj 2022.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top